• BollanB

AVA klinik i Riga

Vad trist Sissan att det strular. Hoppas att det rättar till sig så att ni kan få ett embryo insatt så småningomHjärta

• BollanB
    mammsen 2012 skrev 2012-01-26 13:00:32 följande:
    Har kommer en liten uppdatering! Vi hade 14 fina embryon, de tva som de satte in var ett 10-celligt samt ett 14-celligt.  12 stycken hamnade i frysen.  Sa nu hoppas vi bara pa att de ska sitta kvar  och bli sma bebbar av   :)   .  Nagon som har erfarenhet av celldelningen och  sa? 
    Låter som ett mkt bra resultat. Våra har varit allt mellan 4 och 12 celler.
  • BollanB

mammsen 2012:

Ja, ruvartiden är den absolut mest påfrestande....hur kan två veckor gå så långsamt?!

• BollanB
    Fru xx skrev 2012-01-30 17:03:54 följande:
    Kliniken ringde idag efter donatorns sjuttioelfte vul, det såg bra ut och vi fick äntligen tid för ÄP och ET! Nu på fredag blir det ÄP och på måndag blir det förhoppningsvis ET. Så himla spännande och lite läskigt...
    Vad smidigt att få det ihop med en helg.
    Lycka till!
  • BollanB
    mammsen 2012 skrev 2012-01-30 16:59:34 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av att ha testat själv tidigare, hur trovärdigt resultat och på vilken dag efter ET?
    Nu senast fick jag 5-dagars emrbyon insatta. Hade noll tålamod! Testade minus på RD5, höll mig i tre dagar och testade mkt svagt plus på RD8. Testade sedan varannan dag, allt starkare hela tiden.
  • BollanB
    Tjobabi skrev 2012-02-01 17:39:18 följande:
    Man gör två prov på HCG för att konstatera graviditet, en stegrad hcg nivå ger en kliniskt bevisad (tror jag det heter) graviditet. Progesteronvärdet vill de veta för att kunna reglera ditt progesteron intag.
    Precis, ett blodprov som mäter hcg värdet ger ett resultat som inte kan misstolkas. Skulle tro att kliniken därför vill att man gör det istället för att på distans tolka streck på en sticka

Om man skall vara korrekt (och det vill ju gärna jag Flört) så är en "klinisk graviditet" uppnådd när man med ultraljud kan konstatera att det finns en levande graviditet och hjärtslag. Tror att utrycket mest används när kliniker talar om sucessrate.

Lycka till med testet mammsen!
  • BollanB
    mammsen 2012 skrev 2012-02-01 18:48:49 följande:
    Hcg:n , är det alltså för att kolla stegringen? Om embryot blir till missfall, slutar stegringen då el?
    Nivån kan vara väldigt individuell men bör fördubblas på 2 dygn. En liten stegring eller ingen alls kan således vara ett dåligt besked, en hög stegring kan bero på tvillingar!
  • BollanB
    Tjobabi skrev 2012-02-01 21:02:05 följande:
    Klart det ska bli rätt! Trodde faktiskt inte att ultraljudet var sista beviset för klin-grav. trodde det räckte med hcg-nivån för klinikernas statistik. I så fall är ju statistiken än bättre känner jag! Det är ju positivt!
    Ja, vi får se det positivt!
    Men statistik kan läsas på många sätt. På Ava Rigas hemsida står det Pregnancy Occurance, jag vet inte om det innebär positivt gravtest eller klinisk graviditet?
  • BollanB
    Fru xx skrev 2012-02-01 20:10:42 följande:
    Imorgon bitti åker vi! På fredag är det ÄP för donatorn och mannen ska leverera sina simmare. Sedan blir det förhoppningsvis ET på måndag om allt går väl. Är nervös men glad och hoppfull. Vi stannar kvar över hela helgen. Så trevlig helg på er allihopa och håll gärna en tumme för oss! Glad
    Klart vi håller tummarna i helgen, så att äggen befruktas och och växer till sig fint!
Svar på tråden AVA klinik i Riga