pickaboo skrev 2010-11-26 06:50:17 följande:
Tvåblir3: Stort grattis!!! Skönt att allt gick bra till slut! Är ni hemma igen?
Tack så mkt! Jo det gick bra, en smidig förlossning trots allt. Vi kom hem i lördags och jag känner att jag börjar få lite er kläm i mammarollen :)
Lakritsnapp skrev 2010-11-26 09:14:27 följande:
Tvåblir3: Stort grattis till sonen!!
Vilken tur att barnets far stod på sig... ibland (alltför ofta känns det som nu för tiden) blir man mörkrädd för sjukvården och deras arrogans.
Tack! Ja verkligen. Vi hade tidigare pratat om barnmorskans okunnighet i de frågor vi ställde henne, fick aldrig något direkt svar.. Hoppas ni andra haft turen på er sida vad gäller att ha fått e bra BM!
q cat skrev 2010-11-26 09:14:40 följande:
AnKaJ och TvåBlir3: GRATTIS till er!!!
Tack för era snälla kommentarer om min mamma. Det känns okej just nu, men blir nog väldigt påtagligt när bebisen kommer. Just nu har jag varit hemma från jobbet i en vecka för jag är så galet förkyld!! Otroligt irriterande. Detta skulle varit min sista vecka, med massa överlämningar till min vikarie osv. Nu har jag bara varit hemma och snorat och hostat, och måste istället jobba några dagar nästa vecka. Suck. Men helst vill jag ju bara bli frisk! Det var jättelängesen jag var förkyld så här länge, antar att graviditeten minskar återhämtningsförmågan. Min man (och jag lite) oroar sig för att jag ska vara sjuk när jag ska föda, vilket verkar jobbigt... Barnmorskan rådde att ta med nässpray, Bricanyl, mm till BB.
Nu när man läser om er som redan fått bebis, och vars slemproppar håller på att gå, så blir jag lite stressad
Vi har inte tvättat upp några kläder, inte tvättat av barnvagnen som planerat, inte skruvat ihop spjälsängen, kort sagt typ ingenting
Vi har ju det mesta vi behöver sen sist, det vi mest saknar är nog en ståplatta till vagnen, men i det här snöovädret så kanske det inte är så akut
Tack! :)
Moster Ann skrev 2010-11-26 10:48:36 följande:
TvåBlir3 Grattis grattis.. vad roligt för er att ni har fått ut eran grabb...
LyckligaGatan skrev 2010-11-26 13:25:00 följande:
TvåBlir3: GRATTIS!!
qcat: Tror inte du behöver stressa..
Min slemmis gick ju för snart 2 veckor sen, och ingen bebis än. Vi hoppas på en novemberbebis, men jag tror inte det. Jag hade sååå j*vla ont igår, och regelbundet var det också.. Vad hjälpte det?
Nu ska det ätas lite lunch, tror jag. Så himla osugen på mat..
Emmaslemma02 skrev 2010-11-28 08:33:02 följande:
ååh grattis så mycket :D
Det kliar också något hemskt på hela kroppen för mej.. speciellt brösten å magen... det hjälper inte att smörja in mej.. å ser just nu ut som en tiger - så randig som jag e.. har till och med lyckats klia mej så mycket att de har gått hål lite :-O hoppas de inte är något farligt :s men det verkar som det är likdant för många andra.. men ska ändå ta upp de hos barnmorskan.. bättre att vara helt säker ju..
Tack! Ja ta upp det! Inge kul att få reda på i efterhand om det nu skulle vara något allvarligt. Inte för att skrämmas men bättre att vara på den säkra sidan.
3 barns mamma84 skrev 2010-11-28 11:47:45 följande:
stort grattis
Tack!:)
Lallan skrev 2010-11-28 22:26:11 följande:
grattis till alla nya trådbebisar som fötts