• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Moster Ann
    Känns lite svårt det där.. Man vill ju inte stressa upp sig i onödan heller... Men när jag avr hos barnmorskan i måndags och jag prata lite om fostervattnet då sa hon inget om att man borde kolla upp hur mkt det finns kvar och vilka risker som finns eller om jag borde åka in o kolla.. men jag ska dit på måndag också, så jag ska kolla med henne igen..

Ännu har det inte kommit någon bebis.. Idag har jag försökt att springa i trappor, kutat runt på olika köpcentrum i ca. 5-6 timmar & Knappt suttit något.. Men än är inte dagen slut, så vi får se om det sätter igång inatt efter allt detta spring Flört
  • Ginge

hm... verkar det är bara jag som tar det lugnt....utan springandes i trappor, lyfta saker och om sex kan inte ens tänka tyvärr. starkars min man. Men det gör så himla ont att sexas nu....

Jag har nu börjat känna lite mer ordentlig ont i ryggen. svårt att sova, svårt att sitta. Även åka bil gjorde ont idag, och det har ju aldrgi hänt förut. Så vi få se om det är någon förberedelse eller bara vanliga symptomer som alla gravida brukar lida av under mycket längre perioder....

Idag är vi BF+7.  Imorgon skulle vi gärna få våran bebis så att det hela väntan är över och man kan gå vidare till andra problem. men på måndag om bebis har inte kommit då ska vi ringa bm och hon ska fiksa tid för besök hos Förlossningen. Skulle vilja bli undersök kroppsligt så att man vet vilken situation. (är det någon annan som har inte fått en enda gyn.undersökning under hela graviditet?) 

Jag tycker att det är påfrestande att veta att bebis kommer precis när som helst men ändå vet man inte när..... Känns jätte konstigt....

Men men, som BM säger: bebis kommer ut till slut, det finns ju ingen väg tillbaka :)

• Mysmamma70

Ginge - jag har högt blodtryck och har fått vila sedan vecka 20... Ingen höjdare direkt.

Hoppas din bebis vill kika ut snart, jag har 13 dagar kvar till BF

• Lakritsnapp

Hej tjejor! Ligger på bb och myser med min son Föddes kl 03:32 i morse... 4,5 timmar efter första värken, allt började med väldans dålig mage igår kväll, haha! 3570 g och 51 cm lång.

• Mysmamma70
    Lakritsnapp skrev 2010-12-12 12:54:35 följande:
    Hej tjejor! Ligger på bb och myser med min son Föddes kl 03:32 i morse... 4,5 timmar efter första värken, allt började med väldans dålig mage igår kväll, haha! 3570 g och 51 cm lång.
    Ååååh, lyckans ost - stort grattis!!!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • LyckligaGatan
    Lakritsnapp skrev 2010-12-12 12:54:35 följande:
    Åh GRATTIS!!! BB-tiden är ju så himla mysig! <3
  • ÄlskadeGryn

Grattis till alla bebisar!

Min underbara lilla Wilma 3240 g 52 cm anlände till oss tor den 9/12 kl 07.01 med ett akut kjejsarsnitt efter en igångsättning som gick aningen fel (hemskt vidriga pinvärkar i åtta timmar som kom med 1.5 min mellanrum och inte gicka att stoppa trots tre brickanylsprutor!)

Vi mår båda toppen och jag ska skriva en förlossningsberättelse i min pres. för den som är nyfiken när jag får lite tid över..

Lycka till allihopa!

• Ett två tre

Ja som Cissi7006 skvallrat kom vår lilla dotter i torsdags 9/12, 3515 gram och 48 cm

Mons april 2008 - Mira dec 2010
  • Ett två tre

Grattis till alla andra bebisarna som har kommit

Mons april 2008 - Mira dec 2010
Svar på tråden Decemberbebis 2010