• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Lakritsnapp
    Annika Süss skrev 2010-04-11 13:08:58 följande:
    Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.
    Ååååh, blir ju helt tårögd när jag läser trådstarten.
    Det var ju inte alls länge sedan... nu sitter vi här med våra bebisar i famnen istället för i magen... eller alldeles i sluttampen och snart ska få träffa dem.
    Helt underbart Glad
  • luvpillow

Hej alla! Senast jag skrev skulle jag på TUL, hade gått över några dagar. Nu sitter jag här med min dotter Kira, född 14/12 kl.02.26.. Hon var en liiiten skrutt på 2675gram & 47 cm. Allting gick bra fram tills moderkakan skulle ut. Som vid förra förlossningen så lossnade den inte! Blev operation och hade förlorat rätt mycket blod men klarade mig ändå bra =)
    Kira mår också bra, trots att läkaren upptäckte ett litet blåsljud som krossade mitt hjärta. Men efter ultraljud fick vi veta att allt var bra och det kommer växa igen förhoppningsvis snart. Hon mår inte dåligt av det...

• Beji

I morgon är det BF för oss... den 20/12. Känns inte som att våran lilla prinsessa kommer att komma ut i morgon dock.. sist gick vi över tiden med 8 dagar. Lär väl bli 40+4 så vi prickar julafton =P

Åt lite annanas i förrgår men där tog mina försök att starta igång det slut. Bättre att vila vila vila inför förlossningen. Såå slut i kroppen.

*kom ut nu, vi är redo för dig lilla prinsessa !!*

Skrattande

• Ginge

Hej alla. Nu ligger här tillsammans med våran underbara son som födes den 17e kl7.05 med kejsarsnitt. han var 54cm och vägde4200g nu börjar vi föräldrar återhämta sig efter det enormt intensiva 17 tim verkarbete. Och som stanade vid 8cm och vill inte mer. då läkare bestämde att min kommer inte klara det själv och därför blev snitt. Men lilla grisen mår alldeles perfekt! I
    Morgon får vi åka hem:)

• Mysmamma70
    Ginge skrev 2010-12-20 09:28:23 följande:
    Hej alla. Nu ligger här tillsammans med våran underbara son som födes den 17e kl7.05 med kejsarsnitt. han var 54cm och vägde4200g nu börjar vi föräldrar återhämta sig efter det enormt intensiva 17 tim verkarbete. Och som stanade vid 8cm och vill inte mer. då läkare bestämde att min kommer inte klara det själv och därför blev snitt. Men lilla grisen mår alldeles perfekt! I
    Morgon får vi åka hem:)
    Grattis, skönt att allt gick bra trots dramatiken!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Ett två tre

Grattis till dom nya bebisarna

Mons april 2008 - Mira dec 2010
  • Klingan13

Grattis till er alla som redan fått era små!

Själv är jag BF+14 idag och det finns inte några som helst tecken på att förlossningen skulle vara på gång. Imorgon skall jag till MVC och först träffa BM för CTG och sedan läkare för UL och bedömning om de skall sätta igång det. Därefter blir det besök varannan dag på förlossningen i Varberg för undersökning och annat. Den 27:e sätter de igång det om inget hänt innan dess eller om alla värden ser bra ut under veckan och skall jag vara helt ärlig så väntar jag gärna tills dess.
    Visst är det många som har födelsedag på julafton men jag skulle gärna se att mitt barn inte får det. Jag vill att det skall ha en speciell dag som alla oss andra och inte behöva dela den med alla andra som också får presenter den dagen. Sure, man kan fira en annan dag men på något sätt så känns det som att det inte skulle vara samma sak. Men det är min åsikt.

Återigen, grattis alla som redan fått era små och lycka till, till er som liksom jag inte fått träffa den inneboende än!

• mamma smurfen

Hej alla tjejjer

Har inte ork att gå igenom alla nya inlägg sedan i lördags, å säger grattis till de som blivit mammor sedan dessNalle

Ville bara säga att vi nu äntligen kommit hem

Ellie kom ut 07.40 den 18 Dec.... vägde hela 4360g och var 50 cm långHjärta

En mer utförlig berättelse kommer sedan, massa kramar till er alla, speciellt till er som forfarande får vänta på era mirakel{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Decemberbebis 2010