Inlägg från: BigDaddy |Visa alla inlägg
  • BigDaddy

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Jag ser att det hela har degenererat till pajkastning. Trist.

Sverigedemokraterna är främlingsfientlighetens ansikte!
  • BigDaddy
    sverker11 skrev 2010-05-07 19:32:50 följande:
    Det mest intressanta är egentligen att vissa direkt känner att behov av att peka ut att andra (svenskar) också begår brott när någon (rasist) drar upp brott som begåtts av "invandrare". Titta de gör också fel! Och? Skall det vara ett försvar för att "invandrare" begår brott eller vad är egentligen meningen?
    "Sverker11 Det är inte ett försvar utan jag ville mest visa att högutbildade svenska män som är uppväxta i ett fritt samhälle med normala samhällsnormer begår fruktansvärda brott. Att då peka ut krigsdrabbade flyktingar som har levt sitt liv under stort press och har känt sig förtryckta i stort sätt hela livet känns lite absourt. Dessa kommer hit till Sverige och får gå igenom diverse utmaningar i livet, vissa lyckas och vissa misslyckas. Att då utgå från dessa som misslyckas och inte kan anpassa sig till samhället och mena att alla invandrare är si och så är för mig helt .........."

"Det är en motreaktion. Det är bra att visa att man bör sopa framför egen dörr först. Vissa tenderar ju att bara peka ut invandrare och bli helt hemmablinda. Man kanske borde ta sig en funderare innan man anklagar andra etniciteter för allt skit. "

Sverker11, du har fått två svar på din postning om brott och jämförelser. Jag skulle gärna se att du gav någon vidare kommentar här.
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-09 10:17:06 följande:
    I massmedia talas det så gott om "mångkulturen" men ingen av de journalister/politiker/opinionsbildare som säger detta, bor ju i de områden som har hög procent invandrare. Tvärtom vill ju alla lämna sådana områden. Snacka om hyckleri. De säger en sak men agerar på motsatt vis. Jag menar, om det nu vore så fantastiskt med smältdeglar, varför flyttar då inte samhällets priviligierade dit? Till Rinkeby, Alvik, Rosengård, Södertälje, Angered, Biskopsgården etc.
    Du säger att ingen av dessa journalister/politiker/opinionsbildare bor i områden med hög procentandel invandrare. Vad har du för belägg på detta? Vid vilken procentandel når vi till nivån "hög"? Du följer upp med att säga att alla vill lämna sådana områden. Även här undrar jag vad du menar, vilka områden exakt, hur avgränsas och defineras de och vad du har för belägg på detta du påstår?

De områden som du räknar upp i slutstycket är, av de jag känner till, väldigt eftersatta rent ekonomiskt. Nyligen var där en brand i Rinkeby där en brandlucka inte öppnade sig p.g.a. dåligt underhåll. Ett av många exempel på denna ekonomiska eftersatthet vad gäller just själva boendet där. Jag tror även Roze gav exempel på detta. Det är nog snarare detta som bidrar till att man själv, vid ett ekonomiskt övervägande, väljer att bosätta sig någon annanstans. Så om man själv väljer att inte bo i Alby eller Hallunda eller Rinkeby så tycker jag det är en förhastade slutsats att kalla denna människa för hycklare när de också är för mångkulturen. Du får gärna förklara vad du menar när du kallar en sådan människa för hycklare. Prostitutionsexemplet haltar då du talar om någonting klart och tydligt definierat som dessutom är olagligt ( köp av tjänsten mer specifikt).

Jag blir också nyfiken. Du kallar dig själv svensk men också invandrare. Berätta gärna. Är du invandrad svensk från Danmark eller något annat grannland?
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-09 13:29:54 följande:
    Vilket nonsens.
    Varför avfärdar du detta som nonsens?
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-09 17:26:14 följande:
    Knappast nån idé att rusta upp, om ligister samma kväll som man har rustat upp, slår sönder grejorna.
    Menar du att vi ska ge efter för ligism, vandalism och andra olagliga element i samhället? Det låter defatistiskt.
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-09 17:32:04 följande:
    Demokrati betyder folkstyre och jag tror knappast att du skulle vilja ha en riktig demokrati.
    Vad menar du med detta uttalande? Förklara gärna.
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-10 10:57:29 följande:
    Visa på stället där jag kallar mig själv för invandrare, är du snäll. Jag är inte invandrare, utan svensk, nämligen.Jag har roat mig med att söka rätt på adresserna till dem som skriver i de stora tidningarna, angående 'mångkulturen'. Det gör man ju lätt numera via Internet. Jag har hittills inte stött på ett enda fall där vederbörande är bosatt i ett invandrartätt område. Jag tycker inte att jag behöver förklara hyckleriet i denna fråga vidare. Det är mycket enkelt att förstå. Om du inte begriper det så är det ditt fel.Det spelar ingen roll om prostitutionen är olaglig eller ej. Principen är densamma. Fast man kan naturligtvis ta andra exempel om man vill det. Någon kan t.ex. hävda att alla borde sopsortera. Om då vederbörande själv inte sopsorterar, så är det hyckleri. Är du osäker på vad ordet 'hyckleri' betyder så rekommenderar jag dig att slå upp det i en ordbok.
    Besynnerligt då jag varit under intrycket att du beskrivit dig själv som invandrare. Jag måste ha blandat ihop dig med en annan postare. Ber om ursäkt.

Jag håller inte med dig i din slutsats att människor som förespråkar mångkultur också måste bo i de områden du listat. Det känns väldigt förenklat och onyanserat. Dessa områden är ekonomiskt eftersatta med undermåliga fastigheter och är oattraktiva sett ur ett investeringsperspektiv. Att det till stor del bor invandrare där har med de socioekonomiska förutsättningar som många med invandrarbakgrund har.

Det är översitteri att kräva att människor som tycker något också ska bo på ett visst sätt. Annars är de hycklare. Att miserabla bostadsförhållanden har kommit att associeras med mångkultur via dessa områden där dessa förhållanden förhärskar också har en hög andel boende med invandrarbakgrund är beklagligt. Det måste åtgärdas. Jag noterar din ton gentemot mig och upplever att det här översitteriet skiner igenom i ditt språkbruk också. Trist och onödigt att tilltala andra människor på det sättet. Du har inte påvisat hyckleriet. Däremot verkar du ha kartlagt opinionsbildare med positiv syn på mångkulturen med adresser. Det lät väldigt intressant. Är det något du ägnat dig åt länge?
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-10 11:00:32 följande:
    För att det ÄR nonsens.
    Det blir inte nonsens för att du säger att det är det. Även med caps-lock aktiverat.
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-10 11:05:01 följande:
    Ja, det gör man ju redan. Först måste man få bukt med roten till det onda, innan det är nån idé att åtgärda saker och ting. Om du har en tumör i skallen som orsakar huvudvärk så kan du förvisso ta värktabletter, men ska du lösa problemet så måste ta till andra metoder, för att på lång sikt kunna bli av med huvudvärken.
    Berätta om roten till det onda. Jag är nyfiken att höra din syn på den saken.
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-10 11:33:36 följande:
    Du gillar att ställa frågor, men varför ger du inga svar?
    Jag är osäker på om jag missat något? Jag har bland annat visat dig att de exempel du gav från Baskien snarare visade på en helt annan utveckling än den du verkar förespråk av mer exklusivitet och exklusion. Jag har fortfarande inte fått någon kommentar om detta.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!