Inlägg från: LyckligaGatan |Visa alla inlägg
  • LyckligaGatan

Decemberbebis 2010

Tack fina ni!! Mår ni bra föresten? Nu sitter jag och försöker hitta lite ork för att ojja mig lite över ULJ iaf.. Så nyfiken på könet..

• LyckligaGatan
    Ett två tre skrev 2010-07-05 13:49:18 följande:
    Vilken dag ska du på RUL?

Jag ska nästa fredag, hoppas hoppas dom kan se könet, är så nyfiken!! Cool

Jag är dock ganska säker på att det är en kille till, magkänslan säger det, men den kan ju vara fel.
    Min magkänsla var helt åt skogen.. Jag var helt övertygad om att det är en grabb där inne, men BM var helt övertygad om att det är en tjej. <3 Det var helt underbart att se bebben suga på tummen, sprattla som en tok. Min mamma har aldrig sett oss på ultraljud så vi tog med henne som barnvakt men så att hon ändå skulle få se lite. Hon satt där alldeles uppslukad med tårar i ögonen.

Sista tiden har varit så underbar så jag börjar tro att jag drömmer...
  • LyckligaGatan
    Mrs TH skrev 2010-07-15 12:47:58 följande:
    Åh vad roligt!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.
    Hon börjar med att skrika mitt namn 20 m bort, när vi kommer fram såger hon
    - Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.
    Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle itne vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som ajg var till för VUL och menar att han itne kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.

Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.

Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.

När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.

Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång!
    Det där skulle jag definitivt ha ringt till mottagningen och sagt! Så SKA det inte få vara. Visst, hon kanske bara hade en dålig dag, men hon SKA vara proffissionell iaf. Det där är INTE OKEJ.
  • LyckligaGatan
    Mrs TH skrev 2010-07-15 13:09:29 följande:
    Jag pratade med min bästa vän som är läkare, hon sa att den här sköterskan har dåligt rykte, då frågar jag mig, varför i helvete får hon jobba kvar för?

Ja jag överväger verkligen att ringa dit och klaga!
    Då skulle jag verkligen ringa! Ju fler klagomål de har att gå på desto bättre för dem. Då kan de ju försöka "åtgärda" det.

Ring och klaga, och var inte för snäll.
  • LyckligaGatan
    Ett två tre skrev 2010-07-16 13:05:40 följande:
    Och så en uppdatering från vårat UL idag. Det gick jättebra och BM visade och förklarade allt, hjärtat slog fint, magsäcken var fin etc. Hon tog jättegod tid på sig och var lugn och behaglig. Var en mycket bättre upplevelse än vårt RUL med sonen, vi tillhör ett annat sjukhus nu eftersom vi har flyttat och allt och alla verkar bättre här. Så vi är supernöjda med vårt RUL

Och vi vet vad det blir
    Jamen vad blir det då???
  • LyckligaGatan

Hej tjejer, och välkomna ni nya!!

Känns som jag varit off jättelänge :-/ Var på bröllopsresa en sväng och sen hade vi vår enda vecka gemensam semester och nu jobbar jag. Det var ju "bara" 1,5 år sen... Dock sitter takterna fortf i och jag hoppas kunna få jobb där efter bebis nr 2. De verkar sugna på att anställa mig också, så håll tummarna för mig?

Första grav började jag känna Emilia i v 19, när jag såg att hon sparkade på UL samtidigt som jag kände ngt så började jag förstå vad det var.. Nu är ju moderkakan i framvägg men jag känner henne istort sett dagligen ändå.

Haha, idag låg jag på verandan och de omkring oss kunde se var bebis låg...

• LyckligaGatan

Hej tjejer!

Här är livet kaotiskt för tillfället.. :-/ E har blivit KANONförkyld vilket utlöst hennes förkylningsastma så början av veckan tillbringades mest med att åka runt till olika vårdinrättningar så hon skulle må bättre. Nu när hon är bättre började jag blöda inatt.

Här går man upp och ska kissa och hela toastolen blir fylld med blod. Tack gode ändå att det alltid ser mer ut än vad det är.. Hade det varit den mastodontblödning det såg ut att vara hade det här inte alls gått bra. Vi åkte iaf in till förlossningen och de kollade att allt var OK, vilket det var. Men vad tankarna hann snurra innan dess... Usch.

Hur mår ni? Är allt bra?

• LyckligaGatan

Hej,

Jag har legat lite lågt med FL efter blödningen. Trots att UL såg bra ut så oroar jag mig. Var hos BM igår och hon gjorde väl havhjärtade försök att lugna mig. Ska iväg på UL om 2-3 veckor, för att kolla flödena. E är ju året nu och hon ligger fortf så enormt efter med både utveckling och längd och vikt. Hade nog känts bättre om hon kommit ikapp nu, men det har hon inte. Skruttan min. Det blir ju inte bättre av att jag gått upp 2,5 kg och är i v24 nu.. Hur mkt har ni andra gått upp?

Vill ha ett normalstort barn den här ggn, som inte tar stryk av förlossningen... Eller tar stryk alls.

Är också sjukskriven, har varit i 2 veckor nu. Fogarna pallade inte att jag jobbade, tillsammans med min trötthet så blev det alldeles för mkt. M börjar jobba på måndag och jag fattar inte hur jag ska klara av det. Jag kan ju knappt lyfta trollet som det är idag. Tror hela jag klassas som orolig...

• LyckligaGatan
    dreamer78: Köp hur mycket kläder du vill... gärna lite extra, bara för att retas Flört
    Kan inte annat än hålla med. Vi har också budat hem kläder från Tradera TROTS att Emilias kommer kunna användas OCH kusinens kommer att komma. Fatta översvämning av kläder.. (får gärna vidarebefodras om det behövs för att få tyst på folk.. )
  • LyckligaGatan

Hello brudar! Haft en bra helg?
    Jag är sååå sjukt trött på den här fuktigheten... Gärna värme och sol men fuktigheten får gärna försvinna ASAP!

Idag är M´s sista dag hemma med oss innan han börjar jobba igen. Är liiite nojjig över hur jag ska klara vardagen men men.. Den som lever får se.

Vi fick hem vår nya vagn i veckan, I LOVE!! Men nu så ska den gamla säljas och folk säljer den för allt mellan 800-2500. Känns ju som en komplett sitt- och liggvagn i mkt bra skick för 800 är lockpris eller ngt.. Vår är från 2007 och det känns helt sjukt om vi skulle sälja den för 800... Då kan man lika gärna skänka bort den..

Hur många av er är igång och jobbar?

Svar på tråden Decemberbebis 2010