• BollanB

AVA klinik i Riga

Tack VSG och Skrutten för era svar!
    Känner mig lugnare, det var bara en liten blödning i morse och det har inte varit något mer sedan. Kom nog troligen från slemhinnan i vaginan och inte från livmodern tänker jag.
    Tar redan 3x400 mg Progesteron så Nadia tyckte inte att jag skulle öka på den dosen nu. Men då hade jag redan tagit 200 mg extra mitt på dagen på eget bevåg....

• BollanB

Hej vänner!
    Idag släppte alla spänningar, för på ultraljudet fick vi se inte bara ett, utan TVÅ små foster med tickande hjärtan.
    Tänk att all vår strävan till slut har nåt så här långt! Hittar inte ord för detta...

På gång: 
    Tistel - FET september/oktober 
    Sissan - första besöket på AVA  23/11
    MrsCelan -  Operation 19/12 och FET 3 - 2012 

Ruvare:
    amh66 - andra FET - 23/11, TD 6/12
    Smugs - ET 24/11

Gravid:
    Bollan ET 14/11, tvillingar BF 2012-07-31
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5
    Ahavamaria - ET 26/8
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)
    Skrutten04 - ET 24/10 (ett embryo, första ÄD)

Fått Barn:
    Akkie77 - Theo, född 110622
    Tea75 -Pojke 110720
    Memaja - Flicka och pojke 110812
    Hinos - Signe 100228, Irma & Elvira 110929
    Hoppfull10: Flicka 111022 

• BollanB

TACK, för alla gratulationer!
    Blir alldeles tårögd (är rätt blödig för närvarande....) när jag läser era inlägg. Tankarna har snurrat rätt bra sista dygnet på både mig och maken.

• BollanB

Tack, tack för alla grattis.
    Har haft en vecka då jag svävat på små moln (emellan illamåendetFlört)

Skall försöka ta en dag i taget och njuta av julens ledighet. Den alltid närvarande oron smyger sig dock på...5/1 är det dags för ultraljud på mvc. Jag hoppas så hårt att båda filurerna trivs och frodas inne i mig.

Lycka till med nästa vända, AHM66!

God Jul till er alla!

• BollanB

Grattis abcd1234 till fint vul!
    Det är vanligt med lite småblödningar speciellt vid ÄD och när livmodern växer känns det som molande mensvärk.
    Jag är nu i v 8+2 och har haft lite, lite blod för ett par veckor sedan och några gånger lite brunt levrat.
    Ta det lugnt, fira jul och njut av att du är gravid!

• BollanB
    ahavamaria skrev 2011-12-26 00:10:51 följande:
    abcd1234, det är samma substans i det två. Jag använde Lutinus, men gudars skymning vilket kladd, Progesteron, 400 mg, delade jag på upp till fyra med en skarp sax när det behövdes i nedtrappningen (efter vecka 12) innan dess tog jag totalt 800mg/dag.  Jag kände att det var mindre kesoupplevelse av de senare vagiatorsorten, om du förstår vad jag menar.
    Håller tummarna för att det går vägen för er!! =)
    Nu vet vi ju att det gått bra med din nedreglering, så därför tror jag att jag vågar skriva detta utan att oroa dig Ahavamaria!

Jag fick tidigare besvärlig yrsel när jag tog progesteron av märket Utrogest. De kommer i 100mg doser och är därför lämpliga när man skall trappa ner. Jag föreslog för Dr Fodina att jag kanske kunda ta en halv 400mg Progesteron istället. Men då sa hon att större delen av "kapslen" är av typ paraffin som bär den verksamma substansen. Problemet är att den verksamma substansen inte finns jämnt utspritt i "kapseln", så om man delar dem så kanske man får allt eller inget.
    Ville bara delge denna informationen till er alla.

Mer tips: Yrseln av Utrogest fick jag när jag svalde dem, men nu tar jag dem vaginalt och då går det bra.
  • BollanB
    abcd1234 skrev 2011-12-27 19:24:28 följande:
    Hej! Efter fyra dagar med lite blödningar fick jag en tid för ultraljud idag (v 7+4). Och det såg inte så bra ut. Läkaren tyckte embryot var för litet och hjärtrytmen var ojämn. Så ledsen. Ska göra nytt ultraljud om en vecka. Väntan är som tortyr.
    Åh, kära vän, vad ledsamt. Jag lider med dig...
  • BollanB

Lycka till Kvickan, med vad ni än beslutar.
    Jag har alltid skött kontakten via mail och liksom många andra inte åkt dit förrän det är dags för ET. Så den medicin jag behövde före ET har jag fått ut på recept av svensk läkare.

• BollanB
    Kvickan skrev 2012-01-06 12:47:50 följande:
    Jag har läst ngn stans att man får betala halva kostnaden om det inte finns ngt ägg att återföra.
    Vet inte vad som gäller om resultatet blir 0 användbara embryon. Men vi fick ett dåligt resultat på vår första behandling, på dagen för ET fanns bara 1 embryo kvar som gick att använda. Då betalade vi halva priset.
  • BollanB
    Vädur 78 skrev 2012-01-06 14:14:03 följande:
    ok, men ni fick ändå tillbaka 1 embryo?
    Ja, vi fick ett insatt.
Svar på tråden AVA klinik i Riga