Inlägg från: LyckligaGatan |Visa alla inlägg
  • LyckligaGatan

Decemberbebis 2010

Ett två tre skrev 2010-05-31 11:20:05 följande:
    Jag röstar för jordgubbsbudget
    Jag menar ju det!!!

Har de kollat moderkakan för dig? (Förlåt om jag är tjatig..) Känns bara skumt att det kommer och går. Hade en kompis som hade så när jag väntade E och då var det just lågt sittande moderkaka.

Men tror inte att du behöver oroa dig, har bebben varit OK de andra VUL så är den nog det nu med.
  • LyckligaGatan
    Minifer skrev 2010-05-31 20:29:36 följande:
    kanske kan muntra upp dig med att det inte är så himla jobbigt som alla säger, det finns en tendesn att bara betona allt jobbitgt och glömma tala om hur jäkla skitkul det är :D  Får man kolikbarn är nog de första månaderna riktigt jobbiga. Men har man en barn som vårt är det mest bara roligt. Aldrig skrattat så mycket innan! Jag har sett tårar på sonen två gånger, första gången när han var sju månader och andra gången när han kastade sig från barnvagnen för att landa på pannan för ett par veckor sedan (numer alltid fastspänd!!). Nu är ju vår son extremlugn, men det behöver verkligen inte vara bara blod svett och tårar=)  Om man krigar med barnet beror ju också på hur kommunikationen ser ut. Och det är precis som ett förhållande, det är inte 18 år på en dag, det är en dag itaget. Kan säga att min första reaktion på att bli mamma var hur mycket lättare det var än jag trott , och sedan blev jag skitsur på alla som sagt att det bara är jobbigt hela tiden ;)
    Jag håller nog med. E var såå himla snäll hela tiden, och är fortfarande. Hon kan vara hur trött som helst, men ler ändå bara.  Enda som krånglat för vår del har varit sömnen, men nu har vi fått rätsida på det med. Att vara mamma är såååååå mkt roligare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Det är utan tvekan det bästa som hänt mig!
  • LyckligaGatan

Jag heter Linda, 25 år fyllda. Bor med sambo och dotter på 10 månader. Är utb läkarsekreterare, men för tillfället arbetslös (eller ja, föräldraledig men.. ) Vi bor i Åkersberga, lite utanför Sthlm. Bebbe nr 2, som jag tror är en grabb, är beräknad till 24/11 om man utgår från SM och 1/12 om man går efter VUL.

• LyckligaGatan
    Ginge skrev 2010-06-05 13:34:56 följande:
    Hej tjejer.
    Hoppas allt går bra med er. Det är ju så skönt med helg när man får villa upp lite. själv ska jag jobba ikväll med....

Jag har tänkt om någon av er har börjat använda olja för att mjuka upp gravida magar och bröst?  I så fall vilken olja använder ni?

Jag har varit på apoteker idag och dem har en sort, men det känns att kommer att kosta massor  pengar... den lila 100ml flaska räcker inte långt om man ska smörja in både mage, bröst och lår...

Hur som helst, så kanske ni har några andra förslag.
    Jag använde vanlig hudlotion när jag väntade E. Tror inte det går att förebygga bristningar då de oftast är hormonella.
  • LyckligaGatan
    Sandragumman skrev 2010-06-05 14:35:13 följande:
    JA de är ju hormonella och så spricker de ju innifrån å där går de ju inte at mjuka upp så mycket.... men känns de bättre att smörja så kan man ju göra de, kan ju säker vara riktigt mysigt om man överlämnar det till karl, *lite mys pys*
    Haha, ja så gjorde vi. Det var M´s jobb.. Skönt att få bli lite bortskämd (varje kväll...)
  • LyckligaGatan
    Sandragumman skrev 2010-06-05 20:18:53 följande:
    jo precis, man får passa på med lite bortskämdhet nu om de inte tillhör vardagen... hehe
    Nu är jag ju bara i v 15 men kanske ska börja med det redan. Magen har ju liksom "ramlat ut" för länge sen..
  • LyckligaGatan
    Ginge skrev 2010-06-05 23:43:38 följande:
    jag blev jätte starkt rekomenderat av en kompis att använda oljan. hon sa att hon fick inga bristningar alls på mage, men på lår och bröst, för att dem har hon inte smörjat in.... Man ska ju lysna på kompisar eller hur ? :) 

annars för mig kanske är inte så bråttom ännu. mage har fortfarande inte börjat växa och jag är redan i v 14. Nu satsar jag på en egen rekord. ska få se om jag kan bli utan mage tills UL v. 18 :)  fast i för sig det är ju första barnet, och då mage ska växa lite långsammare.

Bli inte sur på henne om det visar sig att du får bristningar bara..

Jag fick inte heller några på magen, lite på brösten och ett fåtal på låren. (Dock placerade så de inte syns.. ) Det är så individuellt

Men nu har smörjningen påbörjats här hemma också.

• LyckligaGatan
    Sandragumman skrev 2010-06-06 08:06:21 följande:
    jag smorde inte en droppe när jag väntade mitt första och jag har inte en enda bristning på min mage eller så....

men som sagt jag missunnar ingen att smörja vil man så självklart
    Nää smörja är ju dessutom bara skönt när det börjar klia..
Svar på tråden Decemberbebis 2010