• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Maria Larsson
    Klingan13 skrev 2010-12-20 15:31:25 följande:
    Grattis till er alla som redan fått era små!

Själv är jag BF+14 idag och det finns inte några som helst tecken på att förlossningen skulle vara på gång. Imorgon skall jag till MVC och först träffa BM för CTG och sedan läkare för UL och bedömning om de skall sätta igång det. Därefter blir det besök varannan dag på förlossningen i Varberg för undersökning och annat. Den 27:e sätter de igång det om inget hänt innan dess eller om alla värden ser bra ut under veckan och skall jag vara helt ärlig så väntar jag gärna tills dess.
    Hej Klingan! Hoppas allt går bra för dig. Det låter som vi kan komma att stöta på varandra på Förlossning/BB i Varberg. Vi ska oxå föda där och är beräknade till 25e dec. Jag har lite svaga känningar av molvärk i ryggen, så vi tror den lille håller planeringen och vill komma ut här i v40, annats får han gärna vänta till 41+0
  • Maria Larsson

Grattis Mammasmurfen och lilla Ellie!!!

• 3 barns mamma84
    mamma smurfen:
    1000 tals grattis till er till en super fin Ellie Hjärtaoch stor grattis från oss alla och se En riktig god jul Tomte
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84

vad vi gjort idag jo ska berätta hihi
    vi har tagit bort mina stift efter kejsasnittet underbart !!!!!Glad
    vi har jätt namn till elias namn jätt honom på papprena idagGlad
    vi har fått besök av mvc barnmorskan mätt o vägd vår elias o pratat om alltGlad
    och NYSS kom sambons mamma och hade köpt en VAGN till oss och såklart EliasSkrattande gissa vad glad jag blev

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Mysmamma70

Nu är det snart våran tur!

Träffade en sympatisk läkare idag som nu har skickat ner mig till förlossningen för igångsättning. För tjugo minuter sedan sprängde de hinnorna och nu kommer värkarna med tre minuters mellanrum

Hoppas ni alla har det bra,
    Kram

• Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-12-20 16:16:46 följande:
    Hej alla tjejjer

Har inte ork att gå igenom alla nya inlägg sedan i lördags, å säger grattis till de som blivit mammor sedan dessNalle

Ville bara säga att vi nu äntligen kommit hem

Ellie kom ut 07.40 den 18 Dec.... vägde hela 4360g och var 50 cm långHjärta

En mer utförlig berättelse kommer sedan, massa kramar till er alla, speciellt till er som forfarande får vänta på era mirakel{#emotions_dlg.flower}

GRATTIS!! Vad fin hon är!!
    Mysmamma70 skrev 2010-12-20 16:41:25 följande:
    Nu är det snart våran tur!

Träffade en sympatisk läkare idag som nu har skickat ner mig till förlossningen för igångsättning. För tjugo minuter sedan sprängde de hinnorna och nu kommer värkarna med tre minuters mellanrum

Hoppas ni alla har det bra,
    Kram
    Men OJ Cissi, vad härligt!! Bebis snart för dig då. Vilken härlig jul ni kommer få!!

JAG VILL MEEEED!!!!
  • Ett två tre
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-20 16:36:12 följande:
    vad vi gjort idag jo ska berätta hihi
    vi har tagit bort mina stift efter kejsasnittet underbart !!!!!Glad
    vi har jätt namn till elias namn jätt honom på papprena idagGlad
    vi har fått besök av mvc barnmorskan mätt o vägd vår elias o pratat om alltGlad
    och NYSS kom sambons mamma och hade köpt en VAGN till oss och såklart EliasSkrattande gissa vad glad jag blev

Jag tog oxå mina stift idag, jätteskönt att bli av med dom

Vad härligt med ny vagn Vad blev det?
    Mons april 2008 - Mira dec 2010
  • Mysmamma70

Kl 20.50 föddes Cornelia

3885 g och 51 cm och det blev en riktig drömförlossning.

Charlie fick stanna eftersom det gick så fort, så syrran som skulle vara barnvakt fick komma till FL istället och eftersom Charlie sov så gott så fick hon också vara med vid födseln

Förlossningsberättelsen kommer sen

Lycka till allihopa!

Kram

Svar på tråden Decemberbebis 2010