Pancakes skrev 2010-08-25 08:40:21 följande:
MCT79, du är ju gravid ju för sjutton! Grattis! Förstår att du inte riktigt vågar tro det än men det är ju något där och det kommer bli starkare!
Tack för er omtanke! Kändes förjävligt imorse men har försökt rycka upp mig sen dess. Har varit på gymmet och tränat stenhårt på morgonen. Får jobba på superkroppen nu när man inte blir nån tjockis... :) Sen ska jag unna mig lite shopping idag, löning och allt ju, och ikväll ska vi surfa lite resor och kanske boka nåt. Vad gör man inte..
Är mer orolig för att nåt är fel. Det har gått fem månader sen missfallet och nu sist använde jag ju ÄL-test och timade perfekt. Varför tar det sig inte?
Ja du, varför? Den frågan har jag gråtande ställt mig många gånger. Kunde inte förstå hur vi under 7 månaders tid prickade äl, både före, under och efter, varje månad utan resultat. Man känner sig så maktlös och har liksom inga fler knep att ta till.
Vet inte om jag berättat det i denna tråd men jag har varit gravid 4 gånger (1 abort i unga år, mf, dotter, mf). Alla dessa graviditeter har blivit till på ETT ENDA sextillfälle den månaden. De tre första grav kom dessutom till på första försöket utan någon som helst koll på äl, så därför blev jag extra frustrerad när det aldrig blev något nu när vi verkligen hade stenkoll på alla bitar.
Det tärde fruktansvärt på oss så vi lade ned bebisverkstan inför sommaren och hade bara sex en enda gång i juni och det inte alls i bebissyfte. Och pang var jag gravid igen. Så nu när vi sätter igång igen kommer vi att ha sex på dag 12, det är då alla mina grav blivit till. Äl hade jag nu sist på dag 15, de andra gångerna hade jag som sagt inte koll på äl.
Av någon anledning kanske det inte passar min och sambons fertilitet att sexa varje-varannan dag under äl. Han kanske har få spermier som behöver samlas upp några dagar, vad vet jag? Men en gång i månaden före äl är det som funkar för oss.
Min poäng är att man kanske får släppa mass-sexandet om det inte funkar och prova på andra sätt.
Samtidigt som sjukvården säger att innan man försökt ett år så räknas det inte som att man har svårt att bli gravid. Man förväntas helt enkelt inte plussa på en månad eller två då det är så mycket som ska klaffa.
Men det är tungt, tro mig jag VET precis vad du går igenom en dag som denna. Man är sur, arg, ledsen, SKITER I ALLT!
Alicia