AVA klinik i Riga
Läste på bipacksedeln att min inte skall äta progynon när man är gravid.
Det gör ju jag. Hur gör ni andra?? Hjälp!
Jag tror att vi alla som varit hos AVA har ätit Progynon.
Jag håller med dig Mrs Cecilia, man skall inte läsa för mycket, men det kan bli rätt kul också. Mot graviditetsillamående kan man få Lergigan Comp utskrivet. Några av en lång rad biverkningar är just illamående och kräkningar, ha, ha!
Hej finafina; ja det är ju alltid skönt att ha en plan B.
Vi hade tagit reda på all info och i princip valt klinik för ÄD innan vi till slut gjorde vår sista ivf på hemmaplan. Med facit i hand skulle vi kanske satsat på ÄD tidigare, för det gick ju inte heller som på räls utan det krävdes några försök och det enda man inte vill är att vänta...
Om 17 veckor har vi väntat färdigt, då beräknas två tvillingpojkar komma till världen.
Lycka till alla ni som fortfarande kämpar!
Finafina; mmm psykisk tortyr är rätt bra beskrivning av det vi utsätter oss för...för mig har det känts bättre när vi tagit nya tag, att ge upp hade varit mycket svårt.
Så här har det sett ut för oss:
ET1-minus
ET2-minus
FET-plus, men ofostrig graviditet
ET3-gravid
Vi körde på direkt med nya försök, allt som allt har ovanstående tagit ca 1 år.
FET=frozen embryo transfer. Vi har bara fått embryon till frysning vid ett tillfälle. De andra insättningarna har varit nya behandlingar med ny donator. Har man tur kan man få många FET på en behandling.
En behandling kostar ca 6500 Euro.
Ett FET kostar ca 1250 Euro.
Finafina; kolla också in den här tråden:
www.familjeliv.se/Forum-7-147/m57763470.html
Åh nej, Kvickan, det är klart att du blir ledsen och orolig. Kram på dig.
Hur stor blödning? Smärtor?
Lite blödning då och då är det många som har efter ÄD, utan att det inneburit någon fara.
Kvickan:
Läste att du skulle höja din Progesteron-dos. Hur mkt tar du nu?
Vid lite blödning är det vanligt med rekommendationen att ta en extra vaggis och vila. Om man höjer Progesteron-dosen bör man behålla den högre dosen.
Vad bra att du varit i kontakt med Nadia och fått ordinationer.
Jag tycker att din beskrivning av förloppet ändå låter hoppfullt! Sköt om dig och ta det lugnt i helgen, så håller vi tummarna!