Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-11-17 10:42:45 följande:
    Jag vet faktiskt inte när jag har BIM, hade en så konstig och utdragen mens efter förra missfallet. Men ÄL inträffade förrförra lördagen, så rimligtvis borde BIM inträffa i helgen.
    Men jag har inget stort hopp om resultat denna månaden. Tyckte mig inbilla symptom tidigare men nu känns det precis som menstuttar och mensmage. Jaja.
    Har inte heller koll på något denna månad. Har HELT glömt bort när jag hade mens sist. Fick dock värsta äl-smärtorna vid en tidpunkt som kändes som alldeles för tidigt (men som sagt jag glömde helt bort att anteckna mensen förra månaden och får inte ihop det hur jag än försöker tänka tillbaka).
    Får lita på att det var äl ändå som jag kände av och i såna fall är jag på äl+14 idag. Brukar ligga på äl + 10-13. allra oftast 12 dagar.
    Om jag räknar efter vad jag tolkade som en nidisvärk+blödning så var det förra onsdag kväll för 1 vecka sen.
    Med det samt datumet för äl-smärtorna i beräkningen så kan jag nog helt utesluta plus denna månaden.

Hur räknar ni förresten skillnaden mellan äl och mens? Räknar ni äl-dagen som dag 1 eller dagen efter som dag 1?
    När man beräknar mens-cykeln ska ju första mensdagen vara dag 1. Kanske samma med att beräkna luteal-fasen, dvs att äldagen ska vara dag 1?

Alicia
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-17 12:56:45 följande:
    Ja, hoppas kan man alltid... Men jag vore ju tacksam om kroppen kunde komma igång ordentligt om det ändå är mens nu. Gaaaaaaaaaaaaaah!

Glandin 25 har jag oxå läst om, fast det är väl kapslar som är stora som hus och jag har lite svårt att svälja stora prylar, får väl lära mig.. Hänger på dig, naturelle får det bli =)

Nästa månad blir det ingen mens för nån av oss, kom ihåg det! Flört 

Jag hävdar fortfarande att strecken inte är onormalt svaga med tanke på tidpunkt i en ev graviditet. Och att du med samma urin som du testade med i morse skulle fått ett fint tydligt plus på CB+.
    Har det kommit mer blod?

Alicia

• Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-17 13:34:22 följande:
    Tack för det... Peppande som alltid, tack Alicia! Hjärta 
    Inget mer blod alls än, peppar peppar.

Kan det vara så att om äl var starkast 02 nov, så släppte ägget 03 nov och BIM är idag? Så att det är därför det kan vara så svagt? *försöker hitta alla möjliga ursäkter för att det ska se bra ut och inte vara nåt dåligt den här månaden*
    Om du hade max den 2 november så brukar det stå på äl-testförpackningarna att ägget släpper mellan 36-48 timmar efter utslag. Detta kan dock variera lite. Om min dundrande älsmärta jag får under någon timme beror på att ägget släpper precis då så brukar det vara 24 timmar från maxtest. Så som sagt, lite olika.
    Men i teorin borde ägget alltså ha släppt den 3;e eller 4:e november. (Känner du förresten av något efter maxutslaget som kan tolkas som att ägget släpper?)

Sen är det lite olika hur man ska räkna, har för mig att alla, även de som har kortare lutealfas ska räkna med 14 dagar efter äl för att kunna få ett någorlunda rättvist testresultat.
    Så som jag sa tidigare, du är tidigt ute och jag tycker inte alls att test-strecken är svaga för den tidpunkten.
    Du såg ju själv mina tester, det svagaste är på äl+14. Dvs där du är i dag ELLER i morgon. Och du har starkare än vad jag hade redan nu.
    Och du såg också skillnaden från en dag till en annan.
    Att det inte kommit mer blod låter ju inte heller som en traditionell mens, eller hur?

Nej jag tror och hoppas att du fortfarande är gravid! Test med sticka i morgon och se skillnaden. Tycker du fortfarande att du är osäker så bränn CB-testet också så får du svart på vitt!

Alicia
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-17 13:55:02 följande:
    Alicia 72 skrev 2010-11-17 13:46:50 följande:
    Om du hade max den 2 november så brukar det stå på äl-testförpackningarna att ägget släpper mellan 36-48 timmar efter utslag. Detta kan dock variera lite. Om min dundrande älsmärta jag får under någon timme beror på att ägget släpper precis då så brukar det vara 24 timmar från maxtest. Så som sagt, lite olika.
    Men i teorin borde ägget alltså ha släppt den 3;e eller 4:e november. (Känner du förresten av något efter maxutslaget som kan tolkas som att ägget släpper?)

Sen är det lite olika hur man ska räkna, har för mig att alla, även de som har kortare lutealfas ska räkna med 14 dagar efter äl för att kunna få ett någorlunda rättvist testresultat.
    Så som jag sa tidigare, du är tidigt ute och jag tycker inte alls att test-strecken är svaga för den tidpunkten.
    Du såg ju själv mina tester, det svagaste är på äl+14. Dvs där du är i dag ELLER i morgon. Och du har starkare än vad jag hade redan nu.
    Och du såg också skillnaden från en dag till en annan.
    Att det inte kommit mer blod låter ju inte heller som en traditionell mens, eller hur?

Nej jag tror och hoppas att du fortfarande är gravid! Test med sticka i morgon och se skillnaden. Tycker du fortfarande att du är osäker så bränn CB-testet också så får du svart på vitt!

Alicia
    Jag vet bara att jag har haft konstant (eller varje dag rättare sagt) ont i äggstockarn sen äl-testet 02 nov, ibland mer, ibland mindre. 
    Då kan det ju vara så det ligger till! Glad Alltså BIM idag eller imorgon!  Tack för att du finns och förklarar så bra! Hjärta
    Nej, det känns inte som nån traditionell mens heller.

Jag testar vidare imorgon om inget annat inträffat!

Matilda
    Jag väntar nyfiket på resultatet! Det behövs faktiskt ett fet-plus i tråden!

Alicia
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-17 14:10:53 följande:
    Tjocka vita flytningar... är det något att hänga i julgranen tror ni?

SoMa, hörrö, jag tror också du är preggo. Alicia är så övertygande att jag köper det rakt av.
    Strecket är ju klart tydligt på fotot. Jag vågar mig faktiskt på ett litet grattis!
    Själv har jag vattniga och så rikliga att det känns som att jag kissat på mig..... Undrar vilket som bådar mest gott???
    Haha, rena rama skjutningar från höften i tolkandet av alla tänkbara symtom!

Visst är hon gravid, SoMa, hon blir nog mer övertygad efter testet i morgon!

Alica
  • Alicia 72

God kväll! Nu har de vattniga flytningarna antagit en lätt beige-aktig ton så då var mensen på ingång. Ställer hoppet om plus till er andra! Apropå andras graviditeter, sist ut med en sådan nyhet var min syrra som därmed väntar sin TREDJE! Inte riktigt rättvist kanske. Fick också veta att de börjat prata om det i augusti. Hon plussade i september... Den kvällen var rätt jobbig faktiskt. Men nu hoppas jag att ni andra drar in lite plus i tråden och att SoMa rätar ut alla eventuella frågetecken i morgon! Alicia

• Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-18 08:19:31 följande:
    Nej vad tråkigt Alicia! Har det kommit  mer inatt sedan du skrev?
    Men som sagt, innan det färska blodet finns det fortfarande hopp!

Inte färskt ännu men nu är det de här bruna flytningarna som jag alltid har timmarna före mensen kommer.
    Hade egentligen inga förhoppningar alls då vi inte alls var med på när äl var denna månad och jag satt på jobbet på morgonen när jag kände äl-värken komma. Vi sexade på kvällen men det var nog för sent.
    Alla gånger jag blivit gravid så har det varit att vi sexat 3 dagar före och inget mer innan äl. Så det verkar vara mer vår melodi än att vara ute i sista sekunden...

Hur har det gått för dig?

SoMa; hur har det gått för dig med tester och blod?

Alicia

• Alicia 72

Det är ju klart starkare än igår!
    Men jag undrar en sak, om du sparar flera dagar gamla test för att ha att jämföra med, bleknar inte strecken på de äldre då? Eller upplever du att de fortfarande är så starka som de var från början?

Konstigt med blödningar! Och jag förstår att det är oroande! Jag kan ju bara hänvisa till historien jag berättade igår, när jag var gravid första gången, så blödde jag ju egentligen precis som du.
    Jag var ung då och graviditeten var oönskad så varje morgon när det strömmade till lite drog jag en lättnadens suck, men sen hände det ju inte så mkt mer under dagen.
    Jag räknade ändå detta som mens och testade därför inte. Efter ytterligare någon vecka mådde jag dock så illa att jag inte kunde äta någonting, bara kräktes, och boobsen stod som på Pamela Andersson. Kunde inte ha några kläder alls för jag hade gått upp minst 2-3 kupstorlekar! Jag hade så ont i brösten att jag fick sova med BH.
    Herregud, det var gravsymtom man hade kunnat mörda för idag!! Med dem med mig hade jag inte varit minste orolig för mf... Jag valde dock att avsluta den graviditeten då jag var 20 år och inte längre tillsammans med killen.

Men hur som, eftersom hcg fortfarande ökar så finns det ju en stor chans att det är liknande blödning du har.
    Tråkigast av tråkigast är väl att det så här tidigt inte finns något annat att göra än att vänta. BLÄ!!!

Alicia

• Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-18 08:54:58 följande:
    Skönt att provresultaten såg bra ut..

Vi gjorde ju en semesterbebis på Kanarieöarna i feb (som visserligen slutade i mf), men det är ett utmärkt ställe för att göra bebis, det garanterar jag... Glad Vilken ö ska ni till?

Kram på dig!
    Och vi ska dit i december/januari!! Hoppas att det tar sig då om inte förr! Måste kika i min fertility app om äl verkar komma där i krokarna!

Alicia
  • Alicia 72
    Alicia 72 skrev 2010-11-18 08:58:38 följande:
    Och vi ska dit i december/januari!! Hoppas att det tar sig då om inte förr! Måste kika i min fertility app om äl verkar komma där i krokarna!

Alicia
    Enligt fertility appen så ska äl vara på julafton! Inte fel det heller
    Kanske blir ett plus på kanarieholmarna istället?! Då hinner man säkert sippa en pina colada innan det också!
    Ska till fjällen om två veckor också, då kan man ju ta en öl i solen (ja, det ska vara sol då)!
    Det blir ju riktigt bra det här med att vänta lite med att vara gravid!    *Tänker enbart postiva tankar*

Alicia
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3