Inlägg från: LyckligaGatan |Visa alla inlägg
  • LyckligaGatan

Decemberbebis 2010

Jag hoppas att ni som vill ha kejsarsnitt får igenom det. Det är ju så viktigt att man är trygg när det väl beger sig.

Fick iaf "svart på vitt" av BM att det blir en decemberbebis. Så imorgon är det v 12. Lite roligt att uppleva den 2 ggr, men men..

I helgen ska vi ju riva ut hela köket, och montera in det nya. Så nu borde jag tömma allt i kartonger, men det är absolut inte alls lockande... Solen skiner, det är varmt och härligt ute. Visserligen sover E men när hon vaknat ska vi nog bege oss ut. Får passa på så länge jag kan röra mig..

Är det ngn av er som har sammandragningar? Igår hade jag riktigt onda sammandragningar som gjorde mig lite konfunderad..

• LyckligaGatan
    Mrs TH skrev 2010-05-12 12:15:47 följande:
    Hejhopp!Idag är en bra dag, jag har inte grav.diabetes mina värden var jättebra på glukosbelastningen. 5 på fastande mage och 7.1 efter glukosbelastningen, gränsen var tydligen 12. De tog ett snabb hb och det var 149, så fortfarande högt. Så då tog de ett  rör blod igen och ska testa det ytterligare. Jag frågade BM om hb värdet och hon sa att 150 var lugnt men risken fanns att det gick upp längre fram i graviditeten och då kunde det vara lite sämre. Bra att de håller koll! Dessutom hade jag gått ner 1.5kg sen förra veckan. Så ju idag är det en härlig dag!Jag skippar era förlossningsberättelser Eftersom det är något som jag väljer att inte tänka på förrens jag verkligen måste, däremot vill jag gärna ha en vaginal förlossning.Min mamma har skrämt upp mig när det gäller förlossningar så jag är lite skadad. Mamma vågade aldrig skaffa fler barn pga av hennes förlossning, inte ens när de sa att hon skulle få kejsarsnitt så vågade hon( tänk om det kom igång innan?). I princip har mamma alltid sagt att det är skitsnack att man glömmer smärtan... Själv hoppas jag ju naturligtvis på en annorlunda upplevelse.
    Men va "snällt" din mamma. Inte dåligt samvete där inte. Jag ser verkligen positivt på E´s förlossning även om den innebar sina komplikationer. Häftigaste jag varit med om och jag är otålig tills nästa. Så alla har inte negativa upplevelser

Härligt med en bra dag!! Skönt att glukosbelastningen gick så bra!!
  • LyckligaGatan
    Ett två tre skrev 2010-05-12 12:33:35 följande:
    Har ni andra börjat få en magkänsla för vilket kön det blir? Stämmer ju inte alltid, men ibland känner man ju på sig eller tror i alla fall vad det kommer bli Jag tror vi får en kille till
    Jag är helt övertygad om att det är en grabb. Med E spydde jag från v 5 till v14. Jag har kräkts 2 ggr under den här graviditeten. Mår inte spec illa.

Efter tillverkningen av den i magen så kom vi på att "jäklar det kan bli en bebbe", redan då sa jag att isf blir det en kille. Så det blir jobbigt om jag har fel... Varit så söker så längre nu...
  • LyckligaGatan

Ela: Välkommen!!

Här hemma "partar" jag och E med Spotify. Jag blir lika förvånad varje dag jag mår bra. M hade ju verkligen förberett sig på att jag skulle vara sängliggande sen MÅNGA veckor nu. Istället är jag piggare än någonsin. Har dock börjat känna av fogarna mer och mer, men det är väl inte så konstigt. Ska till sjukgymnasten på måndag så får vi se.

Ville egentligen bara önska en riktigt trevlig helg och jag hoppas solen stannar ett tag nu!!

• LyckligaGatan

Hej på er brudar.

Vilken helg... Vi renoverar köket. Jag har varit ute och gått 3 timmar /dag för att E ska kunna sova, för hemma är det för mkt oväsen. Jag är sååå trött. Och mina fogar är allt annat än glada på mig.

Jag vill sova. Och äta. Men mest sova.

• LyckligaGatan
    Ginge skrev 2010-05-16 11:17:45 följande:
    Jag vill också bara sova hela tiden.... Men inte så mycket äta. Senaste veckan ätar jag bara för att jag måste. Onyttigheter vill jag inte ens titta på.... Och det är ju possitivt i sig, tycker jag :)Jag känner mig lite ny men kan någon förklara vad är fogar? Försöker lista ut det själv, men har svårt.....:)
    Fogarna sitter bak, en på höger och en på vänster sida. Sen har du en fog mitt på pubisbenet. Nu är mina så irriterade att det nästan står ut små knölar.. :-/ Har ju en tid till sjukgymnasten men E är sjuk så jag får avvakta tills imorgon o se hur dagsformen är.

Haha, i helgen har det nog bara ätits onyttigheter. Idag är jag sjuuuukt sugen på thai, men jag vet inte om jag lyckas övertyga M... :-/
  • LyckligaGatan

Hej tjejer. Känner mig också "ogravid", men sen får jag en illamåendeattack eller en helt underbar humörsvängning och då tvivlar jag inte fullt så mkt.

Imorgon ska jag till läkaren för att få remissen till "norch", dvs där de kollar hur flödena är i mina artärer, om det var därför E kom ut så liten. Jag är lite rädd för det där. Sen vet jag att dr jag ska träffa är en nästintill känslokall människa. Träffat henne förut. Så M SKA följa med. Ord och inga visor på den punkten. Har så mkt funderingar kring den där undersökningen... Och inga positiva ngnstans. Har jag dåliga flöden så kommer jag troligen inte få gå fullt ut. Och den tanken har känts helt OK, gör väl fortf. Men jag är rädd för bebbens skull.

Sen är jag nog allmänt orolig sen jag var hos BM. Hon försökte lyssna efter hjärtljuden, trots att det var jättetidigt och mindre troligt att vi skulle höra dem. Vilket vi inte gjorde och det där hänger kvar lite.

Känner mig mest ledsen idag. Kan kanske bero på alldeles för lite sömn då E verkar ha fått förkylningsastma, men har fått ny medicin nu så det blir nog bättre. Bara less idag.

Förlåt för allt gnäll.

• LyckligaGatan

Hej fina ni!

Idag är det v 13 <3. Känner livmodern tydligt långt nere på magen. Övrigt är ju bara fläsk, vilket dottern ÄLSKAR att nypas i... :-/

Idag var jag hos sjukgymnasten Det blir nog bra. Dessvärre är (som alltid?) vattengympan snart över för terminen, men jag skulle bli inskriven i gruppen från september. Tycker det är trist att allt sånt där ligger nere över sommaren, men inte så mkt att göra åt.

Hur mår ni? Jag har varit ute och gått i 2,5 timme idag (alltid mysigt att vara föräldraledig, men på sommarn är det än mer guld.. ), det riktigt bränner i ansikte och på armarna..

• LyckligaGatan

När jag väntade E i somras upptäckte jag (enligt mig såklart) bästa affären för grav.mage, Gina Tricot! De kläderna kan jag använda fortf. Mammakläder kan kännas aningen tantiga ibland kan jag tycka. Jag fyndade mammakläder här på FL, kolla köp och sälj! Sen Tradera och blocket har ju massor också som andra tipsat om.

Ginge: Gnäll all you want!

(Förlåt om konstig stavning, inga glasögon..)

• LyckligaGatan
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-21 13:54:56 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jag är så glad så tårarna rinner!!!! Nu kom jag hem från jobbet och öppnade ett brev från sjukhuset YESS på Tisdag har jag tid till Tillväxul Tisdag 08.06 2010 kl 09.30Ultralydsscanning
    Tillväxt redan?? Men roligt att se den lill*!!

Idag har jag bara svävat på moln. 2010 kommer bli ett jäkla bra år.

Har handlat lite åt E idag, insåg att hon inte hade några sommarkläder... Är med i Lindexklubb, så förra veckan eller om det var i början av veckan fick jag hem en lapp med 25% rabatt på HELA köpet. Idag har jag sparat 460 kr på det. (Jaa, det blev en del kläder.. ) I love it!!
Svar på tråden Decemberbebis 2010