Inlägg från: LyckligaGatan |Visa alla inlägg
  • LyckligaGatan

Decemberbebis 2010

3 barns mamma84 skrev 2010-06-06 09:39:05 följande:
    Smörde med dottern med vanlig kropps kräm och fck inga bristningar.
    Smörde med sonen men fick bristningar.
    Smörjer inte ännu men jag har inte fått bristningar ännu men dom kommer om dem kommer.
    Men att smörja det hjälper inte för det är hormonerna i kroppen som gör detta.

Om 2 dagar ska jag till Rul yess längtar..
    Den 29 har jag inskrivning hos barnmorskan
    Men hur långt gången är du?

Jag ska till BM imorgon, hoppas på hjärtljuden!
  • LyckligaGatan
    Ginge skrev 2010-06-06 14:44:10 följande:
    jo, brösten växer otroligt. Jag hade ju C kupa innan. nu blev jag lite chockad när man tar fram E kupan och det är lite på gränsen.... Och än så länge är ju bara början av graviditet. Vilka gigantiska bröst ska det bli mot slutet då?
    Jag gick upp 4 stl i BH, nu är det den "normala" fast jag för allt i världen inte kan förstå hur det kan vara samma..
  • LyckligaGatan

Vet ni, jag är faktiskt gravid!! Fick höra hjärtljuden idag <3. Det är faktiskt en bebis i min mage!! Iom att jag mår så bra så har jag inte alls trott det helt 100 innan. Som min underbara BM sa, det spelar ingen roll att du plussat på ett antal grav.tester eller sett på UL? Och för min del gjorde det nog inte det. Jag har mått så bra den här ggn att jag inte kunnat tagit in att det är en bebbe där inne. Nu har jag lust att springa runt till hela världen och säga att vi ska ha barn!!

Trots att jag inte mår illa så har jag gått ned nästan 4 kg sen jag blev gravid. Som tur är oroade sig inte BM över det. Jag hinner nog ikapp de kilona sen.

• LyckligaGatan
    IWantCookies skrev 2010-06-09 10:44:11 följande:
    Vad tidigt ni verkar ha fått göra UL, här i mitt landsting får man inte göra förän typ vecka 19. Detta eftersom "du är inte så gravid som du tror att du är" enl bm som min kompis pratade med. Då menade de att man oftast blir framflyttad antar jag :-/

Så jag som har BF 4 dec får inte göra förän i juli
    Ja jag tycker också alla får göra det så sjukt tidigt! Men du borde få göra samtidigt som mig ungefär, jag ska dit 5 juli. Det är faktiskt inte så långt kvar! Se det som vi har vårt mysiga kvar..
  • LyckligaGatan
    Ett två tre skrev 2010-06-09 14:11:40 följande:
    Jag har RUL 16 juli... Jag har dock redan gjort UL pga blödningar och riskgraviditet, men annars får man först ett i vecka 17-19 här.
    Jo jag har också gjort ett VUL, pga blödning. Men det stora är ju DET STORA. Jag är sååå otålig. Fick ju lyssna på bebben i måndags, så nu vill jag se den där inne!!!

Jag ska ju göra en flödesundersökning i v 24, sen får jag veta om jag har en riskgraviditet. Ojjar mig över det där redan.
  • LyckligaGatan
    Minifer skrev 2010-06-09 14:27:18 följande:
    Rul 22 juli här: det blir spännande veckor =)
    Mrs TH skrev 2010-06-09 13:06:01 följande:
    Ja visst är det jag blev ju bakåtflyttad från 21 dec till 15 dec, så vips rök v 12 så där i ett nafs, väldigt trevligt!

Jag går in i vecka 14 imorgon, först så segar sig tiden förbi och sen tycker jag att det har gått jättefort!
    Jag fick backa typ en vecka förra graviditeten, helsurt. Speciellt innan man kommit till v 12. Kändes som att jag var i v 8 tre veckor
    När jag var gravid med E backade de mig 11 dagar. Vilket verkligen inte kan stämma då. Vi var på semester när hon blev till och vi hade bra koll på när hon kunde ha gjorts. Det datum de fick det till var det inte. Personligen tror jag ju att det kan vara därför hon föddes så liten, hon fick ligga för länge i magen. Sen var ju moderkakan inge vidare vilket inte heller hjälpte.

Jag litar inte på UL till ens 80% vad det gäller tidsbestämning. Ska bli intressant hur de får det till den här ggn.
  • LyckligaGatan
    Mrs TH skrev 2010-06-10 08:54:22 följande:
    Hello vecka 14
    Visst går tiden fort?? Går in i v 16 idag, nu är jag officiellt i 4:e mån. 3:e mån känns ju som den pågår i evigheter...  Det är bra dagar nu.
  • LyckligaGatan

Idag har jag en skitdag. Hade en kanonbra förmiddag där jag fixade det som behövdes, typ pass till sessan och lite annat smått och gott. Sen kom foglossningen igång. Och en överstimulerad bebis som inte ville sova. Tills NU. (hoppas jag).

Sitter dock och mumsar jordgubbar. Lät E smaka idag, sen ville hon ha ALLA jordgubbarna, så nu får jag äta dem när hon sover..

Jag kan inte förstå att jag snart är inne i v 17... Det är ju snart halvtid!

• LyckligaGatan
    Sandragumman skrev 2010-06-14 21:12:32 följande:
    ÅÅåå vad gott med jordgubbar... köpte idag men fick inte äta dem för de ska vara på min tårta imorgon!
    men jag är SÅÅÅÅ sugen!
    Ja jag får oxå äta de mesta när sonen sover nu mera, spelar ingen roll vad de är för han är så glad i allt som går att äta.... *hahahaha*
    Å så sköt att du har kommit så långt, då är de snart dags för Rul då va?

5 juli, då smäller de!! Jag är sååå nyfiken! Har känt lite viftningar men längtar efter de rejäla. Har en film från när jag väntade E då man ser hennes knä åka över magen... *myyyyyyyyys* Kunna ha lite kontakt..

En sak till dök upp som gjorde det här till en skitdag. Sambon jobbar extra 3 tim varje vecka. Eller har iaf gjort. Nu har de tagit bort honom från schemat då det inte funkar med hans vanliga arbetstider. Han är såå ledsen. Mig gör det inget att han kommer vara hemma, det är bara skönt men han var så ledsen när han ringde.

Svar på tråden Decemberbebis 2010