• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Moster Ann

Grattis Grattis tjejer & lycka till med de små liven!

• luvpillow

Hej alla, är lite nervös idag.. ska på tillväxtultraljud om en timma.. och igår och idag har lite av slemproppen lossnat.. Har gått över BF+2.

Vet inte varför men börjar känna mig lite nervös och osäker.

Hur mår ni andra - med eller utan bebisar i magen?

• LyckligaGatan
    luvpillow skrev 2010-12-13 13:35:15 följande:
    Hej alla, är lite nervös idag.. ska på tillväxtultraljud om en timma.. och igår och idag har lite av slemproppen lossnat.. Har gått över BF+2.

Så kände jag också när slemmisen började lossna.. Som jag kände så blev det ju oundvikligt en förlossning. (Hade väl ngnstans förträngt det...? ) Man blir ju nervös, det är ju en stor sak att gå igenom... och det kommer att gå bra!!

Här mås det annars bara bra. Min BM på förlossningen hade en vän som ska starta fotofirma och undrade om hon fick fota Meja, och vi fick gratis bilder. Med tillägget att det ingick bilder på Emilia också så var hon välkommen. Sagt och gjort, nu på fm var hon här och våra tjejer var så duktiga så <3 Hoppas hon lägger ut nga av bilderna på sin blogg så kan ni se

Nu har jag iaf börjat ta tag i mat och träning så smått. Vet att man ska vänta lite längre, men har bara ont av att vila, och när jag rör mig mår jag mkt bättre så jag börjar så smått.. Börjat lägga in varje måltid på matdagboken.se , får väl se hur kul jag tycker att det är när jag får mina godissug..
  • Maria Larsson

Ginge: Där jag bor verkar det i alla fall inte gras några gynundersökningar överhuvud taget, har 12 dagar kvar nu till BF och var hos MB i dag. Hon skrev bara en sammanfattning och ett "Brev" till förlossningen som vi fick med oss om graviditeten i korthet, om jag vill amma och om vilken sorts smärtlindring jag önskar. Har ett besök till nästa vecka, men tror inte hon gör annat än att lyssna på hjärtljuden och känner på magen. Hon konsaterade i dag att lilleman fixerat sig iaf.

• Mysmamma70
    luvpillow skrev 2010-12-13 13:35:15 följande:

Hur gick det?

Vi var på TUL idag i vecka 38+1 för en läkare trodde bebisen var liten och mitt SF-mått hade stannat lite. Det visade sig att hon väger 3,7 kg idag och ligger +20 %
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Ginge

nu är vi BF+9 och känner inte att bebis vill komma.  Jag är så rädd att den blir jätte stor.... specielt när jag tänkt föda utan epidural eller liknande bedövning.  Har inte haft något TUL eller annan kontrol. Vi vet inte kön heller. Så alllting blir som ett riktigt stor överaskning....

Imorse ringde jag till BMmotagningen för att våran BM sgat att höra av sig så hon kan fiksa en tid för undersökning hos Förlossning. Men den barnmorska som svarade var inte riktigt trevlig och istället för att prata med våran barnmorska, ringde hon själv till förlossningen och bokade tid på måndag nästa vecka.  altså hela 16 dagar efter BF!!!!   Jag blev riktigt arg och ledsen, tårarna bara rann..... och jag måste säga att jag har inte gråttit på hela graviditeten....

Då min man blev arg också, och ringde igen till BM motagningen, och krävde att prata med våran BM. Denna gången gick bättre. Vi ficki prata med henne och hon tyckte också att vänta 16 dagar är väl för länge. Hon är ju så rar våran BM :)

Så nu fick vi tid på torsdag istället. Jag vet att det är bara några dagar kortare, men känns  ändå mycket bättre.
    Känns så skönt att få stöd från BM, så underbar är hon :)

så nu sitter vi och väntar och hoppas att bebis kommer tidigare än på torsdag :)  Hoppet dör ju sist.....:)

• Maria Larsson

Ginge: Jag håller verkligen en tumme för dig/er!!

• Mysmamma70

Ginge - förstår dig, varje dags väntan över tiden är ju en evighet. Hoppas det startar innan så du slipper igångsättning

Svar på tråden Decemberbebis 2010