AVA klinik i Riga
Har inte kvar något av detta längre.
Såg att jag saknades på listan så jag lägger till mig och våra mirakelgossar!
På gång
RigaMaria, 4 ÄD, 1 avbruten FET - klarade ej upptining. ÄD nr 5 ca 27/8
Ahavamaria, syskonförsök juni 2013
WildaMathilda, syskonförsök FET hösten 2012
The75 syskonförsök nr 3 sep/okt
MrsCecilia, 39 år, 6 IVF, 6 ÄD nr 7 okt/nov.
Ruvar RigaMaria - ET 27/8. 2 st blastocyster. 5:e insättningen.
Gravid mammsen2012 - 1:a ÄD, BF 12 Oktober
Cissi 8101 -1:a ÄD, BF 30/1
Tjorvar - syskonförsök nr 3 (ÄD nr4) BF 22/11
Kvickan 39 år- 1:a ÄD, BF 27/11 (tidigare 3 IVF)
Zakynthos- 1:a ÄD, BF 21/2, tvillingar(en dotter sen tidigare med IVF)
Fått barn
Ahavamaria, april 2012, FET
WildaMathilda, en dotter januari 2012, ET
The75 son juli 11 FET
BollanB, två pojkar juni 2012
AnetteC: Socialstyrelsen klassar infertilietet som en sjukdom vilken man kan få behandling för. Finns som bekant en del åldergränser och kötid i Sverige som gör att många av oss söker vård utomlands. Låter dock som att du skulle kvala in för att få hjälp med äggdonation i Sverige (förutsatta att du inte är singel då....)
Om du väljer att söka vård utomlands kan du få ersättning från försäkringskassan för behandlingskostanden om du väljer en klinik där man har öppna donatorer, mig veterligen är det bara Finland som har det.
Grattis RigaMaria!
Dubbelgrattis till Smillsor, från en annan tvillingmamma. Våra "AVA-pojkar" är redan snart 5 månader!
Men vad läser jag???! Sissan och Ahm gravida ! Varmt grattis från mig.
Hej, hej...tittar in ibland, mest av nostalgiska skäl kanske , har inte läst så långt bakåt idag.
Till vitsippan37 vill jag bara säga GRATTIS, du har en fantastisk resa framför dig!
Mina tvillingar blir 9 månader just idag och jag kommer för alltid att vara donatorn och Ava evigt tacksam. Men att de är frukten av donerade ägg är något som vi tänker på ytterst lite och ytterst sällan.
De är våra barn helt enkelt
Snorpan 02, jag är inte säker på att din BM har rätt ang selektiv abort. För 2-3 år sedan var det en tjej här inne som fick det utfört (med lyckat resultat) av en läkare i Malmö tror jag som tydligen var den enda (?) som gör det i Sverige.
Villsågärna38 och Mrs Cecilia kanske minns detta också? Jag har för mig att hon väntade trillingar.
Jag läser uppenbarligen alltför sällan i denna tråd som var en kär följeslagare under lång tid. Hade helt missat spontangraviditeten. Stort grattis och kram till dig villsågärna!! Va, vad hände där, snacka om mirakel. lycka till nu!
Ang fosterdiagnostik så tänkte jag så här när jag väntade tvillingar: Kub gör man för att få veta om risken för fel är hög. Om den är låg är allt frid och fröjd. Om den är hög gör man ett fostervattenprov med de risker som följer med det. 0,5-1% risk för missfall, det dubbla om man väntar tvillingar. Jag kände redan här att jag inte trodde jag skulle vilja göra något som innebar någon som helst risk för ett barn som kanske var helt friskt. OM jag hade gjort fostervattenprov och det visade sig att det fanns skäl för selektiv abort av den ENA tvillingen så är missfallsrisken 10% på den andra. Jag kände att risken att mista båda ville jag inte vara med om efter alla år av försök. Så vi stoppade huvudet i sanden och höll tummarna....och det gick bra! All respekt för er som tänker annorlunda, jag hade säkert gjort Kub om det bara var ett barn eller om jag haft Cecilias erfarenheter i bagaget.
Villsågärna:
Här är härligt men ibland jobbigt hektiskt med pojkar på 21 månaderð???. Jag är fortfarande föräldraledig, skall vara det tills efter sommaren.
(Vi skall inte försöka få fler barn men jag har aldrig tänkt att preventivmedel skulle behövas, he, he. Kanske skall omvärdera?)