Maxipaxi skrev 2010-05-09 10:17:06 följande:
I massmedia talas det så gott om "mångkulturen" men ingen av de journalister/politiker/opinionsbildare som säger detta, bor ju i de områden som har hög procent invandrare. Tvärtom vill ju alla lämna sådana områden. Snacka om hyckleri. De säger en sak men agerar på motsatt vis. Jag menar, om det nu vore så fantastiskt med smältdeglar, varför flyttar då inte samhällets priviligierade dit? Till Rinkeby, Alvik, Rosengård, Södertälje, Angered, Biskopsgården etc.
Du säger att ingen av dessa journalister/politiker/opinionsbildare bor i områden med hög procentandel invandrare. Vad har du för belägg på detta? Vid vilken procentandel når vi till nivån "hög"? Du följer upp med att säga att alla vill lämna sådana områden. Även här undrar jag vad du menar, vilka områden exakt, hur avgränsas och defineras de och vad du har för belägg på detta du påstår?
De områden som du räknar upp i slutstycket är, av de jag känner till, väldigt eftersatta rent ekonomiskt. Nyligen var där en brand i Rinkeby där en brandlucka inte öppnade sig p.g.a. dåligt underhåll. Ett av många exempel på denna ekonomiska eftersatthet vad gäller just själva boendet där. Jag tror även Roze gav exempel på detta. Det är nog snarare detta som bidrar till att man själv, vid ett ekonomiskt övervägande, väljer att bosätta sig någon annanstans. Så om man själv väljer att inte bo i Alby eller Hallunda eller Rinkeby så tycker jag det är en förhastade slutsats att kalla denna människa för hycklare när de också är för mångkulturen. Du får gärna förklara vad du menar när du kallar en sådan människa för hycklare. Prostitutionsexemplet haltar då du talar om någonting klart och tydligt definierat som dessutom är olagligt ( köp av tjänsten mer specifikt).
Jag blir också nyfiken. Du kallar dig själv svensk men också invandrare. Berätta gärna. Är du invandrad svensk från Danmark eller något annat grannland?