• BollanB

AVA klinik i Riga

Jag är ny medlem här, tack för all info och erfarenhet ni delar med er av!

Vi är inne på vårt andra ÄD-försök på AVA Riga.
    Har idag, 14 dagar efter ET testat negativt, trots att jag har vaga symtom; ömma bröst och jag är uppe och kissar två ggr/natt. Kanske är det biverkningar av medicinerna...
    Instruktionen från kliniken är att jag skall testa igen om två dagar och sedan om två dagar igen.

Kan ett minus verkligen vara "fel" och bli ett plus?
    Läste inlägg av Tea75 där detta hände men då gjordes första testet lite för tidigt, eller?
    Har tidigare gjort IVF med egna ägg i Sverige och då testar man bara en gång 14 dagar efter ET.

Vad tror ni, finns det hopp?

• BollanB

Tack Leia och Tea för svar.
    Mirakel kan tydligen ske!

Om det inte går vägen denna gång får vi försöka med de tre vi har frysta.

• BollanB
    Koala K skrev 2011-02-06 13:45:06 följande:
    Hej på er,

Har varit i Riga och fått tillbaka 1 embryo som såg jättebra ut, tyvärr blev det inget till frysen, de valde att odla dem i 5 dgr och de andra utvecklades inte tillräckligt bra.

Har några frågor till er som gjort det här förut.

När och hur har ni testat om det lyckats? Funkar det med vanliga hemma-urin-test eller blir resultatet påverkat av alla hormoner man tar?

Ska även ta blodprov på dag 14 och 16, för att testa HCG samt progesteron. Är dessa för att se om det lyckats eller för att se att man har rätt doser av medicinerna? Hur snabbt har det gått att få reda på resultatet?

Sedan undrar jag hur nå har mått efter embryotransfer och alla mediciner man äter. Jag har varit väldigt trött, varm och känt mig sjuk men utan förkylningssymptom. Blir också andfådd väldigt lätt, bara efter ett par hundra meters promenad måste jag stanna och vila. Funderar på om det är kortisonet som gör det, har aldirg ätit det förut.

Skulle vara glad för lite hjälp av er=)
    Vid min första ÄD fick jag Progesteron-vagitorier och Utrogest att svälja. Det skall vara exakt samma ämne i dem, men Utrogest gjorde mig otroligt yr, det kom klockrent 30-60 minuter efter intagandet. Läkaren hade aldrig hört att någon tidigare regerat så.
  • BollanB

Memaja (och ni andra),
    Jag har också prövat akupunktur hos en Traditionell kinesisk klinik.
    Gjorde två IVF utan akupunktur = ingen graviditet
    Gjorde sedan en IVF med akupunktur under två månader före ET = gravid, men MF i v8, så det var väl dålig äggkvalité.

På AVA Riga kan man få akupunktur precis före och efter ET, vilket min akupunktör hemma rekommenderar.

Trots akupunkturen funkade inte det senaste försöket med ÄD.
    Så nu har vi blivit erbjudna Assisted hatching på de frysta.
    Jag tror vi tar det och akupunktur, man vill ju få så bra odds som möjligt.

• BollanB

Hinos, jag håller också tummarna för dig och de två.

Glömde skriva förut att en anledning till att jag tror på akupunkturen fast många tycker det är mumbo-jumbo är att vid förra försöket utan aku hade livmoderslemhinnan växt till 8,4mm och vid senaste försöket med aku hade den blivit 10,7. Så nån skillnad gör det...

• BollanB

Har lagt in mig under På gång.

Inväntar start:

På gång:
    Hösttjej ET 29 nov
    Ungkvinna FET troligen 23 dec
    Bollan FET mars-april. (ET 31/1 testade -14/2)

Ruvare:
    Hinos syskonförsök

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10 Testa +14/10 
    Tea75 FET 10/11 + 26/11
    Memeja DET 6 dec +20/12

• BollanB

Gör ett nytt försök att lägga in mig.

Inväntar start: 

På gång:
    Hösttjej ET 29 nov
    Ungkvinna FET troligen 23 dec
    LinaEm ET mitten av april
    IVFdagar prel ET 18/4
    MrsCelan prel ET 2/5
    Bollan FET mars-april

R
    uvare:
    Hinos syskonförsök, ÄD 19/2 testdag 6/2

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10 Testa +14/10  
    Tea75 FET 10/11 + 26/11
    Memeja DET 6 dec +20/12
    Nidra FET 21/1 +31/1

• BollanB

Lycka till Igor!

När man misslyckats så inger det hopp att läsa om dig och övriga på listan under rubriken gravid. Hoppas vi blir fler som får skriva in oss där.

• BollanB

Hej Hinos
    Inget lätt beslut, vad ni än kommer fram till. Kan nog vara bra att träffa en kurator.
    Tänk om man kunde se in i framtiden, så att man slapp ta "fel" beslut.
    Lycka till.

Jag har idag tagit Procren-injektion och således påbörjat behandlingen inför FET, som är beräknat till 20/5.
    Vi har tre embryon i frysen och ställer allt vårt hopp till att de skall klara sig. Skall försöka hålla ångan uppe, men det är lätt att tänka dåliga tankar som att chanserna är inte lika bra med frysta som med färska.
    Hur gör ni andra för att tänka positivt?

Svar på tråden AVA klinik i Riga