• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Då mådde jag liite illa på morgonen innan jag åt samt på eftermiddagen vid 15.00 men det blev bättre om jag åt...

eller alltså, känns som sura uppstötningar nästan, kanske?! Det är inte så jag vill spy....

• sugarrush

Hmmm.... jag vaknade iofs inatt och mådde lite illa i fem minuter. Sedan gick det över och jag somnade om.
    Har läst någonstans att mår man illa är det mindre risk för missfall....
    Funderar på att göra ett test i helgen, för skojs skull.... se om hormonet stigit. För konstigt nog kände jag mkt med kring BIM än vad jag känner nu.

• Dag och natt

WOOHOOOOOOO!!!!! GRATTIS Muffe!! Så underbart att se ditt test, vad glad jag blir för din skull! Solig Det plussas verkligen för fullt i tråden! Jag hoppas att det tar sig snart för er andra också som fortfarande väntar på det stora plusset!

Ang alpresa så skulle inte jag heller åkt då, måste fråga om det är UCPA ni tänkte åka med? Där sover man ju på bussen dessutom och det är ju verkligen inte gott om plats om man säger så. Flört Vi åkte med dom i våras och nu börjar det bli dags att boka in nästa års skidresa - min sambos kompis har redan börjat prata lite om när vi ska boka och åka, i tron att jag också ska med... Men så blir det inte om allt går som det ska! Cool 

• Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-27 16:05:28 följande:
    Hmmm.... jag vaknade iofs inatt och mådde lite illa i fem minuter. Sedan gick det över och jag somnade om.
    Har läst någonstans att mår man illa är det mindre risk för missfall....
    Funderar på att göra ett test i helgen, för skojs skull.... se om hormonet stigit. För konstigt nog kände jag mkt med kring BIM än vad jag känner nu.
    det där måste jag säga att det är bullshit.. blir lite arg när folk säger att det är mer risk för missfall om man inte mår illa..
    illamående har med hur kroppen klarar av hormonerna inget annat.

=) Kram
    Längtan efter liten är stor
  • FruW

Muffe - stort GRATTIS vännen till plusset, underbart att höra!! Är såå glad (och avis Flört) för din skull!!!!

Pancakes - jä´la tant till att va envis!! Hur mår du vännen?? Kul att få sällskap till september om inte annat, kände mig lite ensam där ett tag Flört

Ska utmana mig själv i kväll... Sambon och jag har köpt biljetter till en festival i vår stad, skulle gå med ett annat par och några kompisar till den mannen, men nu har både min sambo och tjejen i det andra paret blivit sjuka... så jag ska gå själv!! Är inget bra på att göra såna saker själv, bara att gå själv o träna på friskis är lite jobbigt... känns som om alla kommer att kolla på mig, se att jag är ensam o tro att jag inte har några vänner.. fånigt, jag vet, men det ska förhoppningsvis göra mig starkare (om jag inte dör först, haha)... lite OT, ber om ursäkt..

Har för övrigt haft en depp-dag, känns som om jag aldrig aldrig kommer att få bli mamma.. trots att det inte är rimligt att läkaren från forskningsprojektet skulle ha hunnit höra av sig till oss väntar jag spänt varje dag på att det ska ligga ett brev där i brevlådan... är sämst i världen på att vänta på såna här saker! först vänta på detta, på att han ska vilja ha med oss, på utredningen, på behandling, på pluss, på bebis... bra övning för tålamodet iaf..!

Kram till alla

• marytose
    Längtan efter liten skrev 2010-08-27 17:10:26 följande:
    det där måste jag säga att det är bullshit.. blir lite arg när folk säger att det är mer risk för missfall om man inte mår illa..
    illamående har med hur kroppen klarar av hormonerna inget annat.

=) Kram
    Men då producerar man i allafall hormoner, vilket är en bra start! Tungan ute
  • Längtan efter liten
    mariatösen skrev 2010-08-27 19:10:00 följande:
    Men då producerar man i allafall hormoner, vilket är en bra start! Tungan ute
    ja absolut det är ju kanon bra.
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

Nu förstår jag inte riktigt...
    Jag hoppas VERKLIGEN min kropp producerar hormoner ändå, även fast jag inte mår illa...

• Muffe80

Ja det är UCPA och just nu är jag inbokad men det går att boka av.... när vi har berättat... Kändes enklast så

Man sover ju vekrligen skittrångt i de bussarna så jag skippar det : -)

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-27 20:56:00 följande:
    Ja det är UCPA och just nu är jag inbokad men det går att boka av.... när vi har berättat... Kändes enklast så

Man sover ju vekrligen skittrångt i de bussarna så jag skippar det : -)
    Vad skönt, då löste det sig...=))
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3