• BollanB

AVA klinik i Riga

Leia 83: Det är verkligen ett lotteri hela den här ÄD-snurren... hoppas att det rättar till sig för dig.
    Håller tummarna....

Jag gjorde VUL idag som visade en slemhinna på 9,5mm så nu blir det FET redan den 17/5! Fick snabbt tag i flygbiljett, tack o lov till rimligt pris.

Apropå lotteri,för dagens VUL betalade jag normal patientavgift 280 kr, på samma klinik där jag för två veckor sedan betalade 915 kr.
    När sköterskan ville ha 280 kr sa jag att det stämmer nog inte. 
    -Du är väl skriven i Sverige? Jo det är jag ju och sen var det inte mer diskussion om det.
    Dessutom hade den sura och barska äldre läkaren slutatGlad och istället fick givit plats för en intresserad, tillmötesgående, yngre (ja, i min ålder...) kollega.

• BollanB

Uppdaterar listan:

På gång:

Leia83 FET 13/5 (ca)
    Bollan FET 17/5 
    MrsCelan ET 30/5 
    Tistel Preliminärt ET 30/5
    Pysseltomten, ET 31/5
    Siv77 ET 30/5
    Smugs ET 13/6

Ruvare: 
    mimmi65 FET 28/4
    LinaEm ET 2/5

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke 
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka  BF 110825
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111112
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5

• BollanB
    T1979 skrev 2011-05-11 16:20:50 följande:

Vet att ni avhandlat de mesta här redan, men nu börjar de närma sig för mig och jag undra hur vanligt det är att de håller datumet de sagt från början på AVA i Riga, någon som har erfarenhet om hur de brukar vara för ET?  Tänkte också hör med er som gör akupunktur innan, är de något som ni fortsätter med efter, vet ni om de finns några fördelar med att fortsätta? Ska på min första akupunktur tid i veckan, känns lite nervöst bara de...

Jag har gått på akupunktur ca 1 g/vecka under någon månad.
    Igår, torsdag, var jag min sista före FET som blir på tisdag.
    På AVA får jag akupunktur precis före och efter insättandet.
    Sedan skall jag ha en behandling till det blir på fredag efter insättandet.

Min akupunktör rekommenderar detta upplägget...så man får väl hoppas att det är bra!
  • BollanB

Hinos: vi är många som tänker på er i morgon och önskar er det bästa!

Imorgon bitti bär det av för mig, åker fram och tillbaka över dagen. Idag har de tinat upp våra tre embryon. Nadia lovade ringa om det visade sig att de inte klarat upptiningen.
    Jag har hoppat till varje gång telefonen ringt idag, men ingen Nadia! So far so good...

Så jag hoppas att jag kan skirva sent imorgon igen och lägga in mig under ruvare!

• BollanB

Puh, en lång dag. Åkte hemifrån kl 06 och har nu 14 timmar senare kommit hem igen från Riga med två fina embryon insatta! Ett 12-celligt och ett 13-celligt, det vore väl attans om det inte gick vägen nu...skall försöka ägna de kommande 14 dagarna åt att "simma lugnt" och bara tänka positivt!

På gång: 

Leia83 FET 13/5 (ca)
    MrsCelan ET 30/5 
    Tistel Preliminärt ET 30/5
    Pysseltomten, ET 31/5
    Siv77 ET 30/5
    Smugs ET 13/6

Ruvare: 
    mimmi65 FET 28/4
    LinaEm ET 2/5
    Bollan FET 17/5

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke 
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka  BF 110825
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111112
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5

• BollanB

Sköt om dig Hinos!

Leia83: man vet aldrig, en del har väl inga symtom alls innan de plussar.... men jag förstår dig. Man är väl aldrig så observant och lyhörd på kroppens signaler som när man väntar på TD. Den här passiva väntan är nog det värsta i hela processen. Innan ET gör man ju i alla fall något.

• BollanB

Åh, Leia vad tråkigt om det skall sluta så. Har det varit så för dig tidigare också att du fått blödning före TD, alltså medan du tar mediciner?
    Det verkar vara så olika, jag känner inte igen det alls. När jag testat minus har jag inte haft ngn tendens till blödning förrän jag slutat med progesteron o progynon.
    Nu är jag på ruvardag 6 och känner ingenting direkt. Varken mensvärk eller graviditetssymptom...

• BollanB

LinaEm: verkligen ledsen, så skulle det ju inte bli.... Kram

Vi hade 4 månader mellan ET och FET för de ville att man skulle ha en "vanlig" mens emellan, kändes som alldeles för lång tid, man vill ju bara på det igen, eller hur?!

• BollanB
    Siv77 skrev 2011-05-24 18:04:43 följande:
    Uppdaterar mig. Nyligen hemkommen med pirr i magen. Fick tillbaka två stycken toppblastocyster i måndags :) Enligt läkaren var dessa skolexempel på perfektion Tyst Tyst
    Nu får man bara hoppas att min kropp klarar av att fästa dessa..
    Lycka till Siv77!

Jag är lite nyfiken på det där med blastocyster, är inte det ett embryo med upp till 100 celler?!
Svar på tråden AVA klinik i Riga