• BollanB

AVA klinik i Riga

Skrutten04 skrev 2011-12-03 22:57:49 följande:
    Bollan, så spännande m VUL! När är det dags?
    Spännande är bara förnamnet, sist var jag helt skräckslagen när jag skulle dit...men skall försöka intala mig själv att jag kan inte påverka resultatet utan bara försöka slappna av. 16/12 är domedagenFlört
  • BollanB
    {#emotions_dlg.flower}GRATTIS HOPPFULL10{#emotions_dlg.flower}
    Det är just en sådan saga med lyckligt slut som vi behöver här i tråden, sköt om dig och den lilla
    och återigen varmt grattis!

På gång: G
    Tistel - FET september/oktober 
    Sissan - första besöket på AVA  23/11
    MrsCelan -  Operation 19/12 och FET 3 - 2012 

Ruvare:
    amh66 - andra FET - 23/11, TD 6/12
    Smugs - ET 24/11

Gravid:
    Bollan ET 14/11
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5
    Ahavamaria - ET 26/8
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)
    Skrutten04 - ET 24/10 (ett embryo, första ÄD)

Fått Barn:
    Akkie77 - Theo, född 110622
    Tea75 -Pojke 110720
    Memaja - Flicka och pojke 110812
    Hinos - Signe 100228, Irma & Elvira 110929
    Hoppfull10: Flicka 111022 

• BollanB
    abcd1234 skrev 2011-12-04 13:02:54 följande:
    Hej,
    har inte skrivit sen jag var på väg till Riga för embrotransfer, jag har sen dess läst glädje och besvikelse hos er andra andra som är ungefär samtida med mig. Nu är det jag som är lite orolig:

Jag plussade på stickan i torsdags (13 dagar efter ET) och tog blodprov samma dag som bekräftade graviditet:

HCG 267
    Progesteron 32

Riga svarade att HCG så mycket bra ut, men att Progesteronnivån var lite låg. Men vi skulle vänta till nästa blodprov som jag tar imorgon måndag.

Vad har ni som har blivit gravida haft för Progesteronnivå vid första testet?

I dag känner jag mig bara orolig och känner mig inte det minsta "gravid", vilket jag tyckte att jag gjorde de första dagarna.

Bästa hälsningar
    Kul att höra från dig ABCD1234!
    Jag har inte fått reslutatet från mitt första blodprov än när det gäller Progesteron (seg klinik....) får det troligen i morgon. På blodprov nr 2 var Progesteron-nivån 52. När AVA fick den informationen ökade de på min dagliga dos Progesteron från 1000 mg till 1200 mg.
    Måste väl ändå tolka det som att de tycker att den borde höjas?!
    I somras hade jag 49 på test 1 och 50 på test 2.

Jag håller tummarna att nästa test gör doktorn nöjd!
  • BollanB

Hej Glouriosa!
    När man läser i olika trådar ser man att medicineringen varierar mellan person och perosn och mellan klinik och klinik. Det är ju jättesvårt att bedöma själv, man får lita på läkaren eller diskutera med denne hetl enkelt.
    Ava Riga vill ha test på både hcg och progesteron och om du läser inlägg #2046 ser du att de utifrån den informationen reglerar mitt intag av Progesteron. Det känns ju relevant att man bevakar att nivån är lagom.

Den stora frågan är ju varför man inte gjort det provet på vår svenska ivf-klinik....är det någon klinik i Sverige som gör det, nån som vet?

• BollanB
    ahavamaria skrev 2011-12-05 10:24:19 följande:
    Fick sett Uppdrag granskning häromkvällen om hur många kvinnor som spricker vid förlossningar och då startade nästa oroskarusell.... På deras hemsida fanns en länk där man kunde se hur många som sprack på de olika sjukhusen i Sverige. Vad har jag gett mej in på? Kommer att tortera doktorn och barnmorskor...
    Ahavamaria: Du kommer säkert att göra en fantastisk insats när det väl är dags för förlossning!
    Men titta inte mer på Uppdrag granskning eller liknande. Du behöver positiva målbilder , inte skräckscenarion.

Jag har själv tidigare haft en stor oro över hur i sjutton det skall vara möjligt att en hel bebis skall kunna komma ut genom min vagina?! Men efter att ha sett några avsnitt av TV4:s "En unge i minuten" så har jag faktiskt blivit lugn. Detta kommer min kropp att klara! Din med!
  • BollanB
    ahavamaria skrev 2011-12-05 10:24:19 följande:
    Vid eventuellt syskonförsök kommer jag att kräva mer förklaring, men inte av en koordinator, för jag har ingen lust att leva med blodproppsrisken om det inte är absolut nödvändigt. Men visst, under hela tiden har jag haft ångest för att fostret kommer att stötas ut om jag inte får i mej tillräckligt med hormoner, eller om jag får i mej för mycket, eller kanske jag kommer att få cancer framöver, eller en blodpropp pangfall pga de höga doserna och barnet kommer att bli föräldralöst, eller så dör vi bägge två innan barnet ens kommit ut och så där har jag hållt på i oändlighet o oroat mej till förbannelse. Kanske ni andra är mer coola än mej.....
    Fnissade lite när jag läste ditt inlägg, man måste ju ta sina nojor med humor, eller hur?
    Trodde att jag hade alla nojor man kunde, men blodproppsrisken har jag aldrig tänkt på....
  • BollanB

Det är verkligen både upp och ner i tråden...

abcd1234: vad skönt att hcg-ökningen såg bra ut!

ahm66 och Smugs: Så ledsamt att det inte ville sig denna gången, varm kram till er, slicka såren över jul och kom ner i varv. Snart är det 2012 med nya beslut och nya möjligheter.

• BollanB
    abcd1234 skrev 2011-12-08 08:48:55 följande:
    Hoppfull10 - själv har jag haft sex missfall på varandra (43 år gammal), så jag blev just verkligen hoppfull när jag läste ditt inlägg efter nio missfall.
    Vilken styrka och beslutsamhet ligger inte bakom det! Att efter 9 missfall ladda om och slutligen lyckas och få ett barn. Heja, heja Hoppfull10!
    Och du ,abcd1234, är också verkligen värd ett lyckligt slut denna gången...
  • BollanB

Usch, denna oro. Våndas redan inför vul om en vecka. Upptäckte dessutom liten blödning idag på
    morgonen(6+3). Vet att man kan få blödning trots att allt är som det skall...men ändå, trodde att nu är det kört, suck.
    Ni andra som är gravida har ni haft blödningar?

• BollanB
    Sissan skrev 2011-12-09 22:57:18 följande:
    en fråga först till alla som skriver om man inte får pengar tbax?+ vad menar ni med det, hänger inte med där??
    Dustpuppy har startat en tråd som heter "Ersättning för vård/äggdonation utomlands". Du kan också läsa på Försäkringskassans hemsida om ersättning för vård utomlands.
    Kort innebär det att om du inte kan få den vård du har rätt till Sverige pga lång kötid, åldersgränser osv så kan du söka den vården i annat EU-land och få ersättning antingen i förskott eller i efterskott. Vården måste vara jämförbar med den man ger i Sverige, så just nu utreds huruvida man kan få ersättning om man får äggdonation med anonym donator.
Svar på tråden AVA klinik i Riga