Decemberbebis 2010
Nu blir jag verkligen tacksam som fick komma på VUL 2 dagar efter jag varit hos BM. Ni kan inte gå privat?
Hej på er.
Jag har varit lite frånvarande i veckan.. Lyckades smälla i huvudet 2 ggr i bildörren med ngn dags mellanrum. Så i tisdags var det in till akuten eftersom jag var SÅÅÅÅ trött, hade rejäl huvudvärk och kräktes. Diagnosen blev dock utmattad mamma, med möjligen en liiiiiten hjärnskakning. Så min kära sambo var hemma i 2 dagar och tog hand om E medan jag sovit och bara vilat.
När vi var på väg till akuten lyckades min bm ringa, så hon har ringt och kollat upp så att jag är OK nu Sen kom hon med glada nyheter!! När E kom var hon väldigt liten (2660 g ) och moderkakan var USEL så nu blir det RUL, UL i v 24, 30, 32 och 36. Här ska det inte riskeras ngt.
JAG ÄLSKAR MIN BM!! Jämfört med den förra så är hon helt underbar!!
Idag går jag in i v 12!!! <3
Gud vad ni pratat sista dagarna, haft en sjjjjuk lite donna här hemma, nästan 40° feber.. Idag verkar det vara bättre, jag håller tummarna!
Hej på er!
Hur mår alla?
Jag mår.. skitbra faktiskt. Förvånansvärt med tanke på hur hemsk förra graviditeten var. Men det hinner nog i kapp sig om det känner för det.
Var hos BM idag. De misstänker att mina artärer inte är bra nog (?), och att det var därför E föddes så liten (2660 g, 50 cm). Så nu ska det ivägs till dr och sen UL för att kolla blodflödet på mig. Den här ggn har de verkligen RÅKOLL på mig och det känns så bra! Går iväg från BM med ett leende på läpparna, hon är verkligen guld!!
Ska försöka ta bild på min mage så nu får se, den är... väldigt synlig. Intre helt kul då vi inte vill outa det riktigt än... E döps om 3 veckor och det finns inte en chans i helskotta att vi kommer kunna dölja det då.. Men men, 10+4 idag, enl UL som tydligen stämde enl BM. Jag tror att båda uträkningarna kan stämma så jag tjaffsar inte.
Jag kommer ihåg att jag var i v 16 nånstans när magen var längre ut än boobsen, men det har den varit nästan från början den här ggn. Visserligen är boobsen mindre den här ggn, men ändå.
Magen kommer! Man hinner ju bli ganska trött på den innan bebben kommer.