• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Myra
    sugarrush skrev 2010-08-30 14:49:26 följande:
    Mimmi, jag kan bara tala för mig:
    Jag hade INGA ÄL-flytningar den här månaden när jag blev gravid. Jag hade visserligen lite mer flytningar, men den där berömda äggvitan dök inte upp alls.
    Mitt utslag på ÄL-testerna var också högst blygsamt, svagt streck i flera dagar, men de blev aldrig positiva! Dock dubbelcheckade jag med CB de dagar jag "borde haft ÄL ungefär, och en dag (lite senare än beräknat) fick jag faktiskt en glad gubbe på CB-testet, trots att den billiga ÄL-stickan varit negativ. Det var skitskumt!

Vi sexade på från ungefär 10 dagar efter mensen till tre dagar efter ÄL, en gång om dagen. Det var lite knöligt eftersom vi var i svärföräldrarnas lyhörda hus, så det var bara nattliga snabbisar i rent produktivt syfte...

Jag var rätt paff när det visade sig att jag blivit gravid. Jag var ju inte ens säker på att jag haft ÄL.
    Så ja, flytningarna blev inte äggvita, men lite mer än vanligt. Och ÄL-testerna blev halvstarka streck, men aldrig positiva. CB blev positivt en ynka dag. jag fattar fortfarande inte riktigt hur det gick till  
    Ja billiga testen kanske inte är hundra att lita på. För mig funkade dom förra gången jag blev gravid och sen nu så höll jag på att misssa så jag tror dom blev tillräckligt starka. SÅ tråkigt om man inte kan lita på dom. Men kan det vara så att den reagerar olika för olika personer?

mimmi: mitt problem har ju varit ingen äl och jag har aldrig haft äl flytningar inte då jag verkligen fick en äl när jag blev gravid. Men jag har läst att andra haft blödning vid äl. googla på det så kanske du hittar andra som haft blödning vid äl.
  • MCT79
    FruW skrev 2010-08-30 14:34:54 följande:
    MCT - grattis!! Bra gjort!! =)

Ingen som kan hjälpa mig med min fråga om blödningar, älflytningar och ältest som jag skrev om häromdagen?? Skulle väldigt gärna ha lite tips...
    Tack vännen!

På din fråga, jag kanske aldrig svarade utan bara tänkte att jag skulle göra det... ;)

Jag får alltid älflytningar/bara mer flytningar FÖRE utslaget på äl-stickorna. Så denna månaden hade jag lite mer flytningar på dag 11-12...sen fick jag utslag på testerna på dag 13 och 14.

Vad var det du frågade om blödningar....*glömt*
  • sofy
    FruW skrev 2010-08-30 14:34:54 följande:
    MCT - grattis!! Bra gjort!! =)

Ingen som kan hjälpa mig med min fråga om blödningar, älflytningar och ältest som jag skrev om häromdagen?? Skulle väldigt gärna ha lite tips...
    Jag vet inte.. jag har aldrig ÄL flytningar.. Har nog aldrig haft de heller, tänker inte så mycke på de heller faktist.. Cykeln är 28 dgr så ja räknar me nånstans där i mitten, innan kände ja av den men nu senaste halvåret eller så känner ja ingenting alls..

Men ja har hört att man kan få en blödning vid ÄL.. Vet dock inte hur säkra källorna är, men de kan ju stämma..
  • pixerpie

Grattis till fina plus och några maj-bebisar!! Då är jag och Mallanis next ut... Men det skiter sig nog denna månad med... neg test i lö... ömma bröst... men jag har inga stora förhoppningar tyvärr....

Blä,blä,blä... Hur reder ni andra ut det!? Känns så trist... Har svårt att sluta älta att jag kunde varit höggravid nu... eller iaf halvvägs om det hade fått gå vägen andra gången... Känns så hopplöst!

• FruW

Det jag menar är eg kanske inte en blödning, utan mer blod (rött) i äl-flytningarna... Fortfarande inget utslag på äl-stickorna, men tror det kommer i morgon.. Både jag o sambon har blivit jätteförkylda, så vi får väl se hur det går med verkstaden den här månaden... Jag har också cb-dig äl-test hemma, är inte alltid de ger utslag när testlagrets gör det, så brukar dubbelkolla lite med dessa ibland..

Tror ni det är bäst att ha sex precis innan man får utslag på äl-testen, eller de 2 dygnen efter utslaget?? haha, börjar bli desperat här känner jag, vill sååå gärna få ett plus på stickan igen!!

Mallanis, Pixan & Maria204 - BIM för er snart, hur går det för er? Några känningar!! Hoppas på ytterligare några fina plus här i tråden i dagarna! Lycka till tjejer!!!!

• sofy
    FruW skrev 2010-08-30 19:32:17 följande:

Det jag menar är eg kanske inte en blödning, utan mer blod (rött) i äl-flytningarna... Fortfarande inget utslag på äl-stickorna, men tror det kommer i morgon.. Både jag o sambon har blivit jätteförkylda, så vi får väl se hur det går med verkstaden den här månaden... Jag har också cb-dig äl-test hemma, är inte alltid de ger utslag när testlagrets gör det, så brukar dubbelkolla lite med dessa ibland..

Tror ni det är bäst att ha sex precis innan man får utslag på äl-testen, eller de 2 dygnen efter utslaget?? haha, börjar bli desperat här känner jag, vill sååå gärna få ett plus på stickan igen!!

Mallanis, Pixan & Maria204 - BIM för er snart, hur går det för er? Några känningar!! Hoppas på ytterligare några fina plus här i tråden i dagarna! Lycka till tjejer!!!!

men gumman.. du vill inte ha en bebis! dom luktar ju illa, bajsar, kräks o kostar pengar... vare inte så du sa? ;)

(slappna av så kommer plusset fortare än du tror...)

vet att folk hatar o höra de, o ja gillar inte o säga de. men de e ju faktist så.. min mans syrra försökte bli gravid i flera år, de hände ingenting. dom sa att hon hade 5% chans o bli de så hon gav nästintill upp o så - VIPS! GRAVID! ;)

men jag hejar i smyg på dig ändå!
  • mallanis

Nej nej inget för mig! Trodde inte på det denna månad heller...  Bara att bryta ihop och komma igen! IGEN!

• marytose

Jag hade 1 % chans att bli gravid. När jag totalt och innerligt accepterat att det inte blir mer barn, så blev jag gravid! Men.... det är inte bara psykiskt... utan tur också, och massa bra sex såklart!

• FruW

Mallanis - blä!!! Vet precis hur det känns, tungt tyngre tyngst... Men - jag och Pancakes är jätteglada för sällskap i september!! Stor kram till dig!!!!!! {#emotions_dlg.flower}

Sofy - nepp precis, vill INTE ha bebis!! Inte alls!! Vet du - jag har hört att de växer upp till odrägliga tonåringar med!! O då kostar dom oxå pengar... Håller med Myra (tror jag) jag vill shoppa jag Drömmer Jo, det där med att slappna av har man ju hört... Det kan säkert stämma, men jag önskar att någon kunde tala om HUR man ska göra för att inte "tänka på det" - är ju inte så lätt direkt...

• mallanis

Halloj girls va säger ni som är kvar, vore det inte lite kul att se när vi närmar oss ÄL?  Så har man lite bättre koll på varandra ;)  Jag skriver in förväntad ÄL längst bak gillar inte ni andra det kan jag ta bort det!

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    23 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    MCT79 BF 6/5 2011

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3