-
Jag vågar inte tro eller ens hoppas. Förra ggn ville inte kroppen funka så det känns som det kommer bli likadant den här ggn. Och blir det inte bebis i helgen, så är det 1 vecka kvar tills vi vet om vi blir igångsatta eller inte. Borde väl finnas ett slut på det här ngnstans..Lakritsnapp skrev 2010-11-11 12:00:50 följande:Vad spännande! Då får vi se om det kommer en bebis lagom till helgen
-
Tack fina ni!
-
Hej igen!
Det har knappt hänt ett skit sen sist, tappen har mjuknat ännu mer. Visst det är väl bra, men var det "bara" det som hände av all j*vla smärta igår och inatt... Känns så j*vla onödigt. Blir väl en massa färdknäppande är framtill torsdag..
Bltr har dessutom stigit och det finns spår av protein i urinen, så jag hoppas lite på att det stigit ännu mer tills torsdag.. Haha, usch vad jag låter! :-/
Ni som är deppade, jag vet vad ni menar.. Maken har ju gått hemma med oss i 2 mån. Visst det är trevligt med sällskap och avlastning, men jag känner mig såå ...obehövd. Jag kan inte göra spec mkt, får göra ännu mindre. Han och E har så roligt och mysigt hela dagarna och jag kan bara ligga och se på / höra på. It sucks.
KRAM på er! -
Åh idag är en bra dag!! Försäkringsbolaget har kommit fram till att vår motpart orsakade olyckan!! Allt betalt, inkl hyrbil. Sjukt glad!!!!
(förlåt gör alla utropstecken..) -
Jag gjorde förra grav. Det blev helt OK. Kapade det ganska mkt och det var behändigt! Då var det ju mitt i sommarn och skitvarmt och åh så skönt det var! Nu har jag nog oxå kapat det lite mer än tänkt men som sagt, mindre hår som är i vägen...AnKaJ skrev 2010-11-12 15:25:40 följande:Jag har varit på spec. Mvc för min vanliga uppföljning av Hepatos. Kom därifrån och kände mig som en trasig nåldyna. Det är alltid samma visa. De måste sticka mig minst 4-5 gånger för att hitta vener för blodprov. Aj som den och suck! (måste få gnälla lite!)
Kände mig så där trist och trött och då bestämde jag mig att det är dags att göra något åt håret. Jag gick och klippte av mitt långa hår och tänkte att det blir bra med kort "mamma frisyr" men nu vet jag inte längre om det var så klokt och göra sånt så implusivt....har inte haft så här kort hår på nästan 10år. Dessa gravid hormoner, det ställer till så!
Har någon av er gjort nåt sånt??
Nu blir det mysfredag här hemma!
Trevlig fredagskväll på er! -
Jag är ju för att man ska få ngn form av koll om man är kapabel till körkort efter en viss ålder... Min kära morfar har ju backat in i rondeller och kör allmänt galet.. Jobbar som läk.sekreterare och där ser man också en viss del som kanske inte ska ha körkort i sin ålder...Lakritsnapp skrev 2010-11-15 10:00:46 följande:Vill också klippa av mig håret, men vågar inte.
Måste berätta om i lördags när vi var ute och åkte lite, kollade reptilmässa och handla lite bla. Maken körde bilen.
När vi parkerat hade vi en gammal volvo på vänster sida... en gaaammal man satte sig bakom ratten och skulle köra därifrån. Maken satt kvar i bilen och väntade tills farbrorn backat ut, men jag hade redan gått ut och stod bakom våran bil.
Jag ser hur volvon vrider om alldeles för tidigt (innan han ens har börjat backa)och ser hur våran bil börjar guppa (alltså på riktigt, skakade)... ett gnissel hörs. Jag försöker gå fram, så jag syns i gubbens backspeglar och vevar med armarna för fullt, men nejdå... farbror märker ingenting, bara fortsätter att köra på!
Kan tänka mig att jag vrålar nå´t i stil med "Va fan gör du!!! Stanna!".
Farbror repar därmed hela våran sida med sin stötfångare och kommentaren när jag äntligen får ut honom ur bilen är: "Är ni säkra på att repan blev nu??? Var jag emot eran bil, verkligen?"
Jag var så frustrerad så maken fick fixa med skadeanmälan och snack ensam, jag gick därifrån... gravidhormoner.
Det visade sig att farbror var nära 90 år och hade minsann ALDRIG varit med om någon trafikolycka tidigare... (vad han vet om nej).
Han kunde ha kört över en människa, han skulle aldrig ha märkt det. Det är det jag blev så arg på... man sitter bakom ratten och har noll koll. Olyckor händer, inte alltid man kan rå för det, men när man är så gammal och har mist reaktionsförmågan... så har man inget i trafiken att göra. Gratis färdtjänst/kollektivtrafik till ALLA över 70 år tack!
Repan i bilen går snabbt att laga (även om det innebär att åka extra in till stan och lämna ifrån sig bilen för lackning och dra ut bucklan och en hel del strul), men nästa gång kanske någon skadas!
Så, gnäll gnäll... nu känns det bättre.
Hur mår ni?
Jag längtar så jag håller på att gå under till att bli av med magen och få hålla bebis i mina armar istället .
Skönt att det går snabbt att fixa iaf! Vår tar ju över 1 vecka... Fått skjuta upp det tills vi vet när bebis kommer... Eller iaf så vi vet att vi har tillgång till hyrbil.
Idag går jag in i v 38 (enl UL). På torsdag vet vi om jag blir igångsatt eller inte. Isf hoppas jag på nästa vecka. Vill hinna med att fira födelsedagsbarn osv innan bebben kommer, så kan man bara koppla bort sånt sen... -
Jag kunde inte riktigt hålla mig för skratt när jag läste ditt inlägg, jag sitter här o gungar för det gör så jäkla ont! Mår illa som 17 också, men det kan bero på att jag inte ätit.. Mat är inte min vän just nu... I helgen hade jag sd / förvärkar var 3-5 min, o sen gav de sig bara. Vågar inte hoppas...pickaboo skrev 2010-11-15 12:28:45 följande:Varför igångsättning (nyfiken)?
JAg var på spec mvc idag för att prata av mig inför förlossningen. Fick kika in på förlossningen också och det kändes inte alls så jobbigt som jag trodde det skulle göra. Däremot kunde jag inte hålla tillbaka tårarna när jag såg en bädd på förlossningssalen... Har nämligen ett fotografi av min dotter liggandes poå en sådan bädd. Alldeles ny... Jag har inte kommit tillbaka från operation ännu så jag har bara bilden av henne liggandes där. (Har lagt upp bilden i dag på bloggen om någon är nyfiken)
Annars då?
Jo jag sitter i soffan med väldigt mystiska sammandragningar... De kommer GANSKA regelbundet och vara i 1 - 1,5 minut. Jag får mensvärk emellan dem, men det gör inte ondare än att det drar på höger sida av ryggen under tiden...
När jag hade värkar med dottern så gjorde det ju JÄTTEONT i ryggen, men nu är det som sagt bara "drag" på höger sida. Kan tillägga att jag bara blir hård på höger sida också...
När jag var inne på förlossningen för några veckor sedan med sammandragningar, var det lite ondare, men även då bara hård på höger sida. De sa att det var för att jag hade livmodern lutad åt höger...
Någon som känner igen detta? Ska man åka in och kolla upp?
Ring om du är osäker. Jag har varit på vippen att ringa hela helgen, men sen ger det sig så... Mitt har hållit igång i 1-3 timmar åt ggn. Men Alvedon kapar topparna varje ggn. Tagit det?
Igångsättning (förhoppningsvis) för att vi enl våra beräkningar går in i v 40 på tors.. Våra beräkningar stämde med Emilia, då gick vi över 19 dagar för BM ville inte lyssna på oss. Så vi får se vad de säger på tors. Har både BM och MVC-läkarn bakom mig så jag håller tummar och tår. -
Men fy!! Det där låter helt vidrigt!!!! Skönt att det är bättre iaf (för det är det väl....?)AnKaJ skrev 2010-11-15 13:16:27 följande:Hepatos är en sorts graviditetsklåda som uppstår pga lever inte klarar av hantera mammans och bebisens slagprodukter och därför läcker ut gallsyran i blodet. När gallsyran hamnar i blodet försöker den ta sig ut genom huden och därmed outhärdlig klåda. Men som tur så kan man behandla det men måste hålla koll på gallsyre värdet på spec. mvc.
Innan jag fick medicin så höll jag på klia sönder mig. Det kliade i hela kroppen tom i ögoen så jag höll på bli galen! -
Men tjejer va ni mår dåligt.. Håller tummarna för er!
Här verkar det som slemmisen är på G att lossna. Iaf trodde BM det när jag beskrev (går inte in på detaljer så slipper ni må illa.. ).
Imorgon är det BM-besök och på torsdag smäller det!! -
På torsdag (om 2 dagar, helt sjukt!) bestäms det om jag sätts igång. Min BM tycker att jag SKA sättas igång på torsdag, fick jag reda på idag... haha, jag börjar få rampfeber!!Nanniii skrev 2010-11-16 10:32:49 följande:Hej snäckan :)
Skulle precis skriva mail till dig, och då ser jag att du skrivit ett inlägg här 10.29 :) Perfekt ju!
Vad har jag missat?:) vad händer nu på Torsdag?
Hoppas du mår bättre .
Kramar
har ju haft den här förbannade mensvärken och förvärkarna i drygt 1 vecka nu, så det är väl dags att det händer ngt kan jag tycka..
Jag försöker ta varje chans att vara med Emilia, det är nog inte så länge jag är bara hennes mamma.. Usch börjar bli riktigt nervös när man tänker så... Vad har jag gett mig in på?? Hon är inne i en myyyysfas just nu, passar mig alldeles utmärkt. Vi kramas hela dagarna här hemma.. <3.
Usch, jag vågar inte få upp hoppet om det är så att de nekar mig på torsdag... Får försöka komma ner på jorden igen..