Minifer skrev 2010-05-31 20:29:36 följande:
kanske kan muntra upp dig med att det inte är så himla jobbigt som alla säger, det finns en tendesn att bara betona allt jobbitgt och glömma tala om hur jäkla skitkul det är :D Får man kolikbarn är nog de första månaderna riktigt jobbiga. Men har man en barn som vårt är det mest bara roligt. Aldrig skrattat så mycket innan! Jag har sett tårar på sonen två gånger, första gången när han var sju månader och andra gången när han kastade sig från barnvagnen för att landa på pannan för ett par veckor sedan (numer alltid fastspänd!!). Nu är ju vår son extremlugn, men det behöver verkligen inte vara bara blod svett och tårar=) Om man krigar med barnet beror ju också på hur kommunikationen ser ut. Och det är precis som ett förhållande, det är inte 18 år på en dag, det är en dag itaget. Kan säga att min första reaktion på att bli mamma var hur mycket lättare det var än jag trott , och sedan blev jag skitsur på alla som sagt att det bara är jobbigt hela tiden ;)
Jag håller nog med. E var såå himla snäll hela tiden, och är fortfarande. Hon kan vara hur trött som helst, men ler ändå bara.
Enda som krånglat för vår del har varit sömnen, men nu har vi fått rätsida på det med. Att vara mamma är såååååå mkt roligare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Det är utan tvekan det bästa som hänt mig!