Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

mallanis skrev 2010-08-23 11:55:52 följande:
    Näe förlåt det var bara min historia! Har du blött innan och vilken vecka var du i?

Japp det var säkert cytotec du fick då tidigare! Jag var ju i v 10 och kroppen hade inte fattat att embryot var dött så min kropp fortsatte som att jag var gravid så det var mycket som skulle ut i mitt fall. Jag har blivit sövd tidigare och är inte rädd för det,  jag vakanade och allt var klart - jag tyckte det var skönt!

Har du inte gått så länge så pröva gärna då med cytotecen är det inte mycket som ska ut så går det säkert bra OM du nu kommer att behöva det du kanske får ett positivt besked!!
    Ok, det vill jag nog inte uppleva hemma. Hade så ont att jag hamnade i någon slags dvala och ssk fick ge mig smärtlindrande intravenöst. Hela den dagen fick man stanna på sjukhuset och jag kom knappt ihåg någonting när jag kom hem. Men när jag väl "vaknade till" så mådde jag jättebra!

Fostret mättes till 6+4 dagen då jag fick mf.

Alicia
  • Alicia 72
    mallanis skrev 2010-08-23 13:04:09 följande:
    Jag fick erbjudandet att stanna på sjukhuset när jag tog tabletterna men trodde nog att det skulle funka bra hemma. =/
    Om du är rädd för att bli sövd så är ju cytotecen bättre om du ens behöver ytterligare åtgärder kanske är det redan klart? Vid mitt senaste mf så tyckte jag att jag inte blödde så där mycket alls så då funkade tabletter.

Ursäkta igen det var inte min mening att skrämma upp dig men jag personligen gillar inte cytotecén!

åhh sitter här med molvärk men den är så snarlik det jag brukar känna innan mens men mer ihärdig......åhhh vad man hoppas!
    Inget att be om ursäkt för, jag ville veta verkliga erfarenheter! Tack för att du delar med dig. Och nu visade det ju sig att jag redan hade egen erfarenhet av cytotec...

Molvärken, den råkar inte sitta längre ned, precis ovanför blygdbenet? För så hade jag från kvällen då ägget fäste (fick en nidisblödning, därav denna vetskap) och till och från under graviditeten. Till skillnad från mensvärk, det sitter på mig i alla fall lite högre upp.

Alicia
  • Alicia 72
    Pancakes skrev 2010-08-23 13:24:43 följande:
    Svårt att veta vad som är molvärk verkligen. Jag hade så som att det liksom högg till ibland förra veckan, men så var jag lite allmänt körig i magen också så det kan ju berott på det.

Det här med kissandet som flera skrivit om...kan man verkligen få det symtomet så tidigt? Jag kan förstå senare när det är nån större grej som trycker på. Men när det är tidigt, hur funkar det? Jag har varit så kissnödig senaste dagarna så det är svårt att inte hoppas lite..
    Fast kissandet i början har inte med att det trycker på att göra, det är hormonellt. Så ja, det kan vara ett tidigt gravsymtom. Dock är det rätt få gravsymtom som dyker upp innan BIM. Om inte ägget fäst tidigt och man har ovanligt höga hormonnivåer.

Alicia
  • Alicia 72
    mallanis skrev 2010-08-23 14:21:50 följande:
    Alica 72 - jo ungefär men det känns mest på vänster sida och det är på v-sida jag brukar få mensvärk så jag intalar mig att det är det jag känner....Jag är på dag 23 idag så det borde vara försent att det är ägget som fäster så det är nog mensvärk men det är så ihållande.
    Visst är det för sent för ägget att fästa nu, jag menade att jag hade så FRÅN att ägget fäste och framåt.

Alicia
  • Alicia 72
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 17:23:16 följande:

Mammas hjärta.. En liten böna på 15mm.
    Allt såg bra ut.
    Hon sa att blödningarna kommer från livmodertappen och är helt ofarligt för barnet OM jag inte stressar upp mig vill säga. Så ska köpa cyklo.f som jag ska ha med mig till Grekland. Dom stoppar blödningen.
    Fortfarande sjukskriven och får inte anstränga mig, inte ens bära dottern och har sexförbud.
    Blödde såklart lite när hon var inne och gojsade, men frågade bestämt om det var för att hon var där och ja det var det. så punkt slut inget oro för det.
    Så nu känns det bra igen. Ska dit på tisdag för en sista koll innan resan så man kan känna sig lite trygg på resan.
    Älskar redan den här bönan så enormt....
    Härligt! Grattis!
    Har inte hängt med så länge i tråden, har du blödit mycket? Länge? Och har det gjort ont?
    Vilket mirakel! En solskenshistoria!

Alicia
  • Alicia 72
    sofy skrev 2010-08-24 08:43:13 följande:
    Men.. om kontrollstrecket kom upp så sent så kan inte testet ha fungerat ordentligt. Kan ju vara färgresterna som gått ut efter 30 min?! Ta ett nytt! :)

Håller tummarna för er!! {#emotions_dlg.flower}

Själv ska ja träffa en läkare från spec MVC idag, nervös!! Fick en blödning på pappret i söndags kväll, sen dess ingenting. Jag hade inte ont o de bara kom. Symptomen kvarstår, ömma bröst o så. Men usch, har en bad feeling, gillar inte blod o graviditet! Så får se om hon har ngt vettigt o komma med.
    Kort blödning utan värk betyder sällan missfall.
    Jag fick med dottern en blödning som om någon hade öppnat en kran. Så fort man tog bort pappret från musen så RANN det en stråle blod ner i toaletten.
    Skiträdd! Men det var troligen ett blodkärl som spruckit, man får ju mycket känsligare slemhinnor som gravid. Ni hade inte haft sex innan?

Alicia
  • Alicia 72
    MCT79 skrev 2010-08-24 08:46:15 följande:
    Hörrni.. jag tog ett test nu på morgonen....bim -3... jag tycker mig se en skugga där strecket ska komma... tidigare när jag testat (andra månader) så har det varit totalt snövitt och inget annat.... nu hoppas jag ju...  :S
    Har du ingen bild? Ser du någon färg på skuggan? Eventuella spökstreck är alltid grå i färgen medans svaga plus är färgade med blått eller vad det nu ska bli för färg på just det testet.
    Vilket test använde du?
    Passar på att slänga en varning för RFSU-testerna!

Alicia
  • Alicia 72
    sofy skrev 2010-08-24 10:28:04 följande:
    Bra fråga.. känns som ett jävla skämt! Sparka gärna på den som ligger.. liksom! Kan man inget eller är osäker på något så är man TYST! Jävla idiot. Nu är ja oroad över gravtestet som va "svagt" (enligt mig va de inte svagt även om de inte va knallrött) men jaja, hon "vet" ju tydligen, eller näe. Jävla fanskap! De här förstörde hela min dag!

Och näe, inge HCG prov heller..
    Men vad var besöket till för? Ta graviditetstest? Det kan man ju lika gärna göra hemma!
    Vilket gravtest använde de? Förut använde vården ganska okänsliga gravtest (som känner från 50 hcg-enheter/ml) medans de man tar hemma mäter från 20 eller ibland även 10.
    Är det fortfarande så så kan ju testet ha visat lite svagare än det du tagit hemma.

Alicia
  • Alicia 72
    sofy skrev 2010-08-24 08:52:27 följande:
    Oj, de lät inge vidare :/

Nej, totalt sexförbud råder här hemma! Jag riskerar ingenting då ja började blöda efter sex me mitt MF i april. Så näe! De enda ja gör där varje dag e att stoppa upp proggisarna (progesteronet) 2ggr om dagen. Men känns konstigt om ja skulle blöda pga dom, bara sådär och just då? Även om min läkare sa att de KUNDE varit de. Men nje. Låter vagt.

Kram, /S
    Sofy; vet inte om det var ovanstående inlägg som du ville jag skulle svara på?
    Vet tyvärr inget om proggisar, men jag vet av erfarenhet att man är väldigt känslig i underlivet under graviditeten.
    Vi kunde t.ex. aldrig ha sex när jag var gravid med dottern. Blev livrädd då jag började blöda VARJE gång.
    Det är nog inte omöjligt att proggisarna kan ha stört slemhinnan lite.

Min erfarenhet av missfall är att de börjar med brunaktiga flytningar. Och gärna i kombination med en molande känsla i magen, annorlunda än den man kanske haft tidigare under graviditeten. Rött/rosa blod på pappret har inget av mina mf börjat med. Och så länge det slutat nu skulle jag faktiskt inte oroa mig.

Proggisar - hur har du fått tag på dem? Vad mer exakt är det de gör? Är det något jag bör tjata till mig hos gyn i morgon inför kommande graviditeter?

Kan trösta dig med att i morgon är det min tur att träffa en idiot till läkare.
    Har varit hos henne en gång förut då jag bokat tid för och trodde att jag skulle få någon slags fertilitetskontroll. Men hon vevade bara runt VUL-staven i 10 sek och konstaterade att jag hade 2 äggstockar och en livmoder - klart.
    Sen sa hon torrt att det är ju i alla fall inget vi kan hjälpa er med eftersom du och din man redan har ett barn. Då får man betala den hjälpen själv och det kostar ju massa pengar (ungefär som att hon då och nu bestämde att det var ju inget alternativ för oss).
    Anledningen till att jag går till henne igen är för att det var den enda tiden som fanns på de ställen jag ringt runt innan slutet på september (!!!!)  (Undra varför det fanns just hos henne...) Jag tvivlar än så länge inte på hennes kunskap, bara på hennes intresse att hjälpa och sätt att hantera sina patienter på. Hon borde nog kunna se om allt kommit ut och om något mer behövs göras.
    Om inte annat har jag tjatat mig till en återbudstid på ett annat gyn i slutet på nästa vecka. Då får jag ta den om jag känner att jag inte litar på det hon kommer fram till.

Alicia

• Alicia 72
    sofy skrev 2010-08-24 11:53:50 följande:
    Suck. Nu är de blodblandat, med progesteronet. Stoppade upp en sån när jag kom hem för 2 tim sen, o nu äre blod igen. Vet inte om de har me den o göra, eller om de kommer igång på riktigt nu.
    Alltså.... Trots att både du och jag vet att en blödning i ensamt majestät (utan ont) absolut inte är lika med missfall så förstår jag PRECIS den oro, panik, rädsla du känner! Det känns som att man fått en smäll i magen och luften försvunnit när man ser det där f:bannade blodet i trosan!
    FAN!
    Jag blödde en del rött blod under min grav, den som gick bra. Det var som sagt aldrig någon fara utan berodde troligen på sköra slemhinnor.
    Nu är det så här att tills motsatsen är bevisad så väntar du barn och inte missfall!

Annars så kan jag meddela att embryot nu under lunchen kommit ut. En 2,5 cm stor hård "kärna" med slemhinnor runt omkring sig. Kan inte tolka det på något annat sätt. Är så glad och hoppas att detta nu var det sista! tänk om jag gått till gyn i morgon och hon satt in cytotex och prylar! UHÄHH!!

Hoppas det slutar blöda nu, sambon och jag ska ju på myshelg och bo på herrgård i helgen! Vore ju sjysst att kunna mysa lite då...

ALicia
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3