ahavamaria skrev 2011-12-26 00:10:51 följande:
abcd1234, det är samma substans i det två. Jag använde Lutinus, men gudars skymning vilket kladd, Progesteron, 400 mg, delade jag på upp till fyra med en skarp sax när det behövdes i nedtrappningen (efter vecka 12) innan dess tog jag totalt 800mg/dag. Jag kände att det var mindre kesoupplevelse av de senare vagiatorsorten, om du förstår vad jag menar.
Håller tummarna för att det går vägen för er!! =)
Nu vet vi ju att det gått bra med din nedreglering, så därför tror jag att jag vågar skriva detta utan att oroa dig Ahavamaria!
Jag fick tidigare besvärlig yrsel när jag tog progesteron av märket Utrogest. De kommer i 100mg doser och är därför lämpliga när man skall trappa ner. Jag föreslog för Dr Fodina att jag kanske kunda ta en halv 400mg Progesteron istället. Men då sa hon att större delen av "kapslen" är av typ paraffin som bär den verksamma substansen. Problemet är att den verksamma substansen inte finns jämnt utspritt i "kapseln", så om man delar dem så kanske man får allt eller inget.
Ville bara delge denna informationen till er alla.
Mer tips: Yrseln av Utrogest fick jag när jag svalde dem, men nu tar jag dem vaginalt och då går det bra.