Inlägg från: BigDaddy |Visa alla inlägg
  • BigDaddy

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Joppis skrev 2010-04-28 14:25:49 följande:
    Jag är inte det minsta rädd... jag lovar dig.
    Du säger en sak men dina inlägg talar ett annat språk. Jag tror att du är rädd. För dig själv och för din familj och för den framtid ni går till mötes. Vad med integrationens totala misslyckande, ond bråd död i Landskrona, plågerier i Kristianstad (eller var det Karlskrona?) och svartingar som springer lösa överallt och begår stora mängder brott. Det är ok att medge att du är skakis liksom.
  • BigDaddy

Att SD överhuvudtaget har någon som helst framgång i väljarmätningar har enbart med den ekonomiska krisen i Sverige att göra. Inget annat. Att tro att enskilda brottshändelser leder till deras uppsving är att idiotförklara svenska folket. I de tuffa tider vi precis gått igenom så kan man alltid se ett uppsving för missnöjespartier som främlingsfientliga SD. Det är en fluga, en dagsslända och kommer inte att bli mycket mer än det. I grunden har SD ingen som helst livskraftig ekonomisk politik eller utrikespolitik eller framtidsvision för Sverige. De har bara isolationism, stoppa invandringen, islam är ondska och de röda är roten till allt ont.

• BigDaddy

Jag tänkte bara visa min nya sidfot!

Förövrigt anser jag att SD är ett Främlingsfientligt parti!
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 14:43:44 följande:
    Bullshit....
    Fast Joppis, det blir inte något bara för att man säger det. Det finns däremot mycken forskning som visar att dåliga tider innebär uppsving för missnöjespartier. Särskilt sådana som antyder konspirationer och att de makthavande undanhåller stora ekonomiska medel från befolkningen för sig själva och "Främlingar" och att det är det som gör att vanliga svensssons har det dåligt.  
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 14:37:54 följande:
    Inte skakis alls... bara mest irriterat så in i helvete.
    Då är du arg? Ilska är din drivkraft? Vilka är du arg på?
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 15:05:03 följande:
    Läs vad jag skriver... .Irriterad. Jag var det inte förr (kan iofs beror på att jag bott på landet i 20 år och nu har flyttat till radhus i en större stad).Jag irriterar mig... På invandararföräldrar som inte bryr sig ett skit om vad deras barn gör kvällar/nätter. (nej, det finns inte många svenska barn i områdena häromkring ute efter kl. 21)Jag retar mig på att fått bilen sönderrepad, på att fått glas inslängt på tomten för att dom inte tycker om hundar (fanns vittnen till samtliga händelser). Jag har själv ingripit genom att tagit invandrarungdomar på barn gärning vid två dagisinbrott och vid stöld av en moped. Jag irriterar mig på att det ALLTID är invandrarföräldrar som glömmer att stänga grindarna när dom lämnar/hämtar vid dagis. Jag är irriterad över att (uppskattar siffran) 80% av samtliga invandrarföräldrar INTE har barnstol i sina bilar. JAg irriterar mig på att många av dom har som "standard" att lämna sina småbarn sovades i bilarna när dom åker och handlar på centrum (polisen blir tillkallad nästan en gång i veckan)...Men du har nog rätt... Jag är inte bara irriterad. Jag är förbannad.
    Jag tycker det låter som du är mycket arg och därav mycket förbannad. Ilska är absolut din huvuddrivkraft i dessa forum och trådar. När man är så arg och förbannad som du är, med vad man anser vara tydliga personliga skäl och grunder som legitimerar denna ilska, så handlar och beter sig därefter. Att dölja eller hålla inne sådant är det nog inte tal om för det är för starkt och för överväldigande att hållas i schack.

Låt mig fråga så här då:

Finns det en risk att en så pass arg, ilsken och förbannad människa inte längre förmår (eller en mycket nedsatt förmåga) att se nyanser, skillnader och grader?

Finns det inte en risk att en så pass arg, ilsken och förbannad människa kommer till förhastade slutsatser om en rad företeelser som rimligtvis bör ha flera olika tolkningar och förklaringar?

Finns det dessutom inte en risk att denna person skapar självuppfyllande profetior i att han/hon skickar ut signaler som baserar sig på att denna är väldigt arg, förbannad och ilsken? Signaler som vi konstaterat inte går att dölja då känslorna är starka och svåra/överväldigande att hålla i schack? Signaler som påverkar omgivningen tydligt och starkt även om den ilskne inte uppfattar detta, möjligen förblindad av sin egen ilska?

Finns det inte en risk att de övertramp som denna ilskna, arga och förbannade människa då och då med allra största sannolikhet begår när den låter sig styras av sin ilska skapar förväntningar hos dennes omgivning som själva kanske tampas med egna anledningar/skäl till egen ilska? Förväntningar som sedan i sin tur skapar förutsättningar för att den ilskne åter igen upplever det som att han/hon får bekräftelse på de legitima anledningar denne uppfattar att den har för att vara ilsken och förbannad? Detta kan naturligtvis även beröra de i omgivningen som inte alls besitter någon ilska men ändå bli föremål för övertrampet från den ilskne?

Finns det inte en risk att man, genom den osaklighet som oundvikligen uppkommer när man är driven av att vara arg och ilsken förmedlar denna ilskna och förbannade osaklighet vidare till sin nästkommande generation och därigenom cementerar för framtiden ovanstående fyra beskrivna risker och potentiellt negativa följder? Kanske även denna femte risk också då den nästkommande generationen, genom att genomleva ovanstående beskrivna fyra risker/följder oundvikligen hamnar i en ofrånkomlig situation där risk nr fem också blir verklighet?
  • BigDaddy
    Joppis skrev 2010-04-28 15:39:38 följande:
    Förstår du nu vad jag menar med att attityden har ändrats....hos väldigt många.
    Jag skulle uppskatta, tacksamt, om du besvarade de fem punkterna/riskerna/farhågorna/följderna jag listat. Tackar på förhand.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!