sugarrush skrev 2010-08-22 20:56:31 följande:
Alicia - mitt hcg försvann på 9 dagar.
Har ditt inte minskat alls är det inte omöjligt att du fortfarande är gravid!
Ska bli spännande att se vad VUL:et säger... men 24 dagar utan att hcg:et sjunker låter ju inte som om det vore missfall... *skumt*
Ja det verkar konstigt men har hört massa historier där hcgt tar månader på sig att försvinna ur kroppen. Och har dessutom inte allt kommit ut så fortsätter tydligen kroppen att producera hcg.
sofy skrev 2010-08-22 21:00:35 följande:
Hur långt gången va du när du fick "missfall" ? Om de nu var det? HCG kan ju va kvar ganska högt i 9 veckor efter beroende på hur långt man hann gå in i graviditeten, och HCG finns alltid kvar längre i urin än i blod.
Men hoppas de nu kanske inte va MF ändå?! :D De vore ju en riktig solskenshistoria isåfall! Har flera vänner som har haft störtblödningar men de har inte varit någon fara alls.
Spännande med VUL! :D
Jag var i v 7+2 enligt fls beräkningar. Hon fick fostret till 6+4, vilket skulle kunna stämma eftersom jag vet att ägget fäste väldigt sent. Men hon såg inget hjärta som pickade men se att det inte är alltid man gör det så tidigt. Med dottern såg jag dock hjärta i v 5+3 så det låter konstigt tycker jag.
Längtan efter liten skrev 2010-08-22 21:05:10 följande:
fast det låter ju som att det faktiskt inte är ett missfall iaf... hoppas allt ser bra ut på onsdag..
hur mycket kunde de se på ditt vul?
Men vad i hela friden skulle det kunna vara då? Som gör att man får dessa onda kramper och börjar blöda (när det startade) och sen fortsätter blöda hur länge som helst??
Gulligt av er att ge mig hopp men jag känner inget realistiskt hopp alls faktiskt. Men ibland kommer liksom tanken "Om" ändå. Drömma får man väl??
Rangordnar de möjliga beskeden som kan fås på onsdag i den ordning jag helst vill ha dem:
- "Nej men titta, här har vi ett pickande hjärta! Blodet kommer från något annat" (såklart något helt ofarligt)
- "Allt ser bra ut och allt har kommit ut - blödningen avtar och ett ägg är snart på väg att lossna"
- "Tyvärr har inte mkt kommit ut - vi måste skrapa och nästa tid för det finns om 5 veckor..."
Alicia