Inlägg från: LyckligaGatan |Visa alla inlägg
  • LyckligaGatan

Decemberbebis 2010

Ett två tre skrev 2010-04-27 08:03:51 följande:
    Hande samma med mig, fick gyn tid 3,5 vecka efter jag började blöda Jag fick dock ta hcg prov i alla fall som visade att jag fortfarande är gravid, ja för en vecka sen i alla fall... Blöder till och från fortfarande, men nu ska jag på VUL om en vecka så det får gå.Men det är helt sjukt att man ska behöva vänta så länge Läkaren jag kom till tyckte jag skulle testa mitt huvud istället när jag sa jag hade tagit många gravidtester för att jag var orolig, trevligt...
    MEN VA???? Herregud när jag gick med E testade jag mig nog uppåt en 20 ggr. Vi fick veta av sambons dr att vi inte ska kunna få barn och efter 2 mån var jag gravid. Alla har sina anledningar till att testa. Man gör det ju inte för att det är så hysteriskt roligt och billigt direkt.

Nu blir jag verkligen tacksam som fick komma på VUL 2 dagar efter jag varit hos BM. Ni kan inte gå privat?
  • LyckligaGatan
    Ett två tre skrev 2010-04-27 09:34:01 följande:
    Vi bor i Norge och här har man en "fastläkare" som man går till med allt, dom flesta kan inte ta VUL utan då blir man skickad till en gynekolog, det kan vara låååååång väntetid. När jag blödde och hade ont i höst (före jag var gravid) fick jag vänta över 2 månader på en tid, helt sjukt.Den puckoläkaren jag har nu har jag bytt ut från 1 maj och vi kommer tipsa tidningen om hur han behandlar gravida kvinnor som tror dom har fått missfall Maken blev fly förbannad när jag berättade allt han hade sagt.Man kan ta VUL privat oxå, det kostar ca 1000 kr och jag ringde en privat klinik. Dom sa dock att dom inte kunde se nåt hjärta så tidigt ändå (var i vecka 5 då) så det kändes som att kasta pengarna i sjön. Dom var jättevänliga och förstog oron och dom erbjöd mig att få komma in med en gång så skulle dom se vad dom kunde se. Men just då kändes 1000 kr för mycket för att bara se en ev hinnsäck. En vecka fick jag sen gå innan blodprovsvaren kom som visade att i alla fall dom första blödningarna inte var mf.
    Jag blir ju skogstokig på alla idioter inom vården. Det är synd att det är de som får all uppmärksamhet och inte de bra. Inför personlighetstest på vårdyrken. 

Rikliga blödnigar kan ju vara att moderkakan ligger lågt, nu kommer jag inte ihåg vad det heter men det behöver ju inte vara mf. 1000 kr är ju MKT pengar! Här skulle det gå på 300 kr.

Vad väntar dig nu? Mer prover eller VUL?
  • LyckligaGatan
    WilleViking skrev 2010-04-28 17:15:40 följande:
    Så, nu har jag varit på gyn. Jag fick träffa en super söt och trevlig ung doktor. Berättade att jag var gravid i vecka 8 och att det var min andra graviditet. Han klämde och kännde och tittade med vul. Han frågade om jag ville titta med honom, och det ville jag ju. Tyvärr sa han, det finns ingen bebis i din mage. Men det possitiva är att det ser fint ut du behöver inte skrapas. Jag sa att vi inte var så ledsna, bara tacksamma att vi blivit gravida för då vet vi att det fungerar, var på vippen at vi skulle höra av oss till fertilitetskliniken.Så han sa att det fungerar och vi behöver inte fertilitetskliniken, det var bara hem och fortsätta så småning om.Så till er alla nu drar jag mig ur denna tråd. Lycka till. Bamse kram från mig
    STOR KRAM till dig!! Det finns ju både bra och dåliga saker med det hela. Skönt att veta att det funkar, skit att det inte gick vägen, den här gången.

STOR KRAM igen!
  • LyckligaGatan

Hej på er.

Jag har varit lite frånvarande i veckan.. Lyckades smälla i huvudet 2 ggr i bildörren med ngn dags mellanrum. Så i tisdags var det in till akuten eftersom jag var SÅÅÅÅ trött, hade rejäl huvudvärk och kräktes. Diagnosen blev dock utmattad mamma, med möjligen en liiiiiten hjärnskakning. Så min kära sambo var hemma i 2 dagar och tog hand om E medan jag sovit och bara vilat.

När vi var på väg till akuten lyckades min bm ringa, så hon har ringt och kollat upp så att jag är OK nu Sen kom hon med glada nyheter!! När E kom var hon väldigt liten (2660 g ) och moderkakan var USEL så nu blir det RUL, UL i v 24, 30, 32 och 36. Här ska det inte riskeras ngt.
    JAG ÄLSKAR MIN BM!! Jämfört med den förra så är hon helt underbar!!

• LyckligaGatan
    Tilma skrev 2010-05-03 18:15:07 följande:
    Det är väl någonstans mitt emellan stadiet nu = mest fett och inte så mkt bebismage... och stadiet höggravid-och-vattenfylld som man är sexig i bebismagen Längtar till mellantinget. Fast jag inbillar mig att vi som föder på vintern inte kommer fyllas av en massa vätska. Det är ju kallt ute den årstiden och sväller, det gör man väl mest på sommaren? *önsketänk*
    Jag har också det önsketänket!!! Jag håller tummar och tår för att det är så. Svägerskan har fött två vinterbarn och hon svällde knappt, sen gick hon ju knappt upp ngt och har idag 3 mån efter förlossningen inte ett bebiskilo kvar. (Inget av det där stämmer in på mig... :-/ )

Jag satt och pratade med min mamma idag om att jag inte alls känner av graviditeten. Jag mår så jäkla bra den här graviditeten jämfört med den förra. Sen tog det 2 min innan jag fick rusa till toa och kräkas. My bad.

Här händer det så mkt just nu, full planering inför dop i slutet av maj och en stor händelse för oss i sommar. Det är skönt att ha det att tänka på ist för att gå o grubbla över mina "uteblivna" symtom. Jag mår kanon, lika bra att njuta av det
  • LyckligaGatan
    Ett två tre skrev 2010-05-04 10:16:47 följande:
    Hemma från semester, skönt Och idag har vi varit på VUL och sett våran lilla knodd med ett litet hjärta som slog Han kunde inte se varför jag fortfarande blöder till och från, men det verkade inte vara något fel på fostret i alla fall Ska tillbaka om 3 veckor.
    Va skönt att bebben mår bra!! Be att de kollar om moderkakan ligger lågt på nästa VUL / UL.  (vet inte varför texten blir knäpp och det går inte att ändra...)
    Lallan skrev 2010-05-04 16:03:56 följande:
    Har inte skrivit på länge då jag mått så dåligt och varit så trött men idag kom förklaringen då jag var på vul, det är inte bara en där inne :-O  Nu gäller det att hålla tummarna för två istället för en.
    Men GRATTIS!!! (eller? ) Liten chock kan jag tänka mig
  • LyckligaGatan

Idag går jag in i v 12!!! <3

Gud vad ni pratat sista dagarna, haft en sjjjjuk lite donna här hemma, nästan 40° feber.. Idag verkar det vara bättre, jag håller tummarna!

• LyckligaGatan

Hej på er!

Hur mår alla?

Jag mår.. skitbra faktiskt. Förvånansvärt med tanke på hur hemsk förra graviditeten var. Men det hinner nog i kapp sig om det känner för det.

Var hos BM idag. De misstänker att mina artärer inte är bra nog (?), och att det var därför E föddes så liten (2660 g, 50 cm). Så nu ska det ivägs till dr och sen UL för att kolla blodflödet på mig. Den här ggn har de verkligen RÅKOLL på mig och det känns så bra! Går iväg från BM med ett leende på läpparna, hon är verkligen guld!!

Ska försöka ta bild på min mage så nu får se, den är... väldigt synlig. Intre helt kul då vi inte vill outa det riktigt än... E döps om 3 veckor och det finns inte en chans i helskotta att vi kommer kunna dölja det då.. Men men, 10+4 idag, enl UL som tydligen stämde enl BM. Jag tror att båda uträkningarna kan stämma så jag tjaffsar inte.

• LyckligaGatan

Jag kommer ihåg att jag var i v 16 nånstans när magen var längre ut än boobsen, men det har den varit nästan från början den här ggn. Visserligen är boobsen mindre den här ggn, men ändå.

Magen kommer! Man hinner ju bli ganska trött på den innan bebben kommer.

Svar på tråden Decemberbebis 2010