• BollanB

AVA klinik i Riga

TyckOmMig:
    I Malmö finns Cura-kliniken och IVF-kliniken Öresund. De kanske kan hjälpa till.

• BollanB
    The75 skrev 2012-04-26 11:56:03 följande:
    Hej
    cissi 8101 det kommer säkert gå jätte bra det finns inget att oroa sig över inför själva ET/FET helt smärtfritt och odramatiskt :O)
    Vi har betalat med kort alla gånger och det har gått jätte bra men tänk på att det kan behövas 2 kort om ni som vi har kort med max gräns för utlandsköp.
    Förutom kostnade för ned frysningen  tillkommer en viss kostnad  för vissa mediciner.
    Man kan tillfälligt höja sin maxgräns genom att kontakta sin bank, det gjorde vi.
  • BollanB

Äntligen är du ruvare Mrs Cecilia! Jag håller tummarna hårt.
    Privata IVF-kliniker brukar kunna hjälp till med prover.

• BollanB

Hej vänner! Jag går ofta in och läser här men skriver inte så ofta nuförtiden. Vill bara skicka en kram till er som kämpar!
    Jag har kommit till v 29 och igår gjordes ett tillväxtultraljud på tvillingarna i min mage. De växer som de ska och allt ser bra ut, man blir verkligen ödmjuk av att få se dem sprattla på skärmen när man vet hur lång resan dit har varit.

Snart är det er tur!  Hjärta

• BollanB
    Kvickan skrev 2012-05-12 08:29:04 följande:
    Sissan. Ha ha. Jag vet inte vad det är med mig. Glömmer saker hela tiden. Säger fel saker. Kallar folk för andra namn. Vet ju klart och tydligt att ni var i Egypten. Blir man sån här när man är gravid? Jag skyller på det.

Ja, det är hormonerna. Man blir helt luddig i hjärnan!
  • BollanB

Mrs Cecilia och Fru xx:

Vet hur ni har det just nu och tänker på er. Varm kram

• BollanB

ahm66:
    Som Sissan skrev lyckades det först på 4:e insättningen för oss. I princip hade jag samma medicinering, de bytte bara kortisonpreparat från Prednisolon till Dexamethasone. Vet inte om det är någon skillnad alls på dem.
    Det som vi förändrade var att jag propsade på blastocystodling sista gången. Kan vara det som ökade vår chans eller så var det bara tillfälligheter. Personligen tror jag att vi hade otur de första 3 gångerna.

Nu skall vi bara ta oss fram till mål, idag är det ca 10 veckor kvar till beräknad födsel, helt overkligt. Hoppas av hela mitt hjärta att du och ni andra som längtar också når fram! 

• BollanB
    TyckOmMig skrev 2012-06-05 23:05:35 följande:
    De på AVA Riga vill att jag ska starta med Procren dag 21 som infaller på måndag den 11/6 hur har ni gjort-tagit injektionen själva eller fått hjälp?Har drygt 15 mil till min privata läkare som skrivit ut den/kan han delegera ut till typ vår vårdcentral eller?Hur har ni mått efter att ni tagit den och börjat med progynon sen?När gör man ett ultraljud i förhållande till Procren inj.?Där är dom inte så snabba med info Nadia sa bara att hon skulle skicka behandlingsplan...

Det är som övriga säger inga problem att ta den själv i magfläsket. Om du tycker att sticket är obehangligt kan du använda Embla bedövningsplåster från Apoteket.
  • BollanB

Först vill jag beklaga till er Mrs Cecilia, och ja, hur mycket skall man orka? Finns väl inget svar på den tyvärr....

Om någon har behov av mediciner så har jag fått över och skänker bort Hjertemagnyl, Progynon 2 mg och Progynon 1 mg. Inboxa mig i så fall.

Svar på tråden AVA klinik i Riga