Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

pixerpie skrev 2010-11-18 18:27:31 följande:
    Å, hoppas era symptom betyder något!! Håller mina tummar!!! HÅRT!!!

SoMa, att passera "bf" är skit rent ut sagt!!! Hade ju kunnat ha en 3 veckors här nu... blä... Men det är ju som det är... Bara att överleva! Det som inte "dödar" det härdar ju...

Har varit hos läkaren idag, som säger att de inte kan hjälpa mig, eftersom jag har ägglossning, vi har blivit gravida förut och inga sjukdomar finns i släkten. Kändes bra efter besöket men inte nu, känns som jag är tillbaka på ruta ett igen... Tålamod är inte min gej just nu! Mannen har bokat tid för oss hos privata gyn nästa vecka- få se om de kan hjälpa oss... Hade nästan önskat att något verkligen var fel- får då hade vi ju iaf fått hjälp
    Vilken undersökning har ni gjort? Undrar därför att jag själv ska få mig en light-variant med plodprov, VUL och lite så om några veckor.

Sugar; GUD så spännande!! När ska du testa?
    "Lustigt" att du också har en syster som hamnat före dig i BF-kön. Känns faktiskt EXTRA orättvist när alla i familjen är så himlans glada för henne och så vet man att det skulle varit vi som skulle leverera nästa bebis. (Har inte berättat för dem om vårt MF så de rår ju inte för att de gör en illa).

SoMa; jag vet hur det är. Jämför hela tiden andras BF med när vårat skulle vara. Surt är bara förnamnet.

Ego; min mens hade visst inte kommit igång. Tampongen i morse hade brunt slem på sig. Tampongen efter det glömde jag att byta tills nu och den var helt snövit så när som på en sytrådstunn röd "tråd" på ena sidan.
    Skumt! Nåja, jag kan få spottings någon dag innan mens ibland. Såg nog bara så lite ut för att jag hade tampong istället för trosskydd.

Nu ska jag glutta lite på Robinson. Fast det känns som att det konceptet har gjort sitt.

Alicia
  • Alicia 72
    Bellas7 skrev 2010-11-18 20:22:58 följande:
    Bara hormonhjälp så ingen ivf, och det har tagit sig båda gånger, men tyvärr missfall
    Hormonhjälp i form av pergo? Du får gärna berätta vad du fått för hjälp. *Nyfiken*
    Har förresten tänkt på att jag ofta hör att pergo-graviditeter slutar i mf. Men det kanske bara är tillfälligheter?

Alicia
  • Alicia 72

Godmorgon!!!
    Här är det mens! Hur har ni det??
    SoMa - hur är det med tester och blödningar? 
    Sugar, hur känner du dig så här innan BIM? Pluset kanske kommer fortare än du anar?? Syrran sur??? Av vilken anledning då? Tror säkert att hon tyckte det var minst lika jobbigt som du att få höra om ditt mf och se hur ledsen du blev över hennes graviditet. Säkert därav den "sura" reaktionen.

Leaeva; vad jag förstår finns pergo fortfarande, de är bara restnoterade till början av december pga problem med produktionsapparaterna som blivit utbytta. Har du annan information? *fortfarande nyfiken*

Alicia

• Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-19 08:31:26 följande:
    Ja, förmodligen tyckte hon det var jobbigt, men jag försökte ändå poängtera ändå gång på gång att jag verkligen var GLAD för hennes skull, men hade det lite jobbigt med mig själv just då. Det var det bästa jag kunde göra just då, och det var en kamp att ens sitta där och prata med henne, där hon var så vacker och strålande gravid. 

För mig fanns det enbart alternativen att antingen berätta vad som hänt, eller inte träffa henne alls medan jag bearbetade sorgen ett par månader. Och hade jag bara dragit mig undan utan förklaring, ja då hade hon säkert blivit jätteledsen, så jag valde att berätta. Jag hade hoppats att hon skulle förstå och visa lite sympati, jag förstökte ju trots allt glädjas för henne. Men nej, hon tyckte bara jag tog hennes glädje ifrån henne. Att jag förstörde hennes graviditet.

Efter att jag berättat satt hon och klagade en kvart på att hon inte fick äta getost och dricka vin och det var minsann såååååå synd om henne för att hon inte fick det. (Detta hände alltså medan jag fortfarande blödde ut mitt missfall.) Kul!
    Hmmm, inte så vidare smidigt kanske. Man kan ju så klart bli arg och besviken på att inte bara få vara överlycklig. Att någon (du) var tvungen att fixa lite smolk i bägaren. Men från det till att inte kunna visa förståelse mitt i alla dessa känslor och sitta och beklaga sig över getost och vin känns lite okänsligt kanske....

Livet är inte rättvist, det kan man ju konstatera i alla fall.

Hur går det nu med ditt plus?? När var det det skulle komma? i helgen?

Alicia
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-19 09:17:31 följande:
    "Tvungen" att fixa lite smolk i bägaren? Jag kanske misstolkar dig nu, men det låter lite som om jag gjorde det av ren illvilja....?

Nej, nej, nu missförstår du mig helt!!
    Jag menade att din syster kanske kände att det var typiskt att du skulle vara så ledsen just nu när hon var så lycklig! Det förtar ju så klart ens lycka en aning när en närstående mår dåligt. Och att hon därmed blev besviken och fick dåligt samvete av att hennes graviditet fick dig att må så dåligt.

Så tokigt det kan bli! Menade ju så KLART inte att du gjort något fel!

Kram/Alicia

• Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-19 09:44:10 följande:
    Alicia, jag skrev precis ett ursäkta-inlägg för att jag lät så otrevlig i det förra, men så bröt min explorer samman (den gör det ibland) så hela inlägget försvann. Men så hann du posta ditt först

Jag förstår hur du menade, att det var så HON tänkte kanske.
    Men själv har jag fått mig en tankeställare, att OM jag nånsin hamnar i hennes sits kommer jag försöka visa mycket mer sympati än vad hon gjorde. Jag har ju ändå bett om ursäkt efteråt (för att jag sade något alls) gratulerat åtskilliga gånger, köpt bebispresent etc. Trots det har hon inte frågat en enda gång hur det är med mig efteråt. Och jag har inte nämnt något om det andra missfallet, har lärt mig att det inte är någon bra ide.

Hur går det för dig? Har du testat något?
    Och hur går det för SoMa?
    Hon kanske inte har samvete att gå där med magen i vädret och samtidigt fråga dig hur du mår efter ditt missfall? Menar absolut inte att försvara henne, lite medkänsla och omtänksamhet kan man gott visa i alla fall. Försöker bara förstå varför människor beter sig som de gör. Det är bra att du lär dig av hennes misstag och är redo att vara en storlek större än henne om liknande sits skulle uppstå. Det växer man av som människa!

Nej jag har inte testat något, fick riktig mens i morse så det var inget att snacka om där inte.

När ska du testa?

Och SoMa - är sååå nyfiken på vad dagens status är!

Alicia
  • Alicia 72
    pixerpie skrev 2010-11-19 10:02:13 följande:
    Läkaren tyckte jag skulle vara ärlig om någon frågade om fler barn, bara säga " Ja, det är vårt, problem just nu". Får väl se om jag gör så... 

Alicia, för ett år sedan gjorde jag vul, progesteron test (är det samma som gulkroppshormon) samt mannen lämnade prov. I somras gjorde jag ämnensomstattningsprov och saltnivå prov hos en annan läkare och sen i höstas progesteron och prolaktin samt vul hos en tredje... Igår var jag tillbaka på landstinget och ska få göra prolaktin, progesteron och något mer...

Alla säger samma sak- HA TÅLAMOD!!! Men jag tror det är något hormonellt!! Så nästa vecka ska vi träffa ännu en läkare och se om vi inte kan få hjälp med assisterad befruktning- jag pallaer inte längre att ALLA runt omkring blir gravida!!! Och får barn efter barn... 2,5 års väntan har gjort mig "lätt" labil!!!
    KRAM!!
    Gaaah, vad skönt det vore att svara så på barnfrågan! Liksom klistra igen truten på dem! *riktigt myser av känslan*. Sen tänker jag ett steg längre och känner att det har de inte alls med att göra. Jag behöver inte blotta ett relativt privat problem bara för att somliga inte kan låta bli att lägga näsan i blöt.

Jag förstår att du har det ap-jobbigt! Och har definitivt inga råd att ge hur du ska göra för att bli gravid. Har du varit på en riktigt fertilitetsklinik eller bara hos "vanliga" gyn?
    Annars tror jag att man måste, bara MÅSTE försöka hitta ett sätt att leva i bebisverkstan utan att den tar kål på en!
    En slags blir-det-så-blir-det-attityd och ändå leva i nuet. Men MY GOD, vad det är svårt!! I Know!!

Alicia
  • Alicia 72

Men Sugar vad kul!!! GRATTIS!!
    Sablans bruna flytningar så att man inte kan glädjas fullt ut! Men som du sa - det verkar gå bra för de flesta, eller hur?!
    Har du någon gyn att kontakta kanske du ska ringa och se om du kan få progestoron?

Alicia

• Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-19 13:17:02 följande:
    Borde jag det? Alltså, tror du att det kan vara till hjälp? Jag har ju "bara" haft två missfall så jag vet inte om de vill hjälpa mig...
    Vad jag förstått kan progestoron aldrig skada. Dock vet jag inte hur pass givmilda de är med att skriva ut dem. Jag ska i alla fall undersöka mina möjligheter för det på gynbesöket den 10 december.

Tänkte om du hade en bra gyn som redan känner till din bakgrund så kanske det kan vara värt ett samtal och fråga vad de tror.

Alicia
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-19 13:27:06 följande:
    Vet inte om de måste göra ngn särskild undersökning för att se att man behöver progesteron... har ingen aning! Funderar starkt på att gå till hälsokosten och se om det finns där som kräm, finns ju på internet iallafall i krämform. Jag började dock med 1/4 tablett albyl minor imorse. Får se om det kan göra någon skillnad.
    Men fan vad nervös man är nurå.

Jag vet inte heller hur de går tillväga. Om man måste mäta hormonet innan, tänkte om du hade en etablerad kontakt att prata med. Annars är det säkert bara att glömma att få, om man bara skulle ringa första bästa gyn.

Har du ätit albyl minor vid tidigare grav?

Alicia

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3