Inlägg från: BigDaddy |Visa alla inlägg
  • BigDaddy

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Joppis skrev 2010-04-28 16:07:44 följande:
    Ja, jag är moderat.
    http://www.dn.se/nyheter/valet2010/reinfeldt-karnan-i-partiets-ide-1.977669

Här kan du se vad Freddan tycker.

Vad gäller det uttalande som du youtube-länkat till så handlar det om försörjningsstödet och hur det kan ha gått upp i vissa kommuner (Ohly påstår att det har det och Freddan försöker kontra men sen kommer på sig själv att det kanske det har gjort men bara i vissa kommuner). Därmed vill han tala om det separat. Inget uppseendeväckande överhuvudtaget och knappast något som skapat några större ringar på vattnet.

Jag tog upp moderaterna för de är konservativa i sin bas och lockar traditionellt till sig den typen av element ur det svenska samhället. De har också en hård linje, arbetslinjen, och är inte rädda att ta i vad gäller invandringen. Se bara på Tobias Billström t.ex. Så därför frågar jag om varför man väljer SD framför Moderaterna? De har ju en sammanhängande politik som visat sig vara bra för Sverige i många avseenden.
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 15:53:09 följande:
    Ett svar.... Nån gång blir bägaren full. Och då blir det så för många.
    Fast då gör man sin röst till ett uttryck för ilska, inte för något konstruktivt, uppbyggande eller framtidsbetonat. Det låter i mina öron som en bortkastad röst. Att hänvisa till bristande självbehärskning känns ju annars som något man pekar ut invandrare för...
  • BigDaddy

Jag tycker dock att Reinfeldt och Borg är det bästa vi har inom svensk politik just nu. Jag har faktiskt stort förtroende för bägge. Absolut. Det står jag för. Kan någon, med handen på hjärtat, helt ärligt mena att de skulle känna sig tryggare om Sahlin och Öströs höll i facklan tillsammans?

• BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 16:27:53 följande:
    Jag röstar inte på SD...och tänker inte heller göra. Inte i årets val iaf.
    Om vi leker med tanken dock. Varför inte? De har ett mycket tydligare program mot just det som gör dig så jävla förbannad och arg, eller hur? Det måste du väl ändå medge? Där Freddan så tydligt tar avstånd från just konsekvenserna av att ge efter för sin ilska och förbannelse så bejakar ju SD detta. Mer än så, det legitimerar det och ger det utrymme att få utlopp. Varför hålla dig till Freddan och Borgen då? Än en gång, de enda klart lysande stjärnorna på den svenska politiska himlen.
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 16:38:04 följande:
    För att jag väntar på Freddans nästkommande 4 år och hoppas att han tar tag i frågan på allvar då.
    Fast du ser ju var han står i frågan, eller hur? Jag kan ge dig fler länkar på detta om du behöver det? Så några SD-liknande förslag om assimilation och begränsning av islam lär det inte bli.
  • BigDaddy
    Triskele skrev 2010-04-28 16:37:04 följande:
    Personligen klarar jag mig utan samtliga, men det är en helt annan femma.
    :D Freddan och Borgen, ett botemedel mot sorgen. *skrattar*
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 16:38:04 följande:
    För att jag väntar på Freddans nästkommande 4 år och hoppas att han tar tag i frågan på allvar då.
    Men SD tänker ju göra det nu! Varför låta det gå ytterligare 4 år av denna misär av svartingar, brott och ihjälslagna gamla tanter?
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 16:47:52 följande:
    Jag vill ha ordning på integrationen.... Det vill Freddan oxå. En reparation av integrationen som Sossarna skötte katastrofalt under många år.
    Berätta om dina visioner för integrationen som skiljer sig från SDs visioner för assimilation. Jag är försöker förstå varför ditt förtroende fortfarande bergsäkert ligger i händerna hos Freddan och Borgen.

Finns det andra saker som du tycker skiljer SD åt från Moderaterna som gör att du föredrar Moderaterna?
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 16:48:52 följande:
    Ja, det är ett problem med svartingar, brott och ihjälslagna tantar (och uppeldade kaniner m.m)....Eller är det inte så?
    Fast nu frågade jag ju om SD eller hur? De har ju, tillskillnad från Moderaterna, en mycket tydligare profil i just frågan och "svartingar"", brott och ihjälslagna tanter (och antagligen kaninerna också). Varför då hålla sig kvar hos Moderaterna när du har ett mycket mer slagkraftigt parti att tillstå?

Eller väger Freddan och Borgen för tungt?
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-29 15:36:27 följande:
    Nej, jag hörde på radion att av 487 fall som polis anmälts dom senaste 4 åren har bara 1 lett till åtal. I 60% av fallen inleddes inte ens en förundersökning. För jävligt tycker jag.
    Ja, vad hette åklagaren? Björn Ericsson tror jag det bestämt var. De har ju flera uppmärksammade fall på tapeten just nu. Ett är den dära killen som de satte sig på och som dog i piketen. Den andra var ju en epileptiker som de slog sönder och sedan tvingade att genomblöt knalla hem en novemberkväll när det kom fram att han bara haft ett epilepsianfall. Tydligen ansågs det inte ha begåtts några fel i det fallet heller.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!