• BollanB

AVA klinik i Riga

Vädur 78 skrev 2012-01-06 14:12:25 följande:
    Tack snälla för svar Men i Riga är det ingen prisskillnad om de gör ICSI va? I Åbo verkade det var dyrare....
    När jag fick protokollet efter vår första behandling stod det att man gjort ICSI, och jag frågade varför eftersom vi har toppensimmare. Fick svaret att de alltid gör ICSI, men varför vet jag inte. Kanske fler ägg blir befruktade på så sätt?
  • BollanB

Här går det fint, är i v 10+3 idag. Om ett par dagar är det dags för första läkarebesöket på mvc, då får vi se om båda filurerna fortfarande hänger i!
    Har varierande symtom, ibland allt och någon dag känner jag inget. Illamående, hunger, svullen mage, ömma bröst.
    Känns fantastiskt att det har lyckats till slut.

• BollanB

Fru xx, nej detta var vår fjärde ET på AVA Riga, 3 färskförsök och ett frysförsök. Vi trodde nog att oddsen skulle vara så mycket bättre än med egna ägg att det skulle gå som på räls. Jag antar att vi haft otur helt enkelt, eller så är det  något oförklarligt i vår oförklarliga barnlöshet som spelar in.

Men som jag skrivit förut, på första försöket blev det bara ett enda embryo kvar efter 2 dagar som gick att använda. På försök 2, fick jag två insatta och ett till frysen. På frysförsöket plussade jag, men det utvecklades inte riktigt.
    Till detta senaste, lyckade, försöket propsade jag på att man skulle odla till blastocyster. Efter 5 dagar fanns 5 blastocyster. Två toppenfina till mig och 3 dåliga som slängdes.
    Vi tror stenhårt på att det är 5-dagarsodlingen som gör att man får ett mkt säkrare urval. De jag fick insatta var ju creme-de-la-creme av skörden på 10 ägg.

• BollanB
    Kvickan skrev 2012-01-07 23:44:36 följande:
    Så härligt att du äntligen är gravid! Stort grattis. Tvillingar?
    Har ni haft olika donatorer vid de olika insättningarna? 

Ja man tror ju att det skall gå som på räls när man går över till äggdonation men så verkar du ju tyvärr inte vara. Så många försök kommer vi tyvärr inte ha råd med.

Tack, jo, vi väntar tvillingar, helt overkligt....
    Vi har fått en ny donator till varje ny behandling. 

Jag hoppas att du har lika stor tur som Mela, hon blev gravid på första försöket och har ett helt gäng eskimåer som väntar i Riga!!

• BollanB

Kvickan:
    Jag tror det Mrs Celan menar är att man får sitta i väntrummet en bra stund efter avtalad tid. Det har jag drabbats av vid två av mina fyra besök.
    Vi har inte behövt vänta på förslag till donator.

Mrs Celan: Kul att höra av dig vännen, men segt att vänta på operation förstår jag. Önskar dig all lycka, kram!

• BollanB

7 IVF! Det var uthärdigt må jag säga, vi gav upp efter 3 IVF på hemmaplan.
    Men visst är det så att man är så säker på att nästa gång, då tar det sig, eller hur?

Att ge upp har för mig känts mkt värre än att ta nya tag.

• BollanB

Kickan:
    Jag har under våren 2011 kunnat flyga direkt med Skyways / Air Baltic, men när vi skulle åka hösten 2011 fanns inte de rutterna kvar. Det bästa jag hittade då var SAS via Sthlm. Gick inte att klara t.o.r över dagen på detta sätt. Finnair via Helsinki kan vara ett alternativ.
    Jag brukar söka på Seat24 eller Flygvaruhuset och se vad jag får för erbjudanden.

• BollanB
    stjarngata skrev 2012-01-09 21:55:19 följande:
    Vi har också hållit på ett bra tag 3 IVF hemmaplan, 4 ÄD Ava Åbo  och 3 ÄD Ava Riga. Var gravid efter 1:a ÄDet i Riga men fick tyvärr missfall nästan direkt, men nu har det tagit sig med besked väntar tvilllingar  :) Och denna gång tog det fast jag inte tog  akupunktur och var superstressad.

Och ja vi har också tillbringat en del timmar i väntrummet på Ava i Riga.
    Grattis! När har du BF?
    Vi väntar också tvillingar, BF 31/7.
  • BollanB

Kvickan:
    Vi har aldrig bokat flyg förrän vi fått dag för ÄP/ET bekräftat från kliniken. En gång flyttades det fram tre dagar i förhållande till preliminär dag, en annan sköts det fem dagar framåt. Vi har fått definitivt besked så sent som två dagar före ÄP, så då fick vi snabbt boka en resa för maken.
    Man får ha is i magen, tyvärr kan flygpriserna variera väldigt beroende på vilken dag man bokar.

• BollanB

Mrs Celan, efter alla era år i Bebiskarusellen är ni verkligen värda lite medvind 2012. Jag varma tankar och förhoppningar om att operationen skall ge de bästa förutsättningar för nästa försök. Kram!

Svar på tråden AVA klinik i Riga