• BollanB

AVA klinik i Riga

Dagens blodprov visade en hcg-nivå på 224, jag antar att det är jämförelsen med nivån om två dygn som är intressant. Någon som vet hur mkt den förväntas stiga?

Siv77: Jag har också bruna flytningar. Startade rd 7, har även haft lite mensvärk en morgon. Tror inte att det betyder så mycket, det verkar som att många har småblödningar.

Tistel: Åh vilket jobbigt besked.Rynkar på näsan Jag hoppas att många av äggen i alla fall  blir befruktade så att ni får många chanser framöver. Sköt om er!

Von Hiram: Grattis, sköt om dig och äggen!Solig

• BollanB

Vårt Plus har följts av två bra blodtester. Hade hcg på 224 i måndags och idag onsdag var det 552.
    Vågade aldrig tro att det skulle ta sig, men nu sprider sig en skön glädje i huset inför långhelgen!

• BollanB
    Hinos skrev 2011-06-01 20:28:07 följande:

Grattis och Lycka till, till er alla!!

Vi har varit på ultraljud idag och det såg bara bra ut. Nästa vi ska gång ska vi dateras.. får se om 111111 håller?

Vi får hoppas att 111111 håller, det blir inte mycket snyggare än såFlört
  • BollanB

Mrs Celan: Jag har likadan medicinering som du, en annan sort kortison bara där jag är ordinerad att ta den kl 22. Folsyra och Hjertemagnyl tar jag efter måltid pga att som Hinos skrev att det är surt för magen.
    Man får hålla tungan rätt i munnen för att komma ihåg vilken medicin som skall tas vid vilken tidpunkt. Någon har tidigare skrivit att hon var tvungen att skaffa en sån där röd dosett-låda som gamlingarna brukar haFlört

• BollanB

Någon som vet hur man räknar ut långt man är gången vid ett FET?
    Vill minnas att vid vanlig IVF här hemma så var dagen för ET 2+2, det var 2 dagar efter ÄU.

• BollanB
    MrsCecilia skrev 2011-06-06 14:39:18 följande:

Men nu till den stora frågan. Jag är på tjänsteresa tis-tors 14-16/6 och blodproverna ska tas 15 och 17/6. Nog måste det väl gå bra om jag tar dem den 13 och 17/6? Eller måste det vara exakt tre dagar emellan?

Jag tror att det viktigaste är att det är ca 48 h mellan testen. Hcg-värdet förväntas bli dubbelt så högt på 48 h. Maila AVA och fråga om du kan ta dem den 17 och 19 istället.
    Det värsta med det är att du blir tvungen att våndas ett par dagar till, ruvartiden är verkligen en nervpress!
  • BollanB

MVC på mitt lokala sjukhus vägrade också utföra blodprovet. Hänvisade mig till privata vårdgivare.

Grrr, jag blir så arg. Vi har det väl jobbigt som det är, eller? Ska vi också behöva slåss för att få hjälp? Det är så synd att man får så olika besked beroende på vart man vänder sig.

Kom att tänka på min gyn som jag gick hos tidigare. När jag och maken försökt få barn under ett års tid tog jag upp problemet med henne. Trodde att jag skulle få hjälp med utredning alternativt slussas vidare någon annanstans. Hennes kommentar var: "-Det är ingen mänsklig rättighet att få barn, själv fick jag inte barn förrän efter 40."
    Suck, vad svarar man på det....hon miste ialla fall mig som kun.d

Svar på tråden AVA klinik i Riga