-
Jag har tänkt likadant, men så sa en vän att det jämnar ut sig, för tonåren med två tjejer blir ofta rätt besvärligaMrsCecilia skrev 2012-03-10 10:35:25 följande:BlollanB: WOW, då kommer ni ha att göra
-
Det var ledsamt för er fröken Bus, vid varje motgång tror man ju första att man inte skall orka mer, men sedan kommer man oftast igen...kram
-
Frk Bus,
Jag kan varmt rekommendera blastocystodling.
När vi stod inför vår tredje ÄD-behandling i Riga kände vi att nåt nytt måste till. Så vi begärde blastocystodling om antalet ägg var tillräckligt.
6 ägg blev befruktade, efter 2-dagar delade sig fortfarande 5 av dem. Efter 5 dagar fanns 2 st av bra kvalitet, resterande var inte användbara eller frysbara.
Jag fick de 2 fina blastocysterna insatta och det visade sig vara ett lyckokast, båda tog sig och jag är i v 20 nu!
Blir nästan tårögd när jag tänker på hur hopplöst det känts många gånger....och hur lyckligt lottad jag är som till slut blev gravid. -
Instämmer, nu är det din tur!ahm66 skrev 2012-03-14 16:58:00 följande:Själv väntar jag nu på nästa mens, (i början på april) så kör vi igen !!! Och NUUUUUUU är det f.....n meg min tur
-
Ja, det är för nedreglering. Jag tog Procren, det är samma preparat som Zoladex om jag förstått rätt. Båda lägger sig som en depå/implantat under huden och pytsar ut medcinen jämnt fördelar över dygnet.Kvickan skrev 2012-03-15 07:24:10 följande:En fråga: Är det någon mer som har tagit Zoladexsprutan inför behandlingen? Det är väl en nedregleringssputa om jag fattat det rätt? Eller? Är det någon som vet hur länge den sitter i. Jag är idag på RD 6 och det känns som om mensen kommer precis när som helst. Är så orolig för det. Men när jag pratade med Nadia när vi var i Riga så pratade hon något om att den sitter i 6 veckor. När kan man förvänta sig mens? Det har nu gått 5 veckor sedan jag tog sprutan. Är det någon av er som fortfarande kämpar som vet något om detta. Vill inte vara nervös varje gång jag går på toa.
Oroa dig inte, jag hade drygt 6 veckor mellan injektionen och ET. -
Ja, det är snabb ryck när man får besked omatt det är dags för att åka. Man måste ha is i magen och får vackert vänta med att boka till sista minuten.
En liten varning:
Läste i dagens tidning att City Airlines / Skyways är på fallrepet. Kanske onödigt att boka med dem och sedan stå där på flygplatsen om det inte går något flyg när man har en så viktigt tid att passa....
Vid min första resa till Riga hade jag varit tvungen att boka ett flyg som gick tidigt på morgonen. När jag klev upp vid 4-tiden fick jag ett SMS att mitt plan var inställt. Inte helt lätt att behålla lugnet då, när befruktade ägg låg och väntade på insättning....Tur i oturen så var det SAS, och de har ju ialla fall en kundtjänst som går att komma till tals med. Jag blev ombokad till en lunchflight via någon annan ort i Europa, har glömt vilken. Så det löste sig till slut! -
Mammsen, vi har nog samma nedtrappningsplan. Jag tog min sista progesteron när jag var i v 14+2 och det har ju gått bra
Vet däremot inget om kroppens egen produktion. -
Jag trappade ner under 14 dagar, min dos när jag började nedtrappningen var 3x400mg/dag.
-
Tjorvar:
Skall du göra ett hcg-prov till?
Jag tror att man skall akta sig för att jämföra med andras värden för det är mkt individuellt. Däremot visar en ökning att det går åt rätt håll. Värdet bör fördubblas på 48 h. -
Kvickan:
Stort grattis!
The75:
Tänk att det är dags för syskonförsök....spännande. Lycka till!
Zoia:
Ta det lugnt, bara att få se hjärtaktivitet i v8 är ett stort steg på vägen!