• Kajsan

Göra abort pga "vinterbarn"?

Jag har en bekant som planerar barn nr 2, hon och hennes man har försökt bli gravida i drygt ett år nu och fått 1 missfall.
    Nu blev hon gravid igen , vilket tydligen inte alls passade in tidsmässigt och hon kommer därför göra abort, eftersom de vill ha ett "sommarbarn" ( det är tydligen mysigare att vara hemma med en nyfödd på sommaren, och dessutom passar det bättre för dem att mannen kan vara föräldrarledig när barnet är dryga året och det är semestertider, han vill inte vara hemma på vintern).
    Naturligtvis har hon rätt att göra som hon vill, men vad känner ni spontant? Skulle ni göra abort _endast_ för att barnet beräknas komma fel månad?
    Hon säger att hon tänker bli gravid i slutet på sommaren istället.
    Även om jag försökte säga att man inte kan säkert säga att man kommer bli gravid vid en viss tid bara för att man önskar det...
    Så vad säger ni, spontant helt förståligt eller mycket konstigt?

Jo just det!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?
  • Blondie86

Vet en bekant som gjorde abort för att hon inte ville vara gravid på sitt bröllop (hon blev gravid några månader innan).
    Hur ser ni på det? Är det likvärdigt med sommarbarn, eller mer förståeligt?

• Bette

Hej,

Det verkar ju helt sjukt att man gör abort bara för att barnet kommer fel årstid. Min son är född i december och det är helt underbart att vara mamma, bra om de är lite äldre under sommaren tycker jag.

Hon borde inte få ha barn tycker jag, borde bli nekad abort på grund av den orsaken.

• Bette
    Blondie86 skrev 2010-04-13 15:36:04 följande:
    Vet en bekant som gjorde abort för att hon inte ville vara gravid på sitt bröllop (hon blev gravid några månader innan). Hur ser ni på det? Är det likvärdigt med sommarbarn, eller mer förståeligt?
    Verkar ju också konstigt faktiskt, finns ju ingen garanti för att man blir gravid någonsin mer efter det. Sorgligt med människor som resonerar så tycker jag.
  • Snäckan84
    Hur tänker hon igentligen?

Jag har själv ett december barn och det var lika mysigt att gosa med sitt barn under vintern!

Skulle aldrig klara av att göra en abort p.g.a fel månad, då är det ju (som någon skrev här innan) inta barn de vill ha utan de planerar ju för fasiken vilken tid på året de vill vara lediga!!!!

Min vännina som oxå har ett december barn valde nu att hoppa över de månader som gör att chansen är stor att de får en bebis till i december.

Det är så man gör!

Antingen struntar man i att ha sex eller använder preventivmedel under de perioderna då man inte vill ha barn.

Och vadå planerar att bli gravid till slutet av sommaren!

Har hon inte märkt att det inte är så lätt att planera in när man ska bli gravid?
  • My Girls

Jag kan inte för mitt liv förstå de som gör så, men jag svarade "Fel"

If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • racer x
    Vet en bekant som gjorde abort för att hon inte ville vara gravid på sitt bröllop (hon blev gravid några månader innan). Hur ser ni på det? Är det likvärdigt med sommarbarn, eller mer förståeligt?
    Å så tycker ni att vi killar e konstiga... Hade man fått reda på det hade man dumpat omgående. Att vara gravid när man ska ha sitt bröllop e väl inget.

Verkar som att allting alltid ska vara helt perfekt, inga problem. Bortskämda ungar.
  • My Girls
    Vet en bekant som gjorde abort för att hon inte ville vara gravid på sitt bröllop (hon blev gravid några månader innan).Hur ser ni på det? Är det likvärdigt med sommarbarn, eller mer förståeligt?
    Jag tycker det är lika illa. Varför skulle jag ha förståelse bara för att det gäller ett bröllop?
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • Weyoun

Alla har rätt till abort! Alla har rätt till familjeplanering!

Jag röstade på "Jag förstår, men skulle inte göra likadant".  Jag hade nog helst velat ha barn på våren eller hösten men det är av andra praktiska skäl.

DOCK hade jag sett till att INTE bli gravid i "fel" månad

• Blondie86

Mythea: för att det kanske är en större grej? Jag gjorde en egen tråd av det nu.

• LillTussa
    Alltså, jag vet inte. Är inte det lika "illa"?
Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?