• BollanB

AVA klinik i Riga

Kvickan: Hur är läget idag? Jag hoppas att du inte har någon blödning och att du mår riktigt illaFlört

• BollanB
    Kvickan skrev 2012-04-01 14:57:07 följande:
    Jag blödde tyvärr mer imorse. Färskt hemskt blod. Ledsen som få åkte jag till Gynakuten Fick mig en skrapa av sköterskan att sånt här sysslar de inte med på akuten! (hade ringt 1177 innan och de sa att jag kunde åka in) Men jag fick träffa en läkare efter 2 timmar. Kändes skönt för vi såg ett pyttelitet hjärta ticka.

Ja du Kvickan, mycket skall man stå ut med. Som om inte vi hade nog i vår sits, så skall man behöva få ett sånt bemötande.

Vad fantastisk att få se ett litet hjärta ticka påHjärta 
  • BollanB

Cissi 8101:

Injektionen nedreglerar din normala cykel. Dvs du försätts i ett konstgjort klimakterium. Har du gjort ngn IVF? Då brukar man ta en nässpray 3 ggr/dag som gör samma sak. Fördelen med injektion är att preparatet läggs som en depå under huden och sakta sipprar ut så man får en jämn tillförsel och kan inte glömma att ta medicinen. 

Du kommer inte få mens under behandlingen.

Med ultraljud kontrollerar man så att din livmoderslemhinna svarar på behandlingen. Nedregleringen skall göra den tunn och när du sen börjar knapra hormoner skall den växa sig tjock och fin.

• BollanB

Mrs Cecilia:
    Åh, vad skönt att det äntligen är dags, ni har ju haft en lång väntan. Det vore ju attans om inte kroppen vill vara sammarbetsvillig nu. Skall följa dina öden och äventyr här i tråden. Kram

• BollanB

Jag flög direkt från Gbg till Riga i maj förra året, då tror jag att det var Skyways/City Airlines jag åkte med. Sedan när jag skulle åka igen i oktober fanns inte den rutten, så det är nog säsongsvis.

• BollanB

ahavamaria!
    Det var ett blygsamt sätt att deklarera ett mirakel; du har alltså blivit mamam till en liten flicka, STORT GRATTIS!

• BollanB

Puh, ahavamaria, vilken tuff start för er båda. Men det låter ju på dig som att du är vid gott mod och att prognosen ser bra. Och det viktigaste av allt, hon är världens finaste tös!
    Kram! 

• BollanB

Tyck om mig:
    Var bor du? Finns det inte någon klinik på orten eller i närheten som gör privata IVF-behandlingar? De brukar kunna hjälpa till. Du kan ju inte åka till Riga bara för att göra ett VUL. 

Mrs Cecilia:
    Du är en riktig kämpe!
    Jag hoppas verkligen att operationen gjort susen och att det blir högsta vinsten för er denna gång.

Svar på tråden AVA klinik i Riga