skoladan skrev 2010-04-15 23:38:57 följande:
Men varför hakar Du upp Dig på siffror så mycket? Hade det varit mindre äckligt om bajs består till 20% av bakterier? Bajs är hur som helst en avfallsprodukt? Kan vi vara överens om det?
Och var står det i FL regelverk att man måste ha sina inlägg vetenskapligt belagda?
Jag tycker att man i andra sammanhang har hygienaspekter på bajs. Man tvättar händer efter toalettbesök, man mäter halten kolibakterier i badsjöar, man bör inte ha bajs på händerna när man lagar mat. Jag undrar bara varför man behöver ha dessa hygienföreskrifter om bajs är en produkt att smörja in sig med.
Precis, bajs är något som hör hemma i toaletten. Jag vill gärna att maten jag äter är lagad av en person som ej har bajs på fingrarna, oavsett hur många % bakterier bajset består av.
Förresten kom det ju fram att skärmarna där man kan beställa mat från, på exempelvis Mc Donalds hade avföring på sig.
Eftersom de hade tagit prov på det och valde att gå ut med det i media så får vi väl anta att bajs inte är det bästa att få på händerna eller råka svälja. Det är så många smittor sprids, som tex vinterkräksjukan.