Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

qenzo skrev 2010-05-13 22:57:51 följande:
    gud vilket jävla dagis... Det krävs ingen vetenskaplig debatt om att svenska folket i grund och botten behöver mer kunskap om hundar över lag. De flesta "svensson-hundägare" kan inte tyda signaler från hundar. Många erfarna hundägare missar de också. Skulle folket förstå mer OM djur skulle problemen troligtvis minska maximalt.
    Frågan är väl om det är rimligt att icke hundägare skall tvingas lägga ned tid på att lära sig läsa hundar i den händelse de ofrivilligt stöter på en aggressiv sådan. Det är ju fullständigt orimligt.

Add3 har rätt i att Molson försöker skjuta över ansvaret på de som inte är hundintresserade och att de skall anpassa sig efter hundägarna.
  • Faber
    qenzo skrev 2010-05-14 00:06:50 följande:
    Du citerade mig så ;)
    Okej jag syftade på Molsons åsikt att jag som icke hundägare är skyldig att kunna läsa någon annans hund. Det anser jag inte att jag skall vara tvungen till, åtminstone inte så länge jag befinner mig på allän plats som torg, utanför affär, villagata och liknande. Där ska jag kunna känna mig säker oavsett hur kunning/okunnig jag är.
  • Faber
    Guy skrev 2010-05-16 12:44:32 följande:
    Det är inte hundens fel att ägaren är dum i huvudet och inte fattar att man ska ha ett ledarskap och uppfostra en hund. Oavsett vilken ras man väljer så kan den skada/döda.
    Än har jag inte sett någon bli dödad av en råtta.
  • Faber
    Zepplan92 skrev 2010-05-18 18:20:04 följande:
    Så sant och då är det erfarna duktiga och intresserade människor som har hand om och tränar hunden, det är upp till ägaren vilken hund du vill ha :)
    Jag vill ha min Golden som vakthund, går det?
  • Faber
    Joppis skrev 2010-05-18 20:11:25 följande:
    Nej, det går inte att göra en Golden till en bra vakthund i ex. bemärkelsen tjänstehunden. Den saknar för många egenskapsbitar för den typen av arbete.
    Jag är förvirrad, alla skriver ju att hunden är vad ägaren gör den till, hur ska ni ha det?
  • Faber
    Joppis skrev 2010-05-18 20:42:23 följande:
    Lyssna inte på alla andra Du får inte en golden bli en pålitlig patrullhund hur duktig du än är pga att rasen saknar önskvärda bitar på egenskaperna som man vill ha hos en sån hund.
    Det var mest en pik åt folk här. Folk skriver ju att det bara är ägaren det beror på och inget annat ifall den skulle bli aggressiv för att i nästa sekund prata om rastypiska egenskaper, där man säger att vissa raser har mera vaktinstinkt än andra t.ex.
  • Faber

Själv tror jag att det är en kombination och att bara skylla på ägaren är en förenkling av de som vill skydda just sin favoritras från kritik.

• Faber
    Maddex skrev 2010-05-19 19:17:52 följande:
    är oxå rätt emot denna ras och dålig erfarenhet av dessa.MEN hur mycket vi/jag ogillar dessa så är det faktiskt ägarens fel och inte hunden.  Det är för många som inte vet hur dom ska handskas med dessa starka raser och då händer det sånna olyckor som inte får hända. MEN alla hundar kan bitas oavs ras och det är lika hemsk som att en chiuaua bits som en pittbull.
    Hur kom du fram till den slutsatsen, tror du verkligen att råttan gör lika stor skada som Pitbullen?
  • Faber
    Maddex skrev 2010-05-19 20:36:17 följande:
    "...och det är lika hemsk som att en chiuaua bits som en pittbull."
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!