Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 skrev 2010-11-18 09:03:25 följande:
    Vi ska dit i feb!  Till Gran Canaria....Vilken ö ska ni till?
    Vi ska till Gran Canaria vi med, San Augustin. Vi har några kompisar som är där under en hel månad så vi tänkte hälsa på dem en vecka!
    Vart ska ni?

A
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-18 09:07:10 följande:
    Jag kan ha slängt om testet överst med det i mitten, för det som ser "gulast" ut är det från i tisdags och jag har aldrig sett dagens streck så tydligt, de andra kunde man knappt ana vid testtillfällena, var tvungen att ropa in mannen också... Men om man jämför de två testen fr igår med de tre testen fr idag, så syns det väl att dagens är starkare än vad gårdagens var igår? 

Jag hoppas på det bästa, men vågar ändå inte tro nåt, däremot hade jag förväntat mig ett snövitt test imorse, inte nåt som var starkare,... Så länge testen blir starkare väntar jag gärna!

Matilda
    Absolut, visst är dagens starkast av de alla! Klart och tydligt! inget snack!
    Jag menade bara att jag tror att de gamla testen tappar färg efter ett tag varför de kanske inte blir så relevanta att jämföra dagsaktuella tester med.
    Tittar man på mina bilder så känns det som att dina streck växer till sig i samma takt som mina gjorde.
    Så allt verkar ju gå i rätt riktning!

Alicia
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-18 09:41:28 följande:
    Jag fortsätter att avvakta och hålla tummarna! Förstod vad du menade med testerna... Men imorgon får jag nog slå till med det digitala. Usch, det är ju jättejobbigt att blöda samtidigt. =/

Vi ska till Playa del Inglés, var där vi träffades för 3 år sen (i feb), så vi försöker åka dit varje årsdag. Glad
    Nice!
    Har du barn sen tidigare? Några gemensamma?
    Vi har en dotter, född -07. Som enligt plan skulle fått ett syskon -10. Tiden börjar rinna ut....

A
  • Alicia 72

Då får vi hoppas att ni snart få en alldeles egen bebis!

Hörni, jag har inte haft någon speciell gyn att vända mig till så när jag äntligen sökte upp en i juni för att, vad jag trodde, göra en enkel undersökning om varför det inte händer något, blev det kalla handen. Alltså jag fick tiden men väl där blev jag bara nonchalerad. Det var inget de kunde göra, vi har ju redan ett barn, sånt bekostar inte samhället, osv.
    Men ett litet blodprov kanske??? Nej, varför det? Du har ju ägglossning enligt testerna, det finns ingen anledning till det. Osv, osv... (Att man kan ha äl-utslag utan faktisk äl var inget hon brydde sig om). Hon viftade runt en VUL-stav i MAX 10 sekunder. Höger äggstock. Vänster äggstock. Livmodern. Slut. Alltså jag trodde ju inte att jag hade tappat äggstockarna, det var inte därför jag gick dit...

Nu har vi efter missfallet i somras bestämt att ha attityden "händer det så händer det". Att ha stenkoll på äl och därmed tvångssex passade verkligen inte oss och vi mådde skit båda två innan sommaren. Det låste sig helt för sambon att prestera på kommando och jag fick verklig PANIK om vi inte fick till det. Varje mens var lika med jordens undergång och jag glömde helt bort att vara tacksam för det barn vi redan har. Väldigt osunt beteende.

Nu tog jag i alla fall mod till mig och ringde Octavia kliniken som jag fått rekommenderat och de var väldigt trevliga och tillmötesgående. De hade lååånga väntetider på verkliga fertilitetsutredningar men jag fick en tid 10 december för blodprover, VUL och sånt (precis som jag ville med första gynbesöket innan sommaren). Kanske behövde jag lite hormonstimulering menade hon och sånt är ju lätt ordnat. Skillnad på attityd, va?

Jag tänkte nog inte ens berätta detta för sambon då jag är livrädd att allt går överstyr igen. Jag vill fortsätta med sker det så sker det-attityden. Men lite hjälp på traven kan ju inte skada???

Fasen jag har äl-värk NU, vid MENS???
    Skumt!
    Alicia

• Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-18 10:42:11 följande:
    Bra att du fått tid till 10 dec, tur att vissa människor verkar ha lite vett och är som folk BORDE vara, synd bara att inte tillräckligt många är det.

Lite hjälp är aldrig fel och man måste inte berätta allt jämt heller, jag hade t.ex inte sagt ett knyst till mannen nu om svaga plus osv, vill inte stressa upp honom i onödan.

Men din mens har väl inte kommit igång ordentligt eller har den det nu?
    Men mannen vet väl om att du plussat? Dock inte att du upplever de som svaga? Eller?

I detta fall ser jag faktiskt ingen som helst anledning att berätta. Jag vet ju hur han känner. Han vill inte hålla på med allt sånt här. Prata sönder sex-livet, ägglossning hit och mens dit. Han vill bara ha en bebis. Nu.
    Så då får vi väl fixa det, tänker jag. Och mig stör det inte alls att inte "få" prata om allting heller. Ganska skönt faktiskt.

Vet inte om min mens har kommit igång men jag antar det. Tog en tampong i morse och har inte bytt den ännu. Men den har betett sig precis som den brukar så gravid denna månad är inget jag ens tänker på.

Var mf i vintras ditt första?

Alicia
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-18 11:07:35 följande:
    Ja, idag först vet han det, sa ju inget innan eftersom de nästan var obefintliga plus. Tvingade ut honom i badrummet och då såg han helt klart strecket på morgonens utan ansträngning, de tidigare fick man ju vrida o vända på, de kändes mer som inbillade streck... Men jag vill inte belasta honom med allt du skrev ovan, det är samma lika här... Han vet ju hur viktigt det är, men han har nog känt sig lite tvingad för att jag har sagt att det har varit äl-dags tidigare, blir ju inte så spontant och bra då direkt.

Tampong vågar inte jag ha nu, kör med binda även om det känns som att springa runt som en liten anka. =)

Ja, mitt första mf. Har varit gravid tidigare, men det har slutat i aborter pga olika orsaker, en gång när jag var jätteung och en gång när det var en man som misshandlade mig, hur gärna jag än vill ha barn, så är det INTE med ngn som har slagit mig. Men jag tvekade bra länge, insåg dock orimligheten att behålla det, för han hade fått reda på det på nåt sätt och då vet jag inte hur det hade gått.
    Men fy vilken pungråtta som misshandlas! Du gjorde nog det rätta i den situationen. Kanske hade även barnet på ett eller annat sätt utsatts för hand våldsamheter. Bra där att dumpa bajskorven!

Hade jag haft plus på någon sticka hade jag inte heller haft tampong! Dels vill man ju hålla koll vad som händer, dels ska man ju inte ha tampong OM det skulle vara missfall. (Och absolut inte vid graviditet).
    Men i mitt fall tvivlar jag inte så då undviker jag gärna binda. Fick liksom nog av det under mina 6 veckors missfalls-blödningar i somras....

Är så glad över gyntiden - nu är jag bara arg att jag inte vände mig till dem innan somras istället för min lokala, kassa gyn.

Alicia
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-18 11:37:26 följande:
    Men oj, vilket as! Vad skönt att du lämnade honom till slut, fyfan för män som misshandlar. (ja, fyfan för alla som misshandlar menar jag förstås)

Själv försökte jag få barn för några år sedan med mitt ex. Detta trots att jag kände någonstans innerst inne att det inte var rätt. Förmodligen hade jag gjort abort jag också om jag blivit gravid, han var så FRUKTANSVÄRT elak, aggressiv och manipulativ. Men som tur är blev det aldrig något barn. 
    När jag gjorde slut stal han 40 000 kr av mig och så sent som förra veckan lämnade jag in en stämning mot honom. Det blir förmodligen rättegång eller liknande innan nästa sommar. Men det jobbigaste är är att jag faktiskt fortfarande är rädd för honom. Nu när jag har stämt honom är jag faktiskt rädd att gå ute på kvällarna själv, och igår drömde jag en mardröm om honom.
    Fy fan för elaka män!
    Men shit vad läskigt att behöva gå runt och vara rädd att någon ska komma fram och hoppa på en helt plötsligt!
    Man glömmer ofta hur lyckligt lottad man är och skapar istället STORA problem av det som finns att skapa problem av. Skönt för dig att du lämnade honom! Och hoppas du vinner rättegången och får tillbaka dina pengar! Med ränta och kompensation för sveda och värk därtill!

Alicia
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-18 13:53:53 följande:
    Ja, jag vet precis hur du menar, man blir ju nojig för mindre och vågar inte alltid tro att det finns äkta, snälla män.

Jag blöder nu med, av och till, jobbigt... =/

Ringde BM, hon sa att det lät som en grav, men att jag skulle avvakta med att testa i 5-7 dagar (tjena?!?!)... Sen pratade jag även med sjukhuset, de sa att det lika gärna kunde vara mf och det där med att det stegrades kunde hon inte svara på, för på deras teste ser man bara streck, missfall eller ej. "Avvakta tills nästa mens" sa hon, gaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh. Fy, vad frustrerande. Skrikandes
    HAHAHA *asg* Vad TROR de??? Det är som de där BMs som säger att man aldrig ska testa tidigare än 14 dagar efter utebliven mens för att vara säker på resultatet.... NOT very likely!

Men åter till dig; vad jobbigt att inte veta! Hur känns det nu då? Börjar det likna mens tycker du?
    Jag brukar använda lite omvänd psykologi i såna här situationer; ponera att denna graviditet var oönskad. Skulle du nu då vara säker på missfall eller skulle du fortfarande tro att du var gravid?

Alicia
  • Alicia 72
    Bellas7 skrev 2010-11-18 14:18:02 följande:

Halloj

hoppas att det är ok för mig att hoppa in i tråden, men har haft två tidiga v5-6 missfall direkt efter varandra så det känns skönt att man kan läsa om andra i samma situation.

Jag får hormonstimulerande medel och det känns drygt att hela tiden ha koll på äl sen sex sen 14 dagar senare test. Men vad gör man inte för ett plus :)

Huha, vet hur det är det här med verkstad...
    Vad är det för hormonstimulerande du får och mot vad? Ska själv till gyn om några veckor och kolla upp om det behövs något hormonstimulerande för mig med.
    Får du inga hormoner för att undvika mf, som progestoron eller så?

Välkommen!
  • Alicia 72

laeva, om du ändå uppdaterar listan kan du ta bort mig under Vi som väntar....
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.

Så slipper vi 78 listor på rad i tråden...

Alicia

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3