• BollanB

AVA klinik i Riga

Kram på dig TistelHjärta, du är makalös som alltid visar upp ett så gott humör! Jag hoppas verkligen att ni får bruk för era eskimåer.

Jag har, även denna gång, svarat bra på Progynon-behandlingen. På 6 dagars behandling har slemhinnan växt från 1 till 10 mm! Kanske lite för bra? Det är ju ändå 14 dagar kvar till prel ET. Men Nadia skrev att det var "very good", så jag får tro på det och hoppas att nu blir det vår tur att bli med barn.

• BollanB

Tack, Tistel. Önskar att jag kunde ge dig några mm...

Hej Sissan!
    I maj flög jag Gbg-Riga-Gbg över dagen, direktflyg med CityAirlines.
    Nu ser det värre ut, jag söker själv efter bra flygtider eftersom det börjar dra ihop sig. Skyways hemsida säger att de trafikerar Gbg-Riga men att rutten körs av City Airlines. På City Airlines hemsidan finns inte den rutten.
    Man får väl försöka ringa dem och höra efter...
    När jag söker flyg via flygvaruhuset får jag bara förslag på flighter med byte och en restid på allt mellan 3 och 10h och det kan bli svårt att lösa utan övernattning.
    Hittar du något så hör gärna av dig!

• BollanB

Välkommen Skrutten 04!
    Jag håller tummarna för dig och hoppas att vi får följas åt som gravida. Jag har planerad ET den 7/11.
    Vet du varför de rekommenderade blastocystodlning? (vi har inte blivit rekommenderade det tidigare)

Ett urintest visar till 99% om du är gravid eller inte. När jag har fått minus på urintestet har jag inte tagit blodprov, utan gjort om urintestet enligt deras rekommendation två ggr till med två dagars mellanrum.
    Blodprovet mäter nivån på Hcg och Progesteron. Ökningen som man kan se på blorprovet två dagar senare ger tydligen en indikation på att graviditeten utvecklas normalt. Halten Hcg bör fördubblas på två dagar. (rätta mignågon om jag har fel...)

• BollanB

Grattis till ditt Plus Ynklan!
    Hjertemagnyl är ju blodförtunnande så det är helt riktigt den som kliniken kommer rekommendera att du slutar med.

• BollanB
    BollanB skrev 2011-10-31 18:54:28 följande:
    Grattis till ditt Plus Ynklan!
    Hjertemagnyl är ju blodförtunnande så det är helt riktigt den som kliniken kommer rekommendera att du slutar med.
    Oj, vad skrev jag?!

"så det är helt riktigt den som kliniken TROLIGEN kommer rekommendera att du slutar med" menade jag Flört det är ju inte jag som är läkaren...
  • BollanB

Usch, nu är jag orolig!
    Vår donator hade preliminär tid för ÄP den 4/11, sista VUL skulle vara den 31/10. Då fick vi besked om att allt såg bra ut (?!) men man bedömde att stimuleringen behövde fortsätta. Nytt VUL idag den 4/11, och jag har precis fått besked om att läkaren ånyo anser att stimuleringen bör fortsätta. På måndag görs ännu ett VUL. Eventuellt kan ÄP bli den 9/11, men besked kommer på måndag....

Skulle behöva lite pepp, någon som har en solskenshistoria där ni till slut fick fram många fina ägg?

Svar på tråden AVA klinik i Riga