• Anonym (TS)

En riktig skitolycka, bokstavligt talat

Ja herregud idag hände det som bara inte fick hända. Jag tar det från början.

Jag tröck i mig nästan en hel grillad kyckling med lite sallad till middag och packade in ungarna i vagnen för att bege mig till en lekpark 3km härifrån direkt efteråt.

När jag kommit en bit på vägen kände jag hur det riktigt bubblade till i magen, men tänkte att det är nog ingen fara så jag fortsätter gå.
    Helt plötsligt så small det riktigt till och jag kände att nu är det panik, snart skiter jag på mig.
    Lite längre fram står det några stora granar på en liten äng bredvid gångvägen och bostadsområdet som låg bredvid.
    Så jag skyndar mig in med vagnen mellan granarna och drar ner byxorna och sätter mig ner.
    3åringen frågar vad jag ska göra och jag svarar att jag ska bara kissar lite, till hennes stora förtjusning.

Sen lättar jag på trycker, och det riktigt sprutar ut. Det både låter och luktar. Jag kikar bort mot husen och gångvägen så att ingen ska se mig.
    Det var med bultande hjärta jag satt där!
    Sen tar jag servetterna ur skötväskan (tack och lov hade jag med mig den)
    och torkar mig.
    Någonting jag inte räknat med var att mitt arsle var mycket närmare marken än vad jag trodde, så när jag har torkat klart och ska ta bort handen råkar jag doppa hela handen i härligheten.

Jag trodde seriöst att jag skulle dö. Hela handen var täckt av en gul/brun sörja.
    Så jag börjar torka av det värsta med servetterna och sköljde av lite med varmvatten som jag hade i termosen (tack och lov äter bebisen ersättning)

Men jag var fortfarande helt gulfärgad om handen och det luktade apa.
    Svär över mig själv och min motvilja mot våtservetter.
    Precis då ser jag hur det kommer folk gående mot mig på andra sidan ängen.

Och där står jag. Fullt med små bruna servetter omkring mig, en stor bajshög och en hand full med skit.

Så jag tar vagnen och skyndar mig därifrån. Panik hade jag eftersom jag var långt hemifrån. Vad fan gör jag nu?!

Så får jag syn på ett äldre par som står och lassar in utemöbler så jag skyndar dit och säger
    "Jag har världens konstigaste fråga, jag har bytt blöja på bebisen och råkade få lite bajs på handen. Jag är långt hemifrån, skulle jag kanske få låna eran toalett och tvätta händerna?
    De får jag så jag skyndar tacksamt in och tvättar händerna riktigt ordentligt.

Skyndar sen ut igen eftersom barnen är kvar ute i vagnen med mannen som bor i huset.

När jag kommer fram så säger jag glatt till 3åringen "sådär nu är mamma fin om händerna igen"

Då kläcker ungen ut sig "mm mamma bajsade i skogen"

jag trodde jag skulle dö!! Jag blir helt eldröd i ansiktet och säger lite fint "nämen mamma bytte ju blöja på bebisen"
    Samtidigt som jag tackar för lånet, tar vagnen och skyndar mig därifrån.

GAH vilken jäkla dag jag har haft!
    Nått är säkert iallafall och det är att jag ska inhandla våtservetter!

Är det någon mer som har nån skitolycka att dela med sig av?

• Svar på tråden En riktig skitolycka, bokstavligt talat
  • Anonym (Kul!)

Vi tar väl en till med båttema, jag verkar ha otur med dessa.

Några år sen, Åbo-Sthlm en kväll med sambon. Vi äter smörgåsbord, och på vägen ut börjar jag känna mig lite dålig, men tänker inte desto mer på det. Vi gick till dansgolvet och tog oss någon svängom till tonerna av nåt helkasst dansband (vi håller mycket på med pardans på fritiden). Plötsligt mitt i en tango känner jag att det kommer att komma från båda hålen, och det kommer att hända snabbt. Jag störtar ut från dansgolvet, lämnar frugan som bara gapar efter mig och springer till vår hytt. Det riktigt konstiga var, att jag lämnade frugan vind för våg men tänkte allvarligt greppa tag i ölen jag hade på bordet bredvid och springa iväg med den. Jag hann till toan, med ca en halv millisekunds marginal. Med risk för att vara äcklig, är det som kommer från båda hålen nästan tunnare än vatten och är i färgglada nyanser med rödvin blandat med veteöl och gravad lax. 

Nån minut senare då frugan hittat till hytten och frågade vad i herrejesu namn jag håller på med, börjar chocken lägga sig och jag förstår att jag nog fått någon matförgiftning. Resten av natten tillbringas mer eller mindre konstant rusande till toan med samma symptom som i början. Ingen sömn öht för någondera. Jag skojar inte om jag säger att jag var minst 30 gånger på toa den natten.

Kollade med båten samt en restaurang jag tidigare hade ätit på. Ingen hade klagat på magsjuka. Vetefan varifrån jag fått detta helvetet.

På morgonen är jag så trött som jag aldrig varit förr, inte ens under de värsta tiderna i lumpen har jag känt en så fullkomlig trötthet. Frugan får släpa allt mitt bagage plus de öllådor jag handlat ut i terminalen. Jag går dubbelvikt, grön i ansiktet lutandes mot väggarna. Folk tittade på mig som om jag varit någon fyllkaja.

Frugan som var nästan lika trött hämtade bilen vi hade parkerad i hamnen och vi började köra. Efter mycket möda och någon spypaus vid vägkanten kom vi hem. Då var'e gonatt för min del till nästa morgon.

Kanske inte en olycka direkt, men väl värt att berätta. 

• Anonym (Spring!)

Vilka härliga historier!

• Anonym (Blötfisen)

Och så hände det igen.. Var och handlade mat och köpte mig en kryddig korv innan jag skulle in och handla, blir så dyrt annars. Efter en stund känner jag att magen bråkar, jag går runt och småfiser i gångarna för att lätta på trycket men det hjälper inte. Till slut får jag springa och sprutlackera toan, urk! Trodde det var bra så men när jag kom hem och skulle duscha så märker jag när jag nästan är klar med duschandet att jag måste skita igen. Hade bara ursköljning av balsam kvar så när det trycker på så spänner jag röven för att klara det sista  - men förgäves. Magen tar det som en invit att skita och jag sprayar hela väggen bakom mig full med skit och stinkande korvbitar. Tack Ica för den matförgiftningen. Tur att jag var i duschen bara och inte bland flingorna..

• LinnJes

Favoritar så jag kan läsa mer sen! Fantastiskt roliga historier, tack alla som delar med sig.

• Anonym (Jag)

Jaha, så var det dags igen. 
    Vi firade nyår hos min mamma och drack tills 5 på morgonen. Dagen efter på morgonen så vaknar jag naken bredvid sambon, och när jag lyfter på täcket så ligger där en BAJSKORV! :O Tacksam att det inte var löst denna gång, men ändå! Fortfarande onykter som jag var så slängde jag över täcket över den och vi gick ner. Jag gick sedan upp och tog korven med papper, upptäckte att den smetat runt lite på lakanet (jag hade ju troligen legat på den) så det var brunt och luktade. Vände på lakanet och bäddade sängen :o

Har lite ångest nu, mamma lär ju tycka vi är superkonstiga som har smetat bajs i sängen och sen bara vänt på lakanet... :s 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Jag) skrev 2013-01-02 03:07:39 följande:
    Vi firade nyår hos min mamma och drack tills 5 på morgonen. Dagen efter på morgonen så vaknar jag naken bredvid sambon, och när jag lyfter på täcket så ligger där en BAJSKORV! :O Tacksam att det inte var löst denna gång, men ändå! Fortfarande onykter som jag var så slängde jag över täcket över den och vi gick ner. Jag gick sedan upp och tog korven med papper, upptäckte att den smetat runt lite på lakanet (jag hade ju troligen legat på den) så det var brunt och luktade. Vände på lakanet och bäddade sängen :o

Har lite ångest nu, mamma lär ju tycka vi är superkonstiga som har smetat bajs i sängen och sen bara vänt på lakanet... :s 
    Ja och så hade jag bajs fastkletat intorkat på låret också upptäckte jag när jag gick och kissade :O Så det tog jag papper med vatten på och fick bort.. blev en dusch direkt vi kom hem!
  • Anonym
    Anonym (Jag) skrev 2013-01-02 03:07:39 följande:

Ursäkta mig men vad vidrig du är. Skit på lakanet är ju bara att tvätta men du har din morsa istället skit på madrassen. Äckelpotta.....
  • Anonym (inte jag inte...)

"Sånt där händer i alla fall aldrig mig" har jag tänkt när jag skrattat mig genom tråden... Men men, skrattar bäst som skrattar sist...

I lördags så var vi på väg på kalas med familjen, vi var hemma hos svärföräldrarna och gjorde oss i ordning. Jag hade varit lite lös i magen på fredagen och lördagsmorgon, men inte så jag inte kunnat hålla mig.

Så jag duschade, tog på mig morgonrocken (vit) som jag lånat av svärmor och går för att stryka sonens skjorta (har alltså inga trosor under). Står där i tvättstugan (där strykbrädan är) och känner att en liten fis är på väg. Så jag släpper försiktigt ut den och tänkte att "det gick ju bra"...

Sen känner jag hur nåt rinner längs benen... Tittar ner och ser ljusbrun gegga rinna längs insidan låren och neråt. Droppar på mina fårskinnstofflor också... FAN! Var bara att stoppa in morgonrocken mellan benen och springa till duschen igen.

Fick slänga in morgonrocken direkt i tvätten också, och det bara 15 min efter min svärmor frågat om den behövde tvättas - Nä, den är nog inte så smutsig hade jag svarat då... Hon måste ju ha funderat...

Så det var sista gången jag tänker "Det händer aldrig mig..."    

Svar på tråden En riktig skitolycka, bokstavligt talat