Metal skrev 2011-04-10 00:22:06 följande:
Haha, vet hur det där är från min synvinkel, mina kvinnor brukar vara yngre...
Oj det där var en smula komplicerat på min ära.
Det är dock väldigt tråkigt med folk som inte kan eller vill försvara sig, antingen p.g.a. konflikträdsla eller för att de inte orkar ta tag i biten mentalt. Det är ju ert barn ihop och det ska givetvis vara så att er relation ska kunna funka så smärtfritt som möjligt för Frejas skull, något som ju även hon i rimlighetens namn borde vara intresserad av.
Inser han inte detta? Han kan väl inte vara så defensiv att han går omkring med näven i byxfickan om det förklaras för honom att er dotter mår eller riskerar att må dåligt på grund av hans sambo?
Nej han inser inte, han släpade oss till Familjerätten för han ville ha delad vårdnad.. Erbjöd honom växelvis boende, men nej de ville han inte ha
bara delad vårdnad, men ändå bara umgäng 4 dygn i månaden. Jag svarade att bra, kontakta du FR så tar vi smatalet där, ringde och påminnde honom några dagar iveckan i 2 v innan han fick ring dom. Väl där så säger han när de frågar om de är mkt vi är oense om att nej detta är den enda saken på tre år.. FR får förklara för honom att de flesta som kommer dit har tappat fokus på bernen/barnet, då säger han... hmmm de är så jag undrar vad vi gör här. ja du sa jag då är vi minst 2 i rummet som undrar desamma..
Han trodde på allvar att de var ett giltligt skäl att ställa in Frejas helg, för att ta sin son och åka på släktkalas ihop med barnens farmor.. Han insåg inte att det liksom var något vridet att Freja, vars helg det var hos pappa inte fick följa med. Jag hoppas att hon aldrig får reda på detta under sitt liv! Han bor då alltså ihop med sonen.
Det är praktiskt för dom att vara ihop tror jag, han har ett bra jobb och tjänar bra, han har betalat hennes körkort, skulder och hennes bil OCH han fyller tanken på den också. Hon tar hand om sina 2 barn och hans son och när Freja är där även Freja. Hon studerar men behöver inte ta några lån ( hade ju inte jag heller tackat nej till) Hon har själv sagt när vi var vänner att de aldrig skulle klarat av att ha sin relation om de inte vore för att han ofta jobbar borta
Jag för min del har aldrig fattat poängen. Jag hade aldrig orkat leva så.