Inlägg från: BigDaddy |Visa alla inlägg
  • BigDaddy

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Maxipaxi skrev 2010-05-16 23:04:01 följande:
    Stäng mun´, det luktar barnmat.
    Men vad är det här för beteende egentligen?
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-17 13:29:12 följande:
    Och det säger du, som bara frågar hela tiden...Vad tycker du om att bara 50% klarar nionde klass i Rosengårdsskolan?Skolan är att betrakta som en arabisk skola.Ser du det som ett problem?
    Vad har detta med min TS att göra eller med Sverigedemokraterna? Jag förstår inte kopplingen? Du lyfter fram en sorglig lokal företeelse (jag har inte kollat upp om niondeklasssiffrorna du presenterat stämmer och för vilken årskull det skulle stämma) som ska stå för vad? Invandringen? Varför kan det inte vara bedrövlig skolpolitik och bristfällig satsning som ligger till grund för den typen av tillkortakommande?
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-05-17 15:26:41 följande:
    Jisses vad du breder på ... Har lärt mig nåt nytt idag. Invandrare ÄR bättre på det mesta än vad svenskar är Dom som är insatta vet oxå att personer från mellanöstern är oftare inblandade i brott här i sverige än övriga invandrare. Men dessa kanske inte är intresserade av matte?
    Joppis, du har påtalat det här med att folk från Mellanöstern oftare är inblandade i brott? Vad menar du med det? Jag har menat att fråga men det har kommit upp annat hela tiden. Menar du att de är misstänkta för brott oftare? Alltså att en högre procent av de personer som har bakgrund i mellanöstern är oftare misstänkta för brott relativt sett till deras totala antal här i Sverige? Är det för alla brott som man kan lagföras för? Jag försöker förstå vart du får siffrorna ifrån och vad de egentligen innebär.
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-05-17 15:55:42 följande:
    "Ju grövre brottslighet det är fråga om, desto större är invandrarnas andel. Den största andelen återfinns för våldtäkt, 38 procent, för så kallad överfallsvåldtäkt utomhus 47 procent. När det gäller mord/dråp har 30 procent av brotten registrerats på invandrare"Källa: BRÅ
    Joppis skrev 2010-05-17 15:50:05 följande:
    Inte bara misstänkta. Dömda oxå, i synnerhet när det gäller våldsbrott, mord, dråp.
    Står det vart dessa invandrare egentligen är ifrån? Jag tänker på att du kunde så tydligt peka ut att just invandrare från mellanöstern var oftare inblandade i brott.
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-17 00:20:49 följande:
    Grassman visade hur falska SCB:s siffror var; varför skulle det vara annorlunda idag?
    Maxi, berätta om den Sverigedemokratiska ekonomiska politiken och hur den är överlägsen säg det Freddan och Borgen står för idag? Vad är det i den SD:ska ekonomiska politiken som verkligen skiljer dem åt från de övriga partierna, i din mening?
  • BigDaddy
    fubar skrev 2010-05-17 16:28:06 följande:
    Återigen visar du din okunskap.  Bytesbalansen, dvs export jämfört med import, har inget med att göra hur exportberoende vårt land är. Vilket var det vi diskuterade.
    Fubar, jag har länge menat att det egentligen inte är den invandringspolitiska och, i min TS visade, främlingsfientligheten som är det egentliga problemområdet som Sd dras med. Det är snarare deras ekonomiska politik kopplad till den internationalisering som ekonomi har idag och som ställs mot Sd:s isoleringspolitiska ställningstaganden. Kan du utveckla något inom det här området och kanske problematisera lite kring de olika strikt ekonomiska ställningstaganden och överväganden som SD gör i sitt partipolitiska program? Jag skulle vara mycket tacksam över det! Det blir extra intressant då Maxi förhoppningsvis presenterar vad han tycker är fördelen och styrkan med Sd och deras ekonomiska politik och ställningstaganden. Så kan man jämföra lite mellan åsikterna.
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-17 16:39:45 följande:
    Nej, berätta du istället, varför du röstar på Moderaterna; vad är det som gör att M skulle ha en bättre ekonomisk politik än Sd och de övriga partierna?
    Den här tråden handlar egentligen om Sverigedemokraterna, främlingsfientlighetens ansikte. Vad folk röstar på är deras ensak och du har nu valt att berätta att du röstar på Sverigedemokraterna. Jag beklagar verkligen om du känner dig ansatt av de övriga deltagarna i tråden. Jag kan förstå att det har lett till att du ogärna vill delta i diskussionerna. Problemet är att de få SD:are som väljer att delta gör det en så kort stund. Det leder kanske till att övriga deltagare, likt fågelskådare som plötsligt fått syn på den dära sällsynta fågeln, nästan ramlar över varandra i hopp om att få ställa sina frågor och föra sina diskussioner. Jag hoppas du kan finna tålamodet att stå ut med detta.

Jag ställde frågan om SD har ett bättre ekonomiskt program än de övriga partierna. Om detta var en faktor som gjorde att du valde dem och så fall varför. Jag tycker det är intressanta frågor nu när vi etablerat att SD är ett främlingsfientligt parti. Det är intressant att se om man väljer SD av fler anledningar än att de påstår att de skall ta itu med invandringen till Sverige.
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-17 16:41:23 följande:
    En partikamrat till dig presenterade dem häromdagen (du vet han som misstänks ha varit inblandad i palmemordet): antiavsan.blogspot.com/
    En partikamrat? Nu hänger jag inte med här?
  • BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-05-11 12:17:46 följande:
    Jag ska rösta på Sd och jag lovar att jag både talar och skriver bättre svenska än du.
    Här läser jag mig till mina slutsatser.
  • BigDaddy
    BigDaddy skrev 2010-05-17 16:50:06 följande:
    En partikamrat? Nu hänger jag inte med här?
    Jag väntar på svar här.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!