Maxipaxi skrev 2010-05-17 16:39:45 följande:
Nej, berätta du istället, varför du röstar på Moderaterna; vad är det som gör att M skulle ha en bättre ekonomisk politik än Sd och de övriga partierna?
Den här tråden handlar egentligen om Sverigedemokraterna, främlingsfientlighetens ansikte. Vad folk röstar på är deras ensak och du har nu valt att berätta att du röstar på Sverigedemokraterna. Jag beklagar verkligen om du känner dig ansatt av de övriga deltagarna i tråden. Jag kan förstå att det har lett till att du ogärna vill delta i diskussionerna. Problemet är att de få SD:are som väljer att delta gör det en så kort stund. Det leder kanske till att övriga deltagare, likt fågelskådare som plötsligt fått syn på den dära sällsynta fågeln, nästan ramlar över varandra i hopp om att få ställa sina frågor och föra sina diskussioner. Jag hoppas du kan finna tålamodet att stå ut med detta.
Jag ställde frågan om SD har ett bättre ekonomiskt program än de övriga partierna. Om detta var en faktor som gjorde att du valde dem och så fall varför. Jag tycker det är intressanta frågor nu när vi etablerat att SD är ett främlingsfientligt parti. Det är intressant att se om man väljer SD av fler anledningar än att de påstår att de skall ta itu med invandringen till Sverige.