Kickan90 skrev 2010-10-11 21:58:55 följande:
Du borde läsa mer på om amtaffen, kolla på
amstaff.se
Det är bara idioti att säga att dessa hundar ska förbjudas, de idioter som tränar sina hundar att bita i babygungor tror du inte att dom kommer att ta andra raser och träna med istället?
det förhindrar inget att förbjuda dessa raser snarare tvärtom.
nej det är bara idioti att ens klaga på en sådan ras utan att förstå hur rasen är, jag har själv en amstaff och hon är hur underbar som helst, hon kräver en massa träning, kärlek och tid.
hade jag varit som dom du berättar om hade hon säkert inte varit den hunden som hon är idag.
Jag struntar i om golden som biter är en myt, men det är ingen myt att om en golden biter ett barn får den en liten bit i tidningen ang just det. Men om det är en "kamphund" så får det STORA rubriker i tidningen.
Neah läs på mer om amstaffen innan ni säger något och kolla på
Amstaff.se och läs om rasen innan ni attackerar....
Faber skrev 2010-10-07 12:13:26 följande:
Det har skrivits om och om igen i denna tråd att Goldenmyten är just en myt. Det rör sig om att ett uttalande blivit feltolkat, det finns alltså ingen som helst statistik eller andra belägg för att Golden biter mest.
Säger samma sak som ovan:
Jag struntar i om golden som biter är en myt, men det är ingen myt att om en golden biter ett barn får den en liten bit i tidningen ang just det. Men om det är en "kamphund" så får det STORA rubriker i tidningen.
detta tycker jag inte är ok, att dessa hundar får ett dåligt rykte pga sina ägare....
det finns inget det är fel på dessa raser och ägarna som köper dom är knäppa, neah inget sådant de som inte förstår att varje hundras kan lära sig att bli en såkallad kamphund behöver inte ha någon hund alls för alla kan kampa om de tränas till det men vissa raser har det bara lättare ex terrier..
Det var inte det det handlade om, jag påpekade ett rent faktafel som ofta dras upp av ägare till vissa raser för att flytta fokus. Jag är less på: "Vad är en kamphund?", det är ganska tydligt att beteckningen kamphund gör att man tänker på vissa specifika raser men inte på andra, att försöka låtsas som om det inte förhåller sig så är bara naivt.