pickaboo skrev 2010-12-15 15:15:50 följande:
När är du beräknad?
Jag säger bara AKTA DIG för gelen! Det är en bra inställning du har till igångsättning! JAg fick 4 gel på raken - morgon, kväll, morgon, kväll. Min tapp var så gott som mogen när de lade första gelen. Efter 12 timmar hade inget hänt då lade de en till. Inget hände och sådär höll det på.
Helt plötsligt så drog det igång på tok för fort utan något annat. Värkstormar som slutade i urakut snitt!!!
Håller tummana för dig att du får en igångsättning om det är det du vill ha!!!
Precis vad jag råkade ut för!! Skillnaden var väl att de bara la gelen 1 gång och att det blev ett akutsnitt
Är sååå besviken då min första förlossning gick jätte snabbt och bra.
Har nu sex dagar efter den hemska förlossningen hunnit att landa lite och då kommer mer och mer känslor och tankar känner jag, besvikelse, sorg för att jag hade sett fram emot en sån fin upplevelse och så fick jag inte ens vara med när mitt andra och förmodligen sista barn föddes och frustration att de inte väntade nån dag med att sätta igång mig när de såg att min tapp hade börjat att mogna
Men visst är jag lycklig att det slutade så bra ändå och att min underbara dotter föddes frisk och pigg!
Får jag fråga hur du känner pickaboo? Var det din senaste förlossning el med ett tidigare barn?
På mig försökte de stoppa värkarna tre ggr med brickanylsprutor men det hade ingen effekt, gjordes nåt försök på dig för att stoppa dina värkar?
Sorry om jag är frågvis men har aldrig hört om nån tidigare som gått igenom detta..
Många igångsättningar går ju hur bra som helst men jag önskar faktiskt att man hade vetat om riskerna lite mer då hade jag nog valt att avvakta in i det sista innan jag blev igångsatt..