• Anonym (Undrande)

Bajs sex, när är det slut?

Hejhej... Jag och ett par vänner kom in på denna diskution för ett tag sen.. Och frågan är som så här, när tar bajs sexet slut?
    Är det när bajsen är på väg ut?
    När man har lekt med den?
    När man har bajsat på varandra?
    Eller hur är det? När är det SLUT?

Hoppas på ett svar från någon kunnande person i detta ämnet, då jag själv aldrig har utfört det eller kommer göra det, är bara fundersam.

Mvh Jag och mina vänner..

• Svar på tråden Bajs sex, när är det slut?
  • KalleKn
    Anonym skrev 2010-04-14 16:53:47 följande:
    Hur resonerar du nu?
    Du gjorde just den koppling till det andra som var uppräknat. Eller backar du på den punkten nu?
  • Mariohn
    Anonym skrev 2010-04-14 16:53:19 följande:
    Men vad bra du som är läkare, kan du vara snäll att berätta för oss vad heter sjukdomen då som får vissa puckon att tända på skit???
    Eftersom jag inte ens lyckas få dig att förstå att det inte är en psykisk sjukdom betvivlar jag att jag kan förklara vilken sorts sjukdom det är nej.
    Visst är det motbjudande. Riktigt vidrigt. Men det är många saker som är det. Personligen tycker jag att det är värre med folk som har en vecka gammal lort under naglarna och går och pillar på allting i livsmedelsbutikerna, folk som inte tvättar händerna efter toalettbesök och sedan går och skakar hand med folk, människor som hostar och nyser rakt ut över mat som ska ätas av andra... Folk som äter bajs hemma i sängkammaren drabbar åtminstone bara sig själv. 
    Förstår du min poäng? Satans jävla äckligt är det. Det håller jag med om. Men psykisk sjukdom...nej. Människor är i allmänhet fulla av jävligt motbjudande ovanor utan diagnos
  • Anonym
    Mariohn skrev 2010-04-14 16:56:59 följande:
    Ok, ja då är vi nog nöjda.
  • Mariohn
    Anonym skrev 2010-04-14 16:58:04 följande:
    Ok, ja då är vi nog nöjda.
    *nyser i ansiktet* 
  • 2timearound
    Mariohn skrev 2010-04-14 16:51:28 följande:
    Är övertygad om att 2timern vet att ingen bildad människa skriker "psykisk sjukdom" utan att ens kunna berätta vad sjukdomen heter. Vi som utbildat oss vet att det inte finns en sjukdom som heter "psykisk sjukdom"...nu när jag tänker efter så krävs det inte ens utbildning för den vetskapen. Det är allmänbildning det kallas!  Har man gått en liten stund i skolan förstår man inte bara att det är skillnad mellan personlighetsstörning, psykisk sjukdom och sinnessjuka. Man förstår dessutom varför det är viktigt att göra skillnad på sakerna. 
    Nu vet jag inte riktigt hur jag blev inblandad i den här diskussionen om sinnesjukdom, och jag får nog välja att stå över den. Jag har fått en insyn i begären som styr detta och jag är nog nöjd så här.
    Man får inte det man vill ha, man får det man behöver.
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-04-14 17:00:59 följande:
    Nu vet jag inte riktigt hur jag blev inblandad i den här diskussionen om sinnesjukdom, och jag får nog välja att stå över den. Jag har fått en insyn i begären som styr detta och jag är nog nöjd så här.
    Det var anonym som antog att du höll med om att sexuella preferenser är detsamma som psykisk sjukdom. 
  • Anonym
    KalleKn skrev 2010-04-14 16:56:20 följande:
    Du gjorde just den koppling till det andra som var uppräknat. Eller backar du på den punkten nu?
    Jag skrev inte vad som är sjukt eller ej. Bara noterade att bara för att homosexualitet förut sågs som en sjukdom behöver det inte betyda att inga sexuella beteenden är störningar.
  • Mariohn
    Anonym skrev 2010-04-14 17:03:20 följande:
    Jag skrev inte vad som är sjukt eller ej. Bara noterade att bara för att homosexualitet förut sågs som en sjukdom behöver det inte betyda att inga sexuella beteenden är störningar.
    Man brukar resonera som så att om ett beteende inte är skadligt eller lätt eskalerar in i en fara så är det ingenting som diagnostiseras som sjukdomsbeteende. 
    Vilket ger dig helt rätt. Att homosexuella förr kallades för sjuka bevisar ingenting. Homosexualitet är inte skadligt. Att bajsa på någon som vill bli bajsad på är inte skadligt.
    Men det finns gott om sexuella störningar som ÄR skadliga och som involverar andra människor än den vars preferenser kan tyckas lite märkliga. 
  • Anonym (stämmer)

Psykisk störning eller psykisk sjukdom är väl ändå en definitionsfråga.
    Det är två breda begrepp, som tolkas olika, men de har ungefär samma betydelse.

Så nej, det är fel att säga "fruktansvärt outbildad".

• KalleKn
    Anonym skrev 2010-04-14 17:03:20 följande:
    Men det gör ju att deras åsikter skall tas med en båtlast salt och kan därför bortses ifrån helt. Vad vuxna människor gör i samförstånd och som inte är skadlig kan inte ses som en störning. Vare sig det är homosexualitet, daska varandra på rumpan eller låta nån bajsa på en och detta oavsett vad vi har för personliga åsikter om hurvida det är äckligt eller inte. Som Mariohn skrev ovan så finns det otroligt mycket mer som är äckligt och som dessutom påverkar andra människor på ett negativt sätt. Som tex nysningen rakt ut. Skall man hårddra det hela så är all sex utom den i fortplantande syfte en störning i sexuella sammanhang.
Svar på tråden Bajs sex, när är det slut?