Metal skrev 2011-04-10 01:51:00 följande:
Hårdrock och saltgodis! Haha, jag är på! En utsökt kombination måste jag säga! Men jag förstår vad du menar, man måste låta sig själv koppla av och ha tid över för sig själv. Jag har alltid musiken på i bakgrunden och tillhör de där som också somnar till hårdrock eller klassiskt i bakgrunden. Dock brukar jag föredra att ha det knäpptyst om jag varit i studion eller på nåt gig. 14 timmar heavy metal i en studio med upprepande av samma låt 4384738274237482374 gånger på raken gör att man ofta är trött på allt vad musik heter den dagen.
Precis min åsikt. Om man hade vetat det man vet nu i början... Mitt ex var lite tvärtom, hon hade inget självförtroende alls, hade varit "piga" åt sin morsa och syskon fått laga mat åt dem på fester, hälla upp groggar, passa syskonbarnen då deras föräldrar festade o.s.v. Totalägd och utan egen vilja. Jag boostade upp hennes självförtroende, fick henne att leva upp, bjöd på utlandssemestrar med besök på vingårdar, några av världens bästa restauranger och fina hotell. Jag lagade romantiska gourmetmiddagar och gav henne små presenter i uppskattning titt som tätt. Jag krävde aldrig något tack för det men nu så här i efterhand kändes det som att få en spark i skrevet som belöning. Jag känner mig lurad nåt så in i h-e...
Samma vad gäller sexet med. Sexlivet funkade, hon hade sex bara några dagar innan hon fulade. Sedan kom hon och var tokpilsk på mig EFTER att ha gjort sitt eländiga dåd. Tydligen hetsade det upp henne oerhört och hon sa konstiga saker som "nu vill jag ha en riktig karl i bingen" och sånt här åt mig. Började ana då att något var fel och avslöjandet kom dagen efter då jag ljög att min f.d. vän var HIV-smittad och hon fick brått att säga att hon skulle till sköterskan för sina öron (som hon aldrig haft problem med i hela sitt liv). Ja det var en mardröm men skönt att vi får skriva av oss, det är en del i läkeprocessen...e
Vi får ta en salti Rock dag och för min del är de helt okej att kasta in lite klassiskt, jag brukar vara sambo med vivaldis 4 seasons när jag är i en målar period eller DIO tror jag är inne på mitt 6:e ex av samma album nu
Jag har spelat rätt mkt hela veckan, så idag har vart min tysta kväll här hemma, rätt skönt de med. Somnade gärna till musik förr, men nu suktar jag efter tystnad, har haft ett surr/ tjut / signal i mina öron sen en Kiss konsert för över 10 år sedan, det blev konstigt nog värre efter bilolyckan 03. Så nu är det tystnad och mörker som gäller.. Rätt sjukt för jag kan nästan somna om jag hör någon laga mat eller greja i köket oavsett om de är musik på eller ej på, jag kan bara total däcka... Lite så som man kunde göra på skolbänken i tonåren, man bara lade ner huvudet lite och vips var man väck
Du har så rätt man måste få ur sig skiten, de är en del av läkandet, man måste få mala, bolla, gnäll och ibland även skratta åt det som varit för att kunna gå vidare och leva
Blev djupt förälskad i skillet för några veckor sen, så de har gått varma här hemma. Jag gillar ju faktiskt musik av de mesta, men den ultimata är hårdrock, men de är lika gärna skid row som persuader (där ja dock inte gillar allt) Men higway med Jhonny Cash och Wille Nielson är också en favorit. Mkt beror på humör eller vad jag sysslar med förutom att lyssna på musik då, assosierar månnga delar av mitt liv till vissa låtar, viss musik mm
Jepp jag är ett knäpo, på riktigt!
Nu måste jag lägga mig, min dotter kommer snart vakna och komma och knö i min 120 säng, är ytterst tacksam för att jag numera har dörr till mitt sovrum, så jag slipper The Cats from hell och klumpig hund i sängen, för jag tillhör de som bara anpassar mig under natten och det slutar med att jag ligger som en mupp och har ont överallt sen.
Tack för denna omgång.