Mrs TH skrev 2010-09-01 21:02:57 följande:
Jag har sökt och blivit beviljad havandeskapspenning på 75%, men jag har semester sparad så jag tar ut en eller 2 dagar semester i veckan under hp tiden. Jag får gå hem den 22 oktober. Ska du söka är det nog bäst att göra det på en gång, eftersom handläggningstiden kan vara ganska lång, för mig gick det dock på 10 dagar.
Jag är stor, jättestor, folk frågar om det börjar dra ihop sig... jo men tjena bf är right around the corner, om 3 månader
. Nu var jag ju iofs mullig från början och hade alltså mage från början, men jag känner mig som en flodko!
Längtar så efter att få gå hem, funderar faktiskt på om jag ska ta ut semestern innan jag går på hp och sen ta en fp dag i veckan istället, då kunde jag gå hem i början av oktober... Det är så jävla drygt att jobba nu, jag fattar inte hur jag ska palla 7 veckor till! Men å andra sidan, pengar är ju kul att ha
Vill dra med mig min man till Prag innan magen får flygförbud, fast å andra sidan hur kul är jag nu förtiden liksom, jag orkar ju fan knappt gå och hämta posten eftersom jag har sådan foglossning.
Ska på akupunktur på fredag hoppas det hjälper, sen ska jag börja på vattenjympa. Jag älskar att gå i vanliga fall men det är itne alls optimalt i nu läget med onda fogar
Usch jag lider med dig! Foglossningshelvetet är verkligen inte kul. Jag hade det värre förra ggn med det men nu börjar det luta åt att jag blir sjukskriven på deltid så maken kan vara hemma och avlasta mig. Jag pallar dessvärre inte att ta hand om henne på heltid.
Man känner sig ju som världens sämsta mamma när man inte ens kan ta hand om sitt eget barn ordentligt..
Men iaf, ang resan. ÅK! Miljöbyte är verkligen guld värt även om du har ont. Har du roligt (roligare) så tänker du inte lika mkt på att du har ont.
Akupunktur är en gudagåva! Iaf var det det för mig. Har du fått en TENS? Min går OFTA här hemma. Utan den skulle jag knappt överleva, så kan jag säga.
Är magen för stor för att cykla? Då kommer du iaf ut lite..