• BollanB

AVA klinik i Riga

Tjobabi skrev 2011-09-29 11:56:11 följande:
    Känner mig som jag är berusad ungefär 3 gånger per dag, alltid 30-60 min efter jag tagit utrogesten och det håller i längre och längre för varje dag. Snart är jag "full" dygent runt. Är det någon som vet om det går över eller som har haft samma symtom??
    Tar du Utrogest oralt?
    Jag fick besvär av progesteron när jag tog Utrogest oralt. Blev kraftigt yr ca 30 minuter efter intag, det varade någon timme.
    Progesteron taget vaginalt har inte gett mig samma besvär.
    Du kan ju kolla med kliniken om de har något alternativ?
  • BollanB
    MrsCecilia skrev 2011-09-24 11:53:18 följande:
    Nionde gången åt skogen.Rynkar på näsan Testat minus varje dag och blöder nu. Testdag i morgon men det lär ju inte ändras. Herregud så trött och uppgiven jag blir.
    Mrs Celan, det är så surt o ledsamt när det inte lyckas. Jag skickar en kram och en tankeHjärta
  • BollanB

Jag är ledsen för din skull Smugs,
    det är verkligen tärande att ena dagen vara himlastormande glad och kanske, kanske våga hoppas,
    för att nästa dag kastas ner i mörkret igen, suck. Sköt om dig så att du orkar ta nya tag

• BollanB
    Välkommen abcd1234:
    Mig veterligen är det bara i Sverige o Finland som äggdonatorer är öppna enligt lag. Övriga europa har anonyma donatorer. Det är troligen detta som ger kortare väntetid. Vet någon annan bättre så rätta mig.

I Finland är nog väntetiden från ca 6-12 månader som minst och upp till 2 år. Sedan kanske det behövs flera försök. För många av oss springer tiden ifrån oss....hur ni skall välja kan bara ni själva avgöra.
    Det finns en Finlandstråd där du kanske kan få bättre svar. Lycka till!
  • BollanB

Hej Ynklan!
    Ingen erfarenhet av Cipralex, men du bör nog diskutera läget med din läkare som skrivit ut det. Han/hon skall ju känna till risker eller biverkningar i samband med graviditet och eventuella komplikationer med de preparat du skall ta inför och efter ET.
    Allting måste ju också ställas mot hur du mår utan Cipralex, eller hur?
    Kram o lycka till

• BollanB
    Fröken Bus skrev 2011-10-17 10:48:39 följande:
    Hej igen!

Testade i morse och fick negativt besked ( EGV). Blev väldigt besviken. Ska det aldrig gå? Får lite ångest när jag tänker på att jag ju faktiskt inte vet om vi någonsin kommer attt få ett barn. Hur kommmer livet att bli om vi förblir barnlösa? Det skrämmer mig!
    Åh nej Fröken Bus, ett sånt bakslag. Verkligen ledsamt.
    Jag förstår hur du känner det just nu. Jag tänker ofta som du, OM det inte blir något barn hur skall vårt liv se ut då? Nu fylls det ju ganska mycket av behandlingar och fokus på att FÖRSÖKA få barn. Och när vi försöker måste vi tro på det, tro att det skall lyckas denna gången.
    Jag vill inte tänka på ett liv utan ett barn, även om det kanske är så det blir.
  • BollanB
    Tjobabi skrev 2011-10-17 12:08:54 följande:
    Var ju på ultraljud förra veckan och då konstaterade de att det ena embryot stannat av veckan innan men ett höll igång ännu. Så var jag på återbesök idag och allt ser jätte bra ut!! Lycka! Den som stannat av har tillbaka bildtas så nu är det "bara" grulkroppen kvar och den andra hade ett hjärtslag på 174/min och var 13.6 mm lång.
    Yes Mela! Vad skönt för dig att ha fått det bekräftat och att allt ser normalt ut. Kram
  • BollanB

ahm66 och Irma1:
    Styrkekramar till er nu när ni behöver kraft för att orka ta nya tag

• BollanB

Här väntas det också.... men imorgon är det dags för vul och mäta slemhinnan. Då händer det i alla fall något.

Vad skönt, Ahavamaria, att allt ser bra ut! Du skrev om åratal av försök, tänk att det äntligen lyckades. Det inger hopp till oss andra!

Svar på tråden AVA klinik i Riga