Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Vart ska ni?
A
Då får vi hoppas att ni snart få en alldeles egen bebis!
Hörni, jag har inte haft någon speciell gyn att vända mig till så när jag äntligen sökte upp en i juni för att, vad jag trodde, göra en enkel undersökning om varför det inte händer något, blev det kalla handen. Alltså jag fick tiden men väl där blev jag bara nonchalerad. Det var inget de kunde göra, vi har ju redan ett barn, sånt bekostar inte samhället, osv.
Men ett litet blodprov kanske??? Nej, varför det? Du har ju ägglossning enligt testerna, det finns ingen anledning till det. Osv, osv... (Att man kan ha äl-utslag utan faktisk äl var inget hon brydde sig om). Hon viftade runt en VUL-stav i MAX 10 sekunder. Höger äggstock. Vänster äggstock. Livmodern. Slut. Alltså jag trodde ju inte att jag hade tappat äggstockarna, det var inte därför jag gick dit...
Nu har vi efter missfallet i somras bestämt att ha attityden "händer det så händer det". Att ha stenkoll på äl och därmed tvångssex passade verkligen inte oss och vi mådde skit båda två innan sommaren. Det låste sig helt för sambon att prestera på kommando och jag fick verklig PANIK om vi inte fick till det. Varje mens var lika med jordens undergång och jag glömde helt bort att vara tacksam för det barn vi redan har. Väldigt osunt beteende.
Nu tog jag i alla fall mod till mig och ringde Octavia kliniken som jag fått rekommenderat och de var väldigt trevliga och tillmötesgående. De hade lååånga väntetider på verkliga fertilitetsutredningar men jag fick en tid 10 december för blodprover, VUL och sånt (precis som jag ville med första gynbesöket innan sommaren). Kanske behövde jag lite hormonstimulering menade hon och sånt är ju lätt ordnat. Skillnad på attityd, va?
Jag tänkte nog inte ens berätta detta för sambon då jag är livrädd att allt går överstyr igen. Jag vill fortsätta med sker det så sker det-attityden. Men lite hjälp på traven kan ju inte skada???
Fasen jag har äl-värk NU, vid MENS???
Skumt!
Alicia
Halloj
hoppas att det är ok för mig att hoppa in i tråden, men har haft två tidiga v5-6 missfall direkt efter varandra så det känns skönt att man kan läsa om andra i samma situation.
Jag får hormonstimulerande medel och det känns drygt att hela tiden ha koll på äl sen sex sen 14 dagar senare test. Men vad gör man inte för ett plus :)
laeva, om du ändå uppdaterar listan kan du ta bort mig under Vi som väntar....
Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
Så slipper vi 78 listor på rad i tråden...
Alicia