ChaKaR skrev 2010-10-13 16:50:06 följande:
JAG FATTAR INTE ATT FOLK FORTFARANDE KLAGAR PÅ HUNDARNA.. NÄR DET I SJÄLVA VERKET ÄR ÄGAREN..
Så varför istället inte säga, jag fattar inte att dessa jävla hundägare skaffar HUNDAR över huvudtaget...
jag har ALDRIG i mitt liv blivit attackerad av en "kamphund", och känner INGEN som blivit attackerad av sådan heller. dom är MER pålitliga än vad den så kallade FAMILJEVÄNLIGA hunden Labrador o Golden Retriver.. som hugger när man minst anar.. JAG själv, har som 7 åring blivit attackerad av en SCHÄFER!!!! och DOM om någon borde väl vara funtade???
så NEJ det är inte hunden det är fel på.. finns INGA felaktiga hundar, BARA FELAKTIGA HUNDÄGARE!
och den som är rädd för "kamphunden" BORDE vara rädd för ALLA hundar..
dessutom, dom hundar som biter, attackerar och HUGGER MEST, det är dessa små "oskyldiga" knähundarna, som folk inte KAN fostra, pga att dom är för små för att "fostra"..
så vad ska man säga???
det är inte hundens fel att vissa människor är värdelösa hund fostrare...
gnäll inte på hunden ifråga..
jag litar MER på en "kamphund" än jag litar på Golden(som i psyket är den mest OPÅLITLIGA hund du kan äga, detta är INGEN famljehund egentligen)
Suck, inse att när man beslutar om eventuella förbud bryr man sig inte om sådant. Anta att man från politiskt håll precis som i trafiksäkerhetsarbetet sa: 10 attacker/år med allvarliga skador från en viss ras är acceptabelt annars måste vi besluta om förbud. Nästa år är det 12 för att efter ytterligare ett år senare vara 14. Man beslutar då om ett förbud, när man tar beslutet tar man ingen hänsyn till om det är ett rasproblem eller ett ägarproblem. Det faktum att antalet attacker/år överskridit det man satt som acceptabelt är det enda som spelar någon roll.
Ovanstående är endast ett exempel för att illustrera hur beslut tas.