Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 skrev 2010-11-16 13:23:24 följande:
    Ja, jag har ju det och jag tyckte det var väldigt -, men med lite god vilja kan man ana jordens svagaste +, vågar dock inte tro eller hoppas nåt alls än, avvaktar några dagar...
    Ihhhhh!!! Ett plus är ett plus! DET BLIR så svagt i början!
    Vilket test hade du?
    Kul, då VAR det en nidis i alla fall! När var det du kände av ägget/hade nidisen? I mitt fall var det i onsdags kväll och testade negativt så sent som i går, måndag.

Ska testa i morgon igen om inte mensen kommit men har inga större förhoppningar.

Grattis!

Alicia
  • Alicia 72

SoMa; köp CB+ istället för digital så ska du se att du får dig ett fint +! Alicia

• Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-16 15:31:51 följande:
    Det kan ju vara ett tidigt mf också, därav min blödning förra veckan och ett pytteplus idag, man vet ju aldrig... =/ Får bara hoppas på det bästa!
    Tror inte alls att blödningen var ett tidigt missfall. Blödningen kom ju precis i de dagarna då ägget förmodas fästa. Skulle det nu vara så att ägget fäst men att det blivit ett missfall så måste mf ha skett efter max någon dag. På så kort tid hinner inte hcg produceras i mätbar mängd som dessutom finns kvar en vecka senare.
    Nä, du är på tjocken!

Alicia
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-17 08:20:19 följande:
    Men jag blir så trött nu... Gråter Skulle ju testa imorse och precis när jag jag lade stickan på tork, så kommer det BLOD!!! I typ klumpar/strängar... Jag orkar inte detta! Vad var det då? Ett tidigt MF? Jag fick fortf ett svaaagt plus, men det betyder uppenbarligen inte ett skit.

Fy, vad knäckt jag känner mig!

Tusen kramar till alla fina människor här på FL! Är så glad att vi finns här för varandra! Hjärta

Nej!
     *¤#%ZZ"&%¤& SKIT! Så ironiskt att du hann offra en sticka på det också! Var det CB du testade med idag som gav svagt plus?
    Visade testen postivt så var det nog ett tidigt missfall. Eller så har du fått mens trots att du är gravid. Jag hade mens vid min första graviditet men med facit i hand så skiljer den sig från andra menser. Den kom liksom aldrig riktigt igång. Blödde liksom till någon gång om dagen sen kunde det gå timmar utan att det kom något. Så brukar jag aldrig ha annars. Så håll koll på om denna mens skiljer sig från hur du brukar ha.

Själv testade jag snövitt i morse på äl +13. Brukar aldrig ha en lutealfas längre än 12 dagar, ibland ned mot 10 dagar. Iofs bra att ha en längre lutealfas men är man ändå inte gravid så kan ju mensen komma kan man tycka.

Vi får hänga nästa månad igen, vi verkar ju vara i fas....

STORA KRAMAR!!!

Alicia

• Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-17 08:51:40 följande:
    Men tur att jag offrade en sticka och inte CB Digital iaf... Glad Det får ligga och vänta tills nästa månad. Och nej, det var Testlagrets och det ser kanske snäppet starkare ut än testet igår, ska se om jag lyckas få till bilden så kan jag lägga ut den här eller i mitt galleri, ni kan kanske se bättre än jag?

Mensen är ju inte som vanligt! Läs tidigare inlägg, fast å andra sidan kan den ju komma igång under dagen? Hoppas verkligen inte!

Fast lite konfunderad blir jag, har aldrig haft nån liten blödning som den i förra veckan heller. Nåja, time will tell!

Vi får nog hänga vidare nästa månad med! Bara trevligt om man nu ska se nåt positivt i det hela Glad

STORA KRAMAR TILLBAKA!!!
    Om det var en nidis du hade förra veckan så är det inte konstigt att du inte haft det tidigare. Det är relativt ovanligt om man slår ut det på alla graviditeter.
    Håller tummarna för att det inte kommer mera mens nu utan att du är gravid trots blödningar!
    Inte skulle hcg:t stigit över natten annars om det vore ett så tidigt missfall?! Känns konstigt tycker jag.

Alicia
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-17 08:59:47 följande:
    Ja, fast man vet aldrig hur kroppen kan ställa till det? Nu har jag lagt upp bilden i mitt galleri, men hur lägger man till "galleri" bland övriga applikationer? Ser du den om du går in och kikar?

Kram
    Nej som du säger, så vet man aldrig vad kroppen håller på med. Ju mer man spekulerar desto mer tycks den spela en ett spratt. Suck!
    Jag tittar gärna på testet men som du misstänker så ser jag inget galleri på din sida. Skumt!
    Vet inte hur man gör, kommer inte ihåg att jag gjorde något speciellt när jag lade upp mina tester i somras?

Någon annan som vet?

Alicia
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-17 09:44:16 följande:
    ja, det tycker jag med, men nu siktar jag verkligen in mig på att mensen kommer igång på riktigt, blir så trött på att hoppas och sen rycks marken bort från en och man ramlar ner i avgrunden. oj, vad dystert det lät! Glad 

men fr att varken ha blött innan eller blött vid grav, så känns det osannolikt ifall det ändå är en grav nu.... har inte kommit mer blod sen imorse, men det behöver inte heller betyda nåt.

tack, vännen!!

kram
    Jag tycker det är ganska stor skillnad på testen, från att jag knappt ser strecket på det övre till att se ett svagt men ack så tydligt streck på det nedre.
    Så som det nedre ser ut testade jag med testlagret vid förra grav och på samma urin fick jag ett stort, fint och tydligt plus med CB+.
    Jag förstår att du inte vill hoppas men jag hade nog inte kunnat hålla mig ändå. Det har ju blivit uppenbart starkare från igår!

Håller alla tummar för dig!

Alicia
  • Alicia 72

SoMa, hur gjorde du för att få fram galleriet?
    Tänkte fixa så att du kan jämföra med mina bilder. Såg nu att det till och med var CB med veckoindikator (CBs absolut okänsligaste test) som jag testade med och fick "gravid 1-2 veckor" som svar. Att jämföra med lika svagt test på testlagret som du hade på bilden.

mvh, Alicia

• Alicia 72
    Alicia 72 skrev 2010-11-17 10:10:13 följande:
    SoMa, hur gjorde du för att få fram galleriet?
    Tänkte fixa så att du kan jämföra med mina bilder. Såg nu att det till och med var CB med veckoindikator (CBs absolut okänsligaste test) som jag testade med och fick "gravid 1-2 veckor" som svar. Att jämföra med lika svagt test på testlagret som du hade på bilden.

mvh, Alicia
    Hittade själv hur man gjorde!
    Om du tittar i mitt galleri så ser du två bilder. Bilden med endast ett test på är tagen på äl+14. Strecket syns knappt. Bilden med två tester bredvid varandra är tagen dagen efter. Tycker att våra test ser lika starka ut och som du ser gav det även utslag på CB Veckoindikator.

CB+ är känsligare än CB Digital. Jag skulle ta ett till testlagret-test i morgon om jag vore du och kolla om det blivit starkare. Har det det skulle jag kolla med det digitala.

Alicia
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-17 10:25:32 följande:
    Jag tror att jag har mensvärk... blä!
    Usch, jag känner också att det verkar vara på gång. Har inga grav-hopp kvar efter morgonens snövita test. Så då kan man ju lika gärna få mens kan man tycka.

Vi verkar vara många i fas just nu i alla fall!

Alicia
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3